Gå til innhold

R580 kommer i tre versjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raptor,23/12-2005 : 19:10]Får håpe at driveren kommer i flere versjoner enn Windows-versjon da!  :hmm:

 

X1x00 har enda ikke noe Linux driver...  :cry:

5329656[/snapback]

 

Det er vel heller lite sannsynlig.

5330019[/snapback]

 

:p ULTRAGOLDEXTPE pirke mode de har da drivere til mac faktisk, har sett at de nye powermacene fakitsk har fått drivere til X1X00 kort selv om det ikke finnes mac kort enda.

 

Eller så vil jeg tro at det som er nytt med de kortene er 1) de leveres på dagen såfall en del kort. http://www.cooltechzone.com/index.php?opti...sk=view&id=2102

2) Ytelsen blir vel 10-30% raskere enn et toppen av 7800 og 1800 kortene

3) Mye bedre HD støtte når det gjelder filmer.

4) Det kommer 1GB versjoner av kortene

5) Det går nedover med strømforbruket.

Lenke til kommentar
Hmm et X1900XT og en AM2 til oppgradering kanskje?

 

Hvordan får jeg Call of Duty 2 til å bli like pent som på tv reklamen som går om dagen? Jeg forsøkte det på Xbox360 på elkjøp i dag og selv der var det ikke like pent som på reklamen.

5329595[/snapback]

 

Blir nok litt next-gen det du :!:

Lenke til kommentar
Hmm et X1900XT og en AM2 til oppgradering kanskje?

 

Hvordan får jeg Call of Duty 2 til å bli like pent som på tv reklamen som går om dagen? Jeg forsøkte det på Xbox360 på elkjøp i dag og selv der var det ikke like pent som på reklamen.

5329595[/snapback]

 

Blir nok litt next-gen det du :!:

5330551[/snapback]

 

Dessverre, så tror jeg også det. Men spillene som kommer litt senere, når utviklerne har fått lekt seg en del med de nyeste developer toolsa, tror jeg kommer til å bli mye vakrere enn dagens 360 spill.

Lenke til kommentar
Får håpe at driveren kommer i flere versjoner enn Windows-versjon da!  :hmm:

 

X1x00 har enda ikke noe Linux driver...  :cry:

5329656[/snapback]

 

Hadde nå kortene vårt godt tilgjengelig over en lengre tid så hadde nok dette vært et virkelig problem sic.

 

Forsåvidt så har som sagt driveren til linux blitt noe bedre og en venn av meg kjører feilfritt Suse med sitt x800pro kort uten noe spesielle problem.

 

Linux driver release notes.

Lenke til kommentar

Hva bruker dere x800/x1x00 kortene til i linux? deilig og ha 34325fps i terminalen? :hmm: klart man skal ha drivere til linux, men at de ikke blir så prioritert skjønner jeg.

 

Men fra spøk til alvor, dette ser jo skikkelig bra ut for ATI, å håper dette ikke blir papir lansering og utsettelser som vi var vitne til i høst.

 

God Jul folkens

Endret av _Prime_
Lenke til kommentar
Blir egentlig ganske vanskelig å forutsi ytelsen på dette kortet, men det bør ligge 25% til 50% over dagens skjermkort.

 

Noen som har noen formeninger om hvor bra det blir?

5327410[/snapback]

R580 vil ha 200% høyere shader ytelse per klokke, men det vil ikke manifeste seg i real-world ytelse. Ytelse forbedringen vil bero mye på TEX:ALU arbeidsmengden til spillet.

Man kan ta RV515 vs RV530 som et utgangspunkt, disse har samme forskjell i pipeline konfigrasjonen som det R520 og R580 vil ha (sett bortsett fra RV530's dual-engine ROP's).

5327949[/snapback]

 

Jeg, for min del, er veldig spent på hva slags klokkefrekvenser vi kommer til å få se. I ryktene rundt kortet så ligger det jo også, i tillegg til hva slags ytelse per klokk i forhold til X1800 vi vil se, en lovnad om høyere klokkefrekvenser. Om det blir en signifikant økelse i klokkefrekvensen på kjernen kan det jo potensielt bli et temmelig spenstig kort :)

Lenke til kommentar
Hva bruker dere x800/x1x00 kortene til i linux? deilig og ha 34325fps i terminalen? :hmm: klart man skal ha drivere til linux, men at de ikke blir så prioritert skjønner jeg.

5331386[/snapback]

Du er tydligvis ikke helt med... Det er faktisk mange spill til Linux. Heller ikke noe problem å spille mange PC spill på Linux (såfremt du ikke har ATi kort)

 

Transistor antallet vil nok øke ganske betraktelig her, jeg blir ikke overrasket om R580 passerer 400M. Dermed tviler jeg sterkt på at vi vil se en signifikant økning i klokke hastigheten, jeg er ganske imponert over at dem har klart å øke den overhodet.

Ytelsen vil først og fremst komme i spill som er begrenset av Pixel shadder, det er desverre ikke så mange slik spill enda... Spill som ikke er det vil neppe merke noe økning sammenlingnet med X1800 (R520) på samme klokkefrekvens.

 

400M transistorer høres rimelig ut det... Tipper de klokker til å klokke topp-versjonen til 650MHz eller noe sånt... Varmeutviklingen og strømforbruket kommer til å bli høyere enn X1800XT på samme frekvens.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Ytelsen vil først og fremst komme i spill som er begrenset av Pixel shadder, det er desverre ikke så mange slik spill enda... Spill som ikke er det vil neppe merke noe økning sammenlingnet med X1800 (R520) på samme klokkefrekvens.

Gamle spill kjører raskt nok vil jeg si. Selv om G71 er raskere i de fleste nåværende spill (noe jeg tipper den vil være) så har R580 bedre features og ytelse for mer nye og fremtidige spill, noe jeg syns er mye viktigere. Men det spørs nå om den generelle allmenheten vil se det slikt. Jeg tviler. Så nVidia vil nok vinne denne runden igjen.

 

400M transistorer høres rimelig ut det... Tipper de klokker til å klokke topp-versjonen til 650MHz eller noe sånt... Varmeutviklingen og strømforbruket kommer til å bli høyere enn X1800XT på samme frekvens.

5333228[/snapback]

Det er vel ganske utvilsomt ja, men vi får nå se om den har prosess forbedringer.

 

God jul forresten! :)

Lenke til kommentar
400M transistorer høres rimelig ut det... Tipper de klokker til å klokke topp-versjonen til 650MHz eller noe sånt... Varmeutviklingen og strømforbruket kommer til å bli høyere enn X1800XT på samme frekvens.

5333228[/snapback]

Det er vel ganske utvilsomt ja, men vi får nå se om den har prosess forbedringer.

 

God jul forresten! :)

5333296[/snapback]

Ja, de bør vel ha fått tweaket litt på low-k 90nm prosessen demmes nå...

 

Får håpe det kommer noen flere spill som støtter HDR-AA, foreløpig er det vel bare Far Cry som gjør det igjennom en uofisiell patch.

 

God jul ja! :yes:

Lenke til kommentar

Ja får håpe ATI kommer på banen igjen nå :yes: Ifølge min tradisjon som er å kjøpe ATI og Nvidia annehvergang hadde det gjordt seg med en x1900 samtidig som jeg går over til AM2 :thumbup: Men jeg har vel en følelse av at prisen på et slikt kort må bli en grufull opplevelse for min stakkars lommebok med tanke på at du må punge ut med nesten 5000 for en x1800xt :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...