Gå til innhold

Project G-Spot - Gammel


Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg bestemt meg for å ordne opp i kabinettet mitt og samtidig modde det litt.

Målet er vel å ikke bruke så forferdelig mye penger og heller bruke det jeg har!

 

Har et Chenbro Gaming Bomb med ett frontdeksel som forøvrig ikke lar seg feste (plastgreiene som skal holde dekselet på plass er knekt, alle sammen. Har den ene så den kan jeg jo lime med epoxy men har ikke de andre) for fem flate øre. Noen tips på hvordan jeg kan få gjort dette? Uten å feste den slik at det er en drittjobb å få det av og på igjen.

 

Okey, slik så det ut før:

post-45729-1135347133_thumb.jpg

Ikke pent, fullt klar over det.

 

Det jeg har gjort hittil:

- Lagd runde IDE-kabler ved å skjære med tapetkniv, stripse og teipe svart EL-tape rundt.

- Stripsa noen strømkabler

- Montert nytt lydkort :love:

- Kjøpt inn 2 stk. O-ringer og montert dem opp med harddisken min.

 

Slik ser det nå ut:

post-45729-1135347523_thumb.jpg

 

O-ring feste for HD:

post-45729-1135347609_thumb.jpg

 

Har noen planer forover nå:

- Omkutte B-en (vinduet) og fjerne det svarte klistremøkket.

- Lage PSU Muffler (Holder på å kappe opp trebiter nå, skal male med akryl og sette inn støydempingsmatter for luftbåren støy).

- Smøre CPU- og GFX-vifte, rense kjøleribbe

- Skaffe en 80mm frontvifte som skal monteres nederst der hvor HD-buret egentlig sto og lage en tunnel.

- Male floppy svart med akrylmaling.

- Male alle de stygge, grønne detaljene (de skrueløse løsningene) svarte med akrylmaling.

- Finne et sted å gjøre av min Sunbeam Lazer-LED Rød (tar gledelig imot forslag!).

- Få til en festemetode for frontdeksel.

- Sparkle deksel, montere gitter, lakkere (himmel-blått?).

- Montere 2 stk. temp-displayer (GFX & CPU tipper jeg) og prøve å få montert noen røde 5mm LEDs fra Clasern jeg har liggende. Noen tips her?

(Bilde: post-45729-1135348853_thumb.jpg )

- Mekke en viftestyring (bytte mellom volt)

- Mekke inn min eksterne kortleser i front

- Vurdere toppvindu og omplassering av USB/FW/Audio-kontakter i front opp i toppen, helt forran.

(Bilde: post-45729-1135348762_thumb.jpg )

- Kjøpe inn "dusjsleeving" til strømkablene. Regner med de fleste har fått med seg disse med metall look'en! Burde det holde med 1.5 meter eller burde jeg ha 2 meter?

 

Ja, da har vi jo en start iallfall.. :)

Skal nå prøve å finne en strømledning til en gammel CPU-vifte:

post-45729-1135348607_thumb.jpg

 

Edit:

Jeg vil gi en stor takk til:

vendur.gif

som valgte å sponse meg med ei vifte! :)

 

Takk til hammar som sponset meg med paralellkontakt, hette og 8 stk. molex-pins!

logo.gif

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ska vi se...

 

angående dusj slange, så kjøp 2 meter. du vet aldri om du trenger mer, og det kan være at noe ikke blir rett på første forsøket.

 

angående IDE ledningene dine, kast dem til fordel for runde i stedet. enten det, eller fjern teipen og sett på sleeving. jeg har brukt el teip før, og de blir stygge veldig fort, når de er i et kabinett. støv klistrer seg til dem ganske fort.

 

hva den Lazer LED greien angår, så kan du feste den på døren med vindu, slik at den er utenfor syne for de som ser inn gjennom plexiglasset. rett den sånn at den lyser på HKet.

