Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved oppstart av ny PC!


Anbefalte innlegg

Hei for noen måneder var eg på besøk hos en kamerat,og han sa han var suen på ny PC. Så når eg først var der,så plukket eg ut disse delene til han:

 

 

Asus A8N SLI

AMD 3700+

1gb Corsair twinx RAM

7800GT

MAXTOR 250 GB SATA HD

HIPER 580W PSU

 

Etter noen uker hadde han fått delene, og eg var jo reist heim igjen.Etter litt knoting,fekk han maskina oppe å gå, og installasjon av XP såg ut til å gå som en drøm.Så han forlot rommet en liten stund,men da han gjekk inn for å sjekke var skjermen svart. Og slik forble det,frem til han tok maskina med heim her i juleferien,ihåp om et eg kunne fikse problemet. Eg tok en titt på maskina,og kom frem til at monitoren rett og slett ikkje fekk signal fra skjermkortet :hmm: viftene og slikt på kortet surrer,så det får ihvertfall strøm. Eg sjekket også at HK var satt til å kjøre single card, og at kontaktene var rett tilkoblet.

 

Men her sitter vi, med svart skjerm og vel så det.Vi håper på å få fatt i et PCI-E kort, bare for å eliminere at skjermkortet ikkje får signal, men det er jo letter sagt enn gjort.

 

Noen som har noen tips, så veit eg ihvertfall om ein som ville fått en glade jul :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har desverre ikkje tilsvarende PSU her, ingen spesielt lukt i kabinettet! Alt ser bra ut utifra mitt point of view, minnebrikkene har eg byttet om på, tom. prøvd brikker av annet merke. Svart skjerm is all that is :hmm:

 

Hadde eg bare fått fatt i et PCI-e kort så hadde vi knasje kunne fått fart på sakene, skal høre litt rundt med noen i lokal området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...