Gå til innhold

ASUS W1Vc vs ASUS M6Va eller andre?


BeeR

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har erfaringer med ASUS W1Vc? Tenker først og fremst på TV-tuner delen. Tar den inn analog TV trådløst i Norge? Den har jo også digital tuner, funker det i Norge, og i såfall med hva slags tilleggsutstyr? (Har digital TV-tuner hjemme...)

Bestilte en ASUS M6Va (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312169&cks=PRL) rundt 20. November, men den kommer jo aldri inn på lager, så jeg begynner å bli lei av å vente. Vurderer å bestille W1Vc (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311165&cks=PRL) i stedet... Vet lagerstatusen til Komplett sier at M6Va'en skal komme inn først, men jeg stoler ikke helt på det. Den skulle komme på lager 25.11, så ble den forsinket til 21.12, og nå til 04.01.06. Eller er det andre jeg burde vurdere i stedet?

Minstekrav:

Høy oppløsning, og helst widescreen (WSXGA+)

Minst 80 GB disk

3D-kort (ikke integrert grafikkløsning)

Helst under 3 kg (Vet W1C'en veier 3,2 kg men til gjengjeld ser den sinnsykt stilig ut :-)

17" er uaktuelt.

 

Tips?

Er det noe nytt fra ASUS som ventes inn i nettbutikkene med det første? Feks W1 Carbon?

 

God Jul forresten!

 

-M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bestilte en ASUS M6Va (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312169&cks=PRL) rundt 20. November, men den kommer jo aldri inn på lager, så jeg begynner å bli lei av å vente. Vurderer å bestille W1Vc (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311165&cks=PRL) i stedet... Vet lagerstatusen til Komplett sier at M6Va'en skal komme inn først, men jeg stoler ikke helt på det. Den skulle komme på lager 25.11, så ble den forsinket til 21.12, og nå til 04.01.06. Eller er det andre jeg burde vurdere i stedet?

Minstekrav:

Høy oppløsning, og helst widescreen (WSXGA+)

Minst 80 GB disk

3D-kort (ikke integrert grafikkløsning)

Helst under 3 kg (Vet W1C'en veier 3,2 kg men til gjengjeld ser den sinnsykt stilig ut :-)

17" er uaktuelt.

-M

5326955[/snapback]

 

Er i akkurat samme situasjon som deg. Ringte akkurat Komplett, og de sa at de hadde fått 4.1-datoen fra Asus, men denne er som de tre foregående datoene ubekreftet. Han ville ikke innestå for at det faktisk KOM maskiner den 4... :-(

 

Jeg tror jeg gir opp og ringer IBMshop for et tilbud på T43. Nobody ever got fired for buying IBM...

 

- Trond

Lenke til kommentar

Kjøpte du en T43 over en M6Va eller W1??

Tok et raskt søk på google, og den modellen jeg fant var mildt sagt stygg!

Sitter på en M6Va selv nå, riktignok kun med WXGA (WSXGA ble hakket for dyrt for meg, men anbefaler det til andre som skal kjøpe å putte inn det little ekstra for å få sxga!) og denne fungerer som en drøm, og ser at på til utrolig stilig ut!

Kommer med en fyldig review senere:)

 

20k for det oppsettet på T43'en?

Se hva jeg fikk for 15k~

2GHz/1.5GB ram/80GB hdd/250GB ekstern hdd/x700 gfx/15.4" wxga

 

Mvh

Storfornøyd ;)

Lenke til kommentar
Kjøpte du en T43 over en M6Va eller W1??

Tok et raskt søk på google, og den modellen jeg fant var mildt sagt stygg!

 

Thinkpad'ene er bygd som tanks, og ser deretter ut :-)

Synes ikke de er stygge i det hele tatt, men er vel relativt funksjonelt designet, med færre detaljer enn M6'ene.

 

Hadde en M6Va fra komplett (SXGA) en periode, og var relativt fornøyd med denne, så jeg vet hva jeg sier fra meg. Kjapp, lekker, og vesentlig billigere enn IBM. Dessverre kan ikke Komplett levere WSXGA-modellen, og WXGA-modellen er ikke egnet for profesjonell bruk.

 

Hadde foretrukket en M6Va med WSXGA...men hvis jeg først må ned på SXGA og 60GB disk, så faller valget såvidt på en Thinkpad i stedet.

 

- Trond

Lenke til kommentar

Har sjølv M6Va og har tidligare hatt IBM via jobben, og må vel sei at M6-en er minst lika solid og om ikkje enda meir enn den. Samt at den er lettare. Dette er hovedsaklig takka carbon aloy chassiset.

M6Va- en og spes WSXGA modellen har hatt eventyrlig salgsuksess i eu og USA (z70va trur eg den heiter der). Asus har nok store prob. med å produsera nok av de. Veit det er dritkjipt å vente på leverandøren, men trur det er verdt det. Måtte sjølv vente i to veker når eg bestilte min.

Lenke til kommentar
Har sjølv M6Va og har tidligare hatt IBM via jobben, og må vel sei at M6-en er minst lika solid og om ikkje enda meir enn den. Samt at den er lettare. Dette er hovedsaklig takka carbon aloy chassiset.

M6Va- en og spes WSXGA modellen har hatt eventyrlig salgsuksess i eu og USA (z70va trur eg den heiter der). Asus har nok store prob. med å produsera nok av de. Veit det er dritkjipt å vente på leverandøren, men trur det er verdt det. Måtte sjølv vente i to veker når eg bestilte min.

5330621[/snapback]

 

To uker hadde jeg overlevd, men nå har jeg hatt en bestilling inne siden midten av oktober, uten at de har klart å levere.

 

Forøvrig er T43 både mindre og lettere enn M6Va. Derimot er den omtrent akkurat like stor og tung som V6Va. Sikker på at du prøvde T-serien, og ikke R-serien (som er større og tyngre, og sannsynligvis hakket mindre solid)?

 

- Trond

Lenke til kommentar

D var nok ein R51 eg hadde jah. Sida oktober, hehe, hadde nok bestilt noko ant eg og da...viste ikkje at de hadde så store leveringsprob..

Googlet litt på T43- en. Den er kun 100g lettare og ein heil del mindre (14,1 vs 15,4) enn M6Va, kan praktisk talt ikkje samanlignast. Lurer på om M6Va- en er lettaste 15,4, x700 kombinasjon laptop, eller er det nokon med lettare?

 

edit:15,4 ikkje 154

Endret av adis
Lenke til kommentar
D var nok ein R51 eg hadde jah. Sida oktober, hehe, hadde nok bestilt noko ant eg og da...viste ikkje at de hadde så store leveringsprob..

Googlet litt på T43- en. Den er kun 100g lettare og ein heil del mindre (14,1 vs 15,4) enn M6Va, kan praktisk talt ikkje samanlignast. Lurer på om M6Va- en er lettaste 15,4, x700 kombinasjon laptop, eller er det nokon med lettare?

 

edit:15,4 ikkje 154

5330762[/snapback]

 

Det er 15-tommeren til T43 som er sammenlignbar med V6Va. Disse to er såvidt jeg vet de minste og letteste 15-tommerne man får tak i. M6Va er den letteste 15,4-tommer man får tak i på enkelt vis her i landet...men Samsung X50 er visstnok hakket mindre.

 

Men siden du nevner det, så skal jeg dobbeltsjekke at det er en 15-tommer jeg har bestilt. Fort gjort å gå på en smell :-)

 

- T

Lenke til kommentar
Fikk forresten mail fra Komplett om at min WSXGA - M6Va - laptop ble sendt 23.12, så de har tydeligvis fått den inn nå :-)

5333302[/snapback]

 

Oj... interessant

Jeg er i samme båt som alle andre her. :roll: Bestilte den for bare 1 uke siden hos articom.no, som bruker samme leverandør som Komplett. Trodde det skulle være i god nok tid før jeg flytter ut av landet 9. januar, men nå begynner jeg å bli litt svett.. så jeg krysser bare fingrene og håper at den kommer før da.

 

Kanskje leveringsdatoen som står på komplett.no nå er for bestillinger som blir lagt inn nå, og at hvis du bestilte før kommer bærebaren din i en leveranse som kommer før? ...vet ikke hvordan det er når noen har bestilt allerede i oktober, menehm?

 

Uansett så har jeg ikke spesielt lyst til å se etter en annen bærbar, nå som jeg har blitt overbevist om at M6Vaen er den ultimate drømmemaskinen

Endret av Federisco
Lenke til kommentar

Googlet litt til på t43 eg:

T43:

 

Dimesjoner:(BxDxH) 32.9 cmx26.8 cmx3.6 cm

Vekt:2,6kg

 

Asus M6Va:

 

Dimensjoner (BxDxH)35.4 cm x 27.3 cm x 3.4 cm

Vekt 2.6 kg

 

Sjølv om Asusen har 15,4 skjerm og x700 skjermkort som er ein tanke fysisk større og trenger større kjøleprofil så er M6-en like lett og til og med tynnare enn t43-en.

 

Syns personlig at IBM er ekstremt overpriset i forhold til det du får og i hvertfall vist du ikkje har bruk for sikkerhetsutvidelsane som IBM tilbyr...

 

Og til alle dere som spent venter på M6-en ver sikker på å følg denne guiden for å få ein total støyfri laptop. I motsetning til IBM så helder ikkje asus heilt følge med når det gjelder programvarer som følger med.

Lenke til kommentar

nå skal det vel sies at asus sliter med å levere nok laptopper til det nordiske markedet da etterspørselen generel i verden kontra produksjon er for lav... kjipt for oss norske forbrukere, men får satse på at asus får gang på produksjonen utpå nyåret =) er iallefall utrolig fornøyd med min asus A2 selv om den begynner å dra på åra

 

Oj... interessant

Jeg er i samme båt som alle andre her. Bestilte den for bare 1 uke siden hos articom.no, som bruker samme leverandør som Komplett.

 

kan vel bare si at det er asus som leverer til alle de norske leverandørene =) så da er det naturlig at de har samme leverandør :)

Endret av Sorce
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei, noen som har erfaringer med ASUS W1Vc? Tenker først og fremst på TV-tuner delen. Tar den inn analog TV trådløst i Norge? Den har jo også digital tuner, funker det i Norge, og i såfall med hva slags tilleggsutstyr? (Har digital TV-tuner hjemme...)

5326955[/snapback]

Nå vet jeg at du fikk deg en M6Va til slutt, men det var egentlig bra at du startet denne tråden.. Fordi nå er det jeg som må kjøpe en W1Vc fordi M6Vaen ikke kommer i tide. (Det virker uansett som om den blir faset ut, så W1Vc kan kanskje være et alternativ for en liten stund for andre som også hadde tenkt seg en M6Va.)

 

De to er egentlig ganske like. De eneste virkelige forskjellene jeg kan se er:

1. Som du sa veier W1Vc litt mer (3,2 kg vs 2,6 kg)

2. M6Va er solid og pen i semi-karbon mens W1Vc er mer fancy med magnetisk lokk-lås, børstet aluminium og bare oransje led-lys (ikke spør meg hvorfor)

3. W1Vc har 1 usb-port mindre, 3 stk totalt

4. 4,5t batterilevetid på W1Vc - det er for all del mye, men er likevel 1t mindre enn M6Va

5. M6Va har Audio DJ mens W1Vc har mottak for Digital TV-overføringer istedet (som ikke er utbredt her til lands)

 

ellers så er det nesten ikke merkbar forskjell på en 760 og en 770-prosessor..

W1Vc har forresten også en fjernkontroll til TV/DVD og en aldri så liten subwoofer på undersiden

 

Først var jeg bekymret over prisforskjellen, men etter å ha søkt litt fant jeg ut at den ikke er så mye dyrere enn Kompletts M6Va til 16.295. Advance.no selger nemlig en identisk modell til Kompletts W1Vc, men til 1.500kr mindre, og da blir det bare 202kr mer enn det Komplett tar for sin M6Va med tilsvarende spesifikasjoner:

 

http://www.advance.no/PartDetail.aspx?q=p:...1;c:36159;b:108

kr. 16.497,-

 

Og da var det plutselig ikke så vanskelig å gå for en W1Vc istedet :cool:

 

Edit: Her er forresten en sammenligning av en eldre M6-versjon og en eldre W1-versjon: http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=31066

Og her er en polsk review med noen fine bilder av W1Vc (litt ned på siden): http://notebook.cz/__/,clanky,recenze-note...l-TV,index.html

Dårlig oversatt russisk review av den tidligere versjonen W1:

http://www.mobile-review.com/nb/review/asus-w1-en.shtml

Kinesisk benchmark-tester av W1V:

http://info.it.hc360.com/html/001/002/001/96661-4.htm

Fornøyde danske eiere (nederst på siden):

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149366&Bedom=true

 

+ noen bilder:

http://www.asusnotebook.ch/microsites/galerie_w1n/index.htm

Endret av Federisco
Lenke til kommentar

Jepp! Tror det samme selv..

Vurderte også andre merker, og var innom alt fra Acer Ferrari til IBM.. men jeg tror at for grafisk design og filmer, som jeg kommer til å bruke den til, og med tanke på reising og batteritid, er W1Vc det beste jeg får nå.

 

Må ha vært innom minst 30 norske nettbutikker i dag på jakt etter den billigste Asusen med WSXGA+ oppløsning, og nå som jeg har funnet den kan jeg trygt sove om natta etter at jeg har bestilt den :)

Lenke til kommentar

Sitter selv no og "jobber" med Illustrator på WSXGA+ M6Va, meiner den har samma skjermen som W1Vc- en. Og det er ein fryd å tilbringa arbeidstimene bak.

Lykke til med nye laptopen :)

 

Edit:

 

hehe, den ser bedre ut i virkeligheten enn på bildene, gled deg om du velger å gå for den.

Endret av adis
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...