Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva skal til for å ha denne på veien i April?


eoj_

Anbefalte innlegg

Skal selfølgelig på TG06, har sjåfør, men ikke bil.

 

Bilen

 

Kom over denne og lurte på hvor mye vi må ut med for å få den på veien i

april (12 til 16) i hovedsak da.

 

Pris på forsikring og ALT det andre man trenger.

 

Det er en sprekk i frontruta som ikke er helt "lov", så hva vil skje dersom vi hadde blitt stoppet på vei til TG med den?

 

Hadde det blitt bot? Evt hvor mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må vel ut med 1400 i reg avgift, 2800.- i årsavg.og ihvertfall 4000,- i forsikring ( kommer an på hvem den registreres på). Så kommer jo utgiftene til div. rep av ting og tang i tillegg. Frontruten koster sikkert rundt 2000.- for bare glasset nytt.

5327558[/snapback]

 

Årsavgifa var innkludert. Glelder ikke den til sommern a?

Den er jo registrert, trenger jeg ikke bare omreg da? Eller er det det som koster 1400.- ? Og det går ikke å bare forsikre den for en liten stund :( ?

Lenke til kommentar

1397 i omregistreringsavgift, 2800 i årsavgift (krangler du kanskje du får igjen halvparten om bilen vrakes før 01.07 det året). Og forsikring trenger ikke bli så mye da dere sier opp forsikringa etter at turen er ferdig.

 

Dersom du blir stoppet i teknisk kontroll med sprekk i frontruta kan du få mangellapp og må vise bilen til biltilsynet, når feilen er utbedret. Det har jo fint lite å si i deres tilfelle. Er vel omtrent 2 uker fra man får mangellappen til det må være fikset.

 

*edit: Hvis dere kjøper den uten skilt så kan dere bare kjøpe prøveskilt for de dagene dere skal være ute på veien. Da slipper dere omreigstreringsavgift, årsavgift og forsikring :) Men det er visse begrensninger med prøveskilt. Dere får vurdere selv

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

Men hvor mye hadde det kosta med prøveskilter de 5 dagene?

evnt de 2 for å komme opp og ned?

 

Noen som veit om en bra grunn vi kan bruke?

 

"Ehh. Vi skal teste om den duger til langkjøring, og tar det i den forbindelse en tur :p "

Endret av eoj_
Lenke til kommentar

ca 250 kroner døgnet for prøveskilt. Ikkeno problem å si at dere skal frakte en bil fra der til der, og evt tilbake igjen. Jeg fikk prøveskilt da jeg sa jeg skulle kjøre en bil fra namsos til trondheim (noen og 20 mil).

 

Prøveskiltene dekker kun to personskadeforsikringer. Litt dyrt å leie en stor rentawreck bil i 5 døgn. Kamerat av meg fikk, etter mye om og men, leie en sierra stv for 1000 kroner ei helg. Egentlig får du bare en minibil til den prisen (fiesta f.eks)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...