Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Gult lys" på Bittorrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe... isp står for internet service provider.. altså din internett-leverandør.

 

På routeren din skal du kunne forwarde porter til din ipadresse på din pc.

 

Du angir normalt da hvilke porter bittorrent bruker, vanligvis er det portene 6881-6889. Også taster du inn din ipadresse på din pc, den finner du ved å trykke start-kjør-skriv "cmd" klikk ok.

Skriv deretter ipconfig, da ser du din ipadresse.

Lenke til kommentar

Du må gjøre to ting:

 

- NAT'e din bittorrent port fra rutermodemet ditt inn til nettverksadressen hvor trådløs-aksesspunktet ditt står.

 

- NAT'e din bittorrent port fra trådløs-aksesspunktet ditt inn til nettverksadressen som din PC som du skal benytte til bittorrent står på.

 

Siden jeg ikke kjenner til akkurat den modellen du har, og du ikke har oppgitt hva slags modemruter du har fra din ISP, så kan jeg ikke si noe mer spesifikt enn dette. Layouten til forskjellig utstyr er ofte helt forskjellig.

 

Den første delen kan kanskje din ISP hjelpe deg med, men den nadre delen må du i såfall spørre den du kjøpte trådløsruteren din om.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Har du kommet deg inn på oppsettet til routeren din?

 

Finner du noe som har med portforeward å gjøre i oppsettet? Her skal man normalt kunne taste inn portnummer, og ip-adresse. IP-adressen er da den du finner på din pc. Portnummer er portnummeret bittorrent bruker, vanligvis portene 6881 til 6889.

Lenke til kommentar

hmm, rota litt rundt innpå der og fant noe som heter virtual server, trykka der, så kom det opp ett skjermbilde hvor det var en liste, gruppene var: external port, protocol tcp, protocol udp, ip adress og enable(hvor man kan hake av) under external port sto det "0" to "0" i to bokser også 10 linjer nedover....er det her jeg skal taste inn portnr til BT?

også vil jeg bli aktiv på DC, skal jeg taste inn portnr. til DC der også? isfåfall hva er nr?

 

streeeeess

Lenke til kommentar

I DC må du se under file, settings, connection settings. Der setter du ekstern (internett) IP og tcp/udp portene. Ekstern IP finner du her: http://www.myip.dk/

TCP/UDP kan du f.eks sette til 6900 for begge. Denne porten må da også legges til i routeren.

 

Lokal ip finner du i dosvindu: ipconfig. Legg inn lokal IP, tpc & udp port + enable i routeren.

 

Anbefaler en konto hos www.no-ip.info for å få fast adresse til DC. Da erstatter du den eksterne IP'n med xxx.no-ip.info og slipper problemer med dynamisk ip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...