Gå til innhold

Er det noen som har mottatt Nikon D200 i Norge?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg undrer - er det noen i Norge som har mottatt D200?

Jeg har bestilling inne flere steder (både i Sverige og Norge), men det ser ut til å være like tørt i alle brønner.

Selv som Nikon Extended medlem (har D2x også), så er det ikke noen mulighet.

Siste jeg har hørt nå er uke 4.

Endret av ChallengerV8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Japan Photo i Stavanger hadde hvertfall et eksemplar tilsalgs igår.

Trodde alle D200 var utsolgt i første omgang, men tydeligvis er det noen igjen her og der.

5327577[/snapback]

Det må jeg si....Jeg ringte til Japan Photo i Stavanger, og det stemmer at de hadde ett eksemplar (som var reservert til en kunde som hadde trekt seg). Kameraet var derfor til salgs, og jeg kjøpte det.

Tusen takk for informasjonen.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har forstått så kom det inn et parti på mellom 50-100 kameraer til Norge før Jul (Ser da bort ifra Japan Photo sin gråimport). Så kommer det et lite lass i romjula. Og i midten av Januar vil det bli veldig enkelt å få tak i. Jeg får mitt i slutten av januar med flere ekstra batteri og batterigrep da dette er svært nødvendig i mitt arbeide...men hadde jo ikke vært dumt å leke med det i jula også :D Så til dere som har det, ta masse foto, kos dere!

 

ps. Hadde vært kjempefint å få feedback fra dere på ytelse, kvalitet og erfaringer som kan være nyttig for oss som ikke har fått kamaeraet ennå.

 

God Jul!

 

mvh. Peter

Endret av zany
Lenke til kommentar
Etter det jeg har forstått så kom det inn et parti på mellom 50-100 kameraer til Norge før Jul (Ser da bort ifra Japan Photo sin gråimport). Så kommer det et lite lass i romjula. Og i midten av Januar vil det bli veldig enkelt å få tak i. Jeg får mitt i slutten av januar med flere ekstra batteri og batterigrep da dette er svært nødvendig i mitt arbeide...men hadde jo ikke vært dumt å leke med det i jula også :D Så til dere som har det, ta masse foto, kos dere!

 

ps. Hadde vært kjempefint å få feedback fra dere på ytelse, kvalitet og erfaringer som kan være nyttig for oss som ikke har fått kamaeraet ennå.

 

God Jul!

 

mvh. Peter

5328165[/snapback]

Ihht Interfoto kom det "et provoserende få antall D200 til Norge".

Jeg har tidligere kjøpt D100 fra Japan Photo, det var ikke gråimport-kamera, så det er iallefall ikke alle kameraer som JP selger som er import. Det kameraet som jeg bestilte idag var også fra Nikon Norge.

 

Når det gjelder batterigrep, så er min oppfatning stikk motsatt av din. Jeg har en D2X, og det eneste jeg ikke liker med det kameraet er fysisk størrelse (derimot liker jeg vekten og følelsen ved hantering). Størrelse er også grunnen til at jeg kjøper D200. Bildekvalitet er tilnærmet lik på de to modellene, likeså er vekten på de to ganske like (D2x selvf. litt tyngre).

 

Jeg er litt mere skeptisk til om D200 blir lett tilgjengelig i januar. Det blir lettere å få tak i ja, men jeg tror ikke det blir kameraer tilgjengelig i hyllene på butikkene...

I Sverige har de ventelister på over 100 kameraer i èn enkelt butikk, så hvor mange som venter totalt er ganske sikkert over 1000 kameraer. Situasjonene er trolig bedre i Norge, men det er også her meget lange ventelister (ihht Interfoto).

Lenke til kommentar

Japan Photo får flere eksemplarer enn andre butikker fordi de også driver med gråimport. Ikke alle kamera er det, men de tar inn noen (eller mange) for å dekke når etterspørsel er større enn tilgjengelighet fra norsk importør. Og det er ikke alltid de opplyser om det når du kjøper kamera.

 

Enkelte modeller selger de imidlertid kun i EU utgave tross god tilgjengelighet i Norge... og ikke alltid de er billigere enn andre butikker av den grunn.

Lenke til kommentar
Pallesen: men japan photo i stavanger er i mine øyne en sløv og rotete, samt dårlig service innstillt butikk!

 

Forøvrig har det lite med saken å gjøre!

5334468[/snapback]

 

Kan skrive under på det ja! Gikk ned til japan photo for å kjøpe D70'en min. De hadde lovt meg et eksemplar over telefon og mail, men da jeg kom ned i butikken hadde de såklart ikke flere igjen. Som vanlig skyldte de på datasvikt...

5336119[/snapback]

 

Som tidligere nevnt i denne tråden, kjøpte jeg en D200 fra Japan Photo i Stavanger på lille julaften. Kameraet ble betalt via nettbank, og kvittering på overføringen ble sendt via email til deres email-adresse.

Da jeg ikke hadde mottatt noe kamera idag (skulle sendes ekspress), tok jeg kontakt med de, og fikk da til svar at det var solgt til en annen. Han påsto at de ikke hadde hørt noe fra meg, så de hadde solgt det til en annen som hadde vært innom (avtalen var at dersom de ikke aksepterte kvitteringen jeg sendte, så måtte de vente med å sende kameraet til pengene var på konto - hvilket jeg fant helt akseptabelt).

Hvem sin feil det er skal jeg ikke begi meg ut på å spekulere i - og det betyr lite, men resultatet er iallefall at jeg kan støtte opp om svarene til Engekri og Pallesen.

 

Dessuten så kom vedkommende jeg snakket med med en viktig informasjon som kunder til Japan Photo bør være klar over (og som også er nevnt i denne tråden tidligere). De kan ikke garantere at kameraer de selger kommer fra Norsk importør. De tar kameraer både fra norsk importør samt fra utenlanske leverandører, og i butikkene vet de IKKE hvilken leverandør kameraet kommer fra. Dette er en meget viktig informasjon, da Nikon har en veldig strikt tolkning av garantibegrepet. Det vil ikke være mulig å få reparert paralellimporterte kameraer hos Interfoto (Nikon sin offisielle servicepartner i Norge). Man må derfor sette sin lit til at Japan Photo kan utføre serviceoppdrag - OG DET GJØR IKKE JEG - !

 

Hvis men derimot aksepterer parallellimporterte kameraer, hvorfor kjøpe fra Japan Photo til 15999,- når man kan bestille samme kamera fra Itbutikken.no til drøye 13000,- (dette er kamera med dansk opprinnelse), eller fra hvilken svensk nettbutikk som helst til ca 14000,- (og da er det heller ikke paralellimport, men et svensk kamera kjøpt i Sverige).

 

Jeg venter nå på at seriøse leverandører som Interfoto og/eller FotoVideo får inn kamera - så kjøper jeg av de.

Lenke til kommentar
Jeg går ut ifra at du har fått tilbake eller at penga er på vei tilbake fra Japan Photo?

 

Jeg har bare en kommentar: MAKAN til behandling av kunder! :no:

5349611[/snapback]

 

Pengene kommer nok. Selv om mine venner kaller meg impulsiv, så har jeg større tolmodighet enn hva Japan Photo tydligvis har. Skal gi de noen dager for så å sjekke om pengene er der.

 

Men er enig med deg - man skal heldigvis lete lenge etter slik kundebehandling!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...