 

 

der var i hvertfall noen få tips. får håpe de er av nytte for deg. lykke til med prosjektet, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Zevs_: *ler* Ja, joda.. Men som sagt er poenget at det skal gjøre jobben sin. Er ikke alle som har så mye penger å rutte med, så da gjør vi det beste. :)

 

Kimius: Har testa det, så ganske greit ut. Vurderer å fokusere den på CPU'vifta.

 

Abbono: Det er nok ikke bare deg. Derfor jeg har mister sparkel i baktankene! :)

 

Kappinga av treplater gikk litt.. Hmm, skeis! Men jeg fant en fin løsning, papp og mammutteip! Kommer med bilde så fort jeg har fått gjort noe..

Lenke til kommentar

Update

 

Har nå gjort klar muffler'n!

 

Konseptet er det å presse den varme lufta som kommer ut fra PSUen nedover, istedenfor at den går oppover som den pga. fysiske lover normalt sett gjør.

Har lagd en slags "boks" av papp kledd med støydempingsmatter inne i boksen.

 

Skjærer ut og teiper med helt vanlig sort EL-teip:

 

post-45729-1135369260_thumb.jpg

post-45729-1135369371_thumb.jpg

 

Bruker pappmaler, tegner opp bakpå støydempingsmatter og klipper ut:

 

post-45729-1135369536_thumb.jpg

 

Litt ferdig, limt fast noen støydempingsmatter:

 

post-45729-1135369627_thumb.jpg

 

Enda mer ferdig:

 

post-45729-1135369783_thumb.jpg

 

Helt ferdig:

 

post-45729-1135369834_thumb.jpg

 

Montert bakpå en vanligvis 32dB-ytende Q-Tec:

 

post-45729-1135369936_thumb.jpg

 

Vel, det var det for nå..

Resultat ble helt grei! Merker noe forskjell, spesielt i den formen at lyden blir dypere og dermed mindre plagsom.

 

Retta opp et par feil i bilderekka her! :)

I tillegg fjerna jeg papplata under pga. luftstrøm!

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Update

 

Okey, tenkte jeg skulle la disse detaljene + mufflern blende inn med svart akrylmaling:

 

post-45729-1135375956_thumb.jpg

 

Bruker maskeringsteip for å ikke få maling på stedene som skal brukes i direkte kontakt med festeløsninger i kabinettet.

Har tynna ut maling litt, kanskje litt for mye. Malingen tørker heldigvis relativt kjapt slik at jeg kan påfære et par lag..

 

post-45729-1135376519_thumb.jpg

 

Pinsett er fint for presisjonsmaling! :)

 

post-45729-1135376744_thumb.jpg

 

Mufflern:

 

post-45729-1135378155_thumb.jpg

 

Tok lampa i samma slengen gitt:

 

post-45729-1135378490_thumb.jpg

 

Nå som klokka straks runder tolv vil jeg benytte sjansen til å ønske alle en riktig god jul! :)

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Ble iallfall litt kulere med maling! :) Vurderer åombygge den litt eller bygge ny, men vi får se på det. Har også tenkt på en til CPU-vifta, men veit ikke hvor mye hensikt det egentlig har når vifta drar inn.. Skal helle finne noe smøreolje når jeg nå går ut å tar jeg min første julerøyk noen sinne, så kan jeg ordne opp i vifter og kjøleribber! :)

Kan faktisk hende det blir no update idag, men modern har brukket lårbeinet så hu trenger hjelp. Inkludert å gå på do i en do-stol med ei potte som IKKE er "potte" tett.. =S Ho, ho, ho.. "Meeerry" Christmas! :p

Lenke til kommentar

Mini-update

 

Har nå rensa kjøleribbe på CPU og smurt CPU & GPU-vifte.

I tillegg til det har jeg lagt på støydempingsmatter på PSUen rundt festet og har lagt på små gummiringer rundt skruene som holder PSUen på plass. Akrylmalinga var tørket så jeg monterte mufflern også.

