Gå til innhold

Crossfire i hele Radeon X1000-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm, når wanabeeene kommer og begynner og skryte av at de har CF skal jeg tenke tilbake på den artikkelen.

 

Men, seriøst. CF på budskjett kort. Mener og huske at det laveste SLI går er 6600 eller noe, og det er for lavt bare det.

5326979[/snapback]

 

vill nå si at 6600 GT med SLI funker fett... skal snart kjøpe meg X800GTO i crossfire og tror at dette vill gi bedre ytelse enn 6600GT SLI...

Lenke til kommentar
hmm, når wanabeeene kommer og begynner og skryte av at de har CF skal jeg tenke tilbake på den artikkelen.

 

Men, seriøst. CF på budskjett kort. Mener og huske at det laveste SLI går er 6600 eller noe, og det er for lavt bare det.

5326979[/snapback]

 

vill nå si at 6600 GT med SLI funker fett... skal snart kjøpe meg X800GTO i crossfire og tror at dette vill gi bedre ytelse enn 6600GT SLI...

5327136[/snapback]

 

6600 GT går bra i sli ja. Har hatt det selv :) Tror faktisk at det blir mye bedre med X800GTO i GF. Kan man ikke flashe det kortet til x850XT PE hastigheter da? Jeg hørte hvert fall rykter om det!

Lenke til kommentar

SLI og CF på budsjettkort er nok ganske bortkastet ja. Eller, det er jo greit for de som MÅ ha støtte for 3-4 skjermer i noen situasjoner og spiller litt (på en skjerm) i tillegg. Men for alle som skal kjøpe seg en grafikkløsning til å spille på en skjerm så er nok SLI og CF ganske bortkastede penger. Det er mye smartere å kjøpe ett kraftig grafikkort i stedet for to svake. (Ref. tråden "Våkn opp folkens, 6600GT i SLI suger")

 

Ja, også må vi ikke glemme de som har SLI fordi de tror det er "penisforlenger" :p

 

Men en ting jeg lurer på: Hvorfor fungerer ikke CF på hovedkort med Nforce 4 SLI? Jeg ