nitrometh 0 Report post Posted December 23, 2005 Har problemer med å koble til mine 4 cd-rom IDE enheter. Har også 2 IDE hardisker. Så sant jeg skjønner manualen rett skal dette hovedkortet klare 6 IDE enheter. Får bare opp 2 HD'er og 2 cd-rom spillere. Noen med erfaringer? Quote Share this post Link to post
persistent 3 Report post Posted December 23, 2005 Hvordan har du koblet enhetene? Det er en god del hovedkort med 3 IDE kontrollere der IDE3 er beregnet på RAID og ikke takler CD-ROM, kun harddisker.... Quote Share this post Link to post
nitrometh 0 Report post Posted December 23, 2005 (edited) "IDE3 er beregnet på RAID og ikke takler CD-ROM, kun harddisker..." Ah, der kan det ligge noe! Cable select kjører jeg nå, får prøve master og slave ting Jeg tok slave og master på 2 av dem. Måtte sette på compatible mode for å få bort noen not ATAPI compatible meldinger. Kan dette skyldes gamle cd drev? Edited December 23, 2005 by nitrometh Quote Share this post Link to post
nitrometh 0 Report post Posted December 23, 2005 Mer feil her. BIOS finner alt men får jaggu ikke boota med XP cd'en, står bare at man skal putte i riktig boot device. Hmm! Dette er en helt strøken orignal XP plate. Quote Share this post Link to post
persistent 3 Report post Posted December 23, 2005 Hvilken boot rekkefølge har du ? Er dette hovedkortet ditt av eldre dato? Har nemlig vært borti en del kort som ikke takler 2 cd-rom´er koblet til. Løsningen da har vært å fysisk koble fra IDE-kabelen på den ene spilleren, og så koble den til etter installasjonen. Quote Share this post Link to post