 

Har nå en ny ide:

Bygge oppover eller nedover med et Palo Alto-kabinett! Idèer, mål og Dremel-bilder kommer.. :)

 

Nå skal jeg ned og eta julemidda'.. ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt meg vannkjøling gitt! Gud som jeg elsker QXL: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=22109182

 

Så det åpner for litt ekstra casemodding. Trenger det påbygget ekstra mye nå vil jeg tro.

Utgjør pumpa mye varme? Tenker på å bygge en boks med støydempingsmatter til den.. I tillegg blir det egenlagd vanntank, ekstern naturligvis. Noen forslag på den fronten?

Så nå blir det bestilling av Hiper PSU: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=37456

 

Så samtidig som jeg bestiller denne hos Netshop kan det jo hende det blir no ekstra dilldall på meg..

Skal bestille display på eBay eller fra USA også! :)

 

Her er den midlertigie Microplex handlelista:

 

CSK80UVYL

Kabelstrømper, Kit, UV/Gul 1 stk.

 

SBCCBB30

Sunbeam Kald Katode, 30cm, UV/Bla... 2 stk.

 

SBCCBK

Sunbeam Kald Katode Basic Kit 2 stk.

 

SBCCFLSC

Sunbeam Kald Katode Sound Control 1 stk. (til de blåe)

 

SBCCBL30

Sunbeam Kald Katode, 30cm, Blå 2 stk.

 

SBTS10BB

Sunbeam Thumbscrew, Sort, 10 stk. 1 stk.

 

AC53101

AC korrosjonsbeskyttelse, "ACfluid" 1 stk.

 

CTEXTREMERE

Cooltek UV-tilsetning, rød 1 stk.

 

ASCMQ22G

Arctic Silver Ceramique Termisk P... 1 stk.

 

FAMESH120

Grill, 120mm, Perforert stålduk, ... 1 stk.

 

FAMESH80

Grill, 80mm, Perforert stålduk, S... 1 stk.

 

SDVMAV

Viftefeste, vibrasjonsisolerende,... 2 stk. (4 i hver pakke)

 

AB223M

Kabelholder m/fot, Twistlock, Ø21 6 stk.

 

AC54224

AC støydempningsmatte 1 stk.

 

Totalt: 678,50

 

Ja, så da blir det jul for PCen min også da.. :)

 

Edit: Kan vel fjernes. Men jeg maler hele bølinga! Like greit. Som svart ser det helt greit ut. Fronten derimot, der er jo plastfaktoren LITT for synlig! Enn så lenge.. :)

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Ikke med Eheim pumpe.. :) Uansett så tenker jeg litt på vifteplassering nå..

Tenker på en 120mm vifte m/ radiator som suger ut i toppen og en 92mm i front som suger inn.. I tillegg til en Hiper PSU som suger ut, vil dere si det holder?

 

Ser ikke no til 795 på SHG.no Arne! Dette settet koster jo forresten litt mer enn 795 på Komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123970&cks=SER

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Skal gjøre det så fort jeg får sleevinga eller nye kabler om jeg kjøper det.. :)

Vil minne om HWen da.. Athlon 2000+ 1.66ghz, 512mb TwinMOS RAM, Sapphire Radeon 9600 Atlantis Pro 128mb og en 80gb Maxtor harddisk på 5200rpm. Ja, altså ikke store greiene! Og legg merke til hva jeg gidder å bruke penger på! =S

 

Har nå idèen for vanntanken klar. Det blir en diger G på sidedøra med mettalkant rundt og plexi utenfor der igjen som også er inne i Gen for et lite vindu. Selveste G'en blir da vanntanken. Skal ha UV-tilsetning så det blir nok en tøff effekt håper jeg.

 

Har også begynt å planlegge påbygget som vil bli under. Høyden på påbygget vil bli litt under halv parten av Gaming Bomb. Innholdet blir da vannkjøling + diverse andre smågreier jeg tenkt på. :)

Imellom kabinettet og pågygget er jeg litt usikker på hva jeg skal ha, men har tenkt på dusjslange som spacer med gummigrommets på hver side. Kommer meg skisser etterhvert!

 

DJ Ovin: Hehe, gleder meg som en liten unge! :D

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...