Gå til innhold

Kjøpsråd bærbar fra 10-13k (KN1?)


alopheim

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter å ha lest gjennom noen tusen posts her gjennom årene, fant jeg endelig ut at det var på tide å registrere meg og komme med en post. Har søkt og sett igjenom ulike emner denne gangen også, men får ikke helt de svarene jeg søker etter.. Så håper dere hjelpe meg her. :D

 

Som emnet sier er jeg på jakt etter en bærbar i prisklassen 10-13k. Kan naturligvis strekke meg litt dersom jeg finner noe som er enda bedre.

Jeg er i hovedsak på jakt etter en "all-round" bærbar. Dvs at jeg må kunne gå amok med en tanks i BF2, være enkel og grei å transportere, stillegående da den skal brukes på forelesninger til høsten, BT, +++

 

Har foreløpig sett litt på MPX sin KN1 med flg specs:

 

Du har valgt følgende:

1 stk. Portreplikator for KN1 bærbar PC 1394/VGA/LPT/COM/USBx2/RJ45/Hodetelefon (På lager 20+)

1 stk. Quanta KN1 915PM barebone m/bluetooth 15,4W/915PM/GF6600/DDR2/5in1/BT/GBLAN (På lager 100+)

1 stk. Intel Pentium M 760 - 2.0GHz, 2MB cache 533MHz, 90nm, mobile prosessor (På lager 20+)

1 stk. Memory Corp 1024MB SODIMM DDR2 PC2-4200 200pins, 533Mhz (Ubekreftet 03.01.2006)

1 stk. Hitachi 2.5" 100GB Travelstar 5K100 IDE ATA-100, 5400 RPM, 9.5mm, 8MB cache (På lager 20+)

1 stk. Intel® PRO/Wireless 2915ABG 54Mbps WLAN miniPCI, 802.11a/b/g, BULK (På lager 100+)

1 stk. Logitech Cordless Desktop MX 3000 Laser Sort/Sølv-USB/PS2-Trådl tast/lasermus (På lager 100+)

1 stk. Microsoft Windows XP PRO Norsk SP2 OEM Norsk Manual+COA (Kun til PC prod) (På lager 100+)

1 stk. Logitech QuickCam for Notebooks Deluxe Grå/Sølv, USB, Webkamera, (På lager 20+)

1 stk. Samsonite bæreveske, 14"/15"/15,4"W Sort polyester 42x37x12 cm (På lager 100+)

 

+ Diverse programvare..

 

Pris 13.672,-

 

Dette er jo en maskin med bra specs, men det jeg lurer på etter å ha lest diverse poster, er om det finnes andre maskiner i samme gate som vil være bedre? (Dell, 1557, Acer ??)

Alle har jo hver sin mening så er takknemlig for ethvert innspill..

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som en god deal det der!

Vurderte selv KN1 på et tidlig stadiet når jeg skulle handle meg bærbar, men forelsket meg i asus M6Va! Hvorfor kan du lese i en 'upcoming review' jeg holder på med :)

5327958[/snapback]

 

 

Hehe. Det skal jeg gjøre. Når er du ferdig med den da?

Har du noen specs/pris?

 

Er nok en god deal, men det som jeg har forstått er negativt er vel oppløsning, at tastene kan sette merker i skjerm og til dels en litt plastikkfølelse.. Correct me if i'm wrong!

Lenke til kommentar
Kunne godt tenkt meg flere alternativer/kommentarer her..  Any1??  :cool:

5345276[/snapback]

 

Sjekk SHG.NO.Bra på pris,rå på spesifikasjoner,men har ingen erfaring med de.

Vurderer selv å handle maskin derfra.

 

http://shg.no/

5345406[/snapback]

 

Har vurdert de også. Så på 8600 serien som har meget bra specs, men er usikker når det gjelder generell kvalitet, støy osv... ?

 

Ser også litt på maskiner fra Dell, men synes de kommer dårlig ut mtp skjermkort om dagene..

 

Vurderer nå:

 

1. Asus M6va

2. Mpx KN1

3. Dell (Dersom I9000/6000 kommer med bra skjermkort som alternativ)

4. SHG 8600 (Den til 13k)

 

Inputs?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Kunne godt tenkt meg flere alternativer/kommentarer her..  Any1??  :cool:

5345276[/snapback]

 

Sjekk SHG.NO.Bra på pris,rå på spesifikasjoner,men har ingen erfaring med de.

Vurderer selv å handle maskin derfra.

 

http://shg.no/

5345406[/snapback]

 

Har vurdert de også. Så på 8600 serien som har meget bra specs, men er usikker når det gjelder generell kvalitet, støy osv... ?

 

Ser også litt på maskiner fra Dell, men synes de kommer dårlig ut mtp skjermkort om dagene..

 

Vurderer nå:

 

1. Asus M6va

2. Mpx KN1

3. Dell (Dersom I9000/6000 kommer med bra skjermkort som alternativ)

4. SHG 8600 (Den til 13k)

 

Inputs?

 

Mvh

5345516[/snapback]

 

Vell,valgets kvaler og andre vågekvaler.....tja :hmm:

Jeg går selv for bærbar med nvidia grafikkort,fordi disse bla.støtter SHADER3.0 modellen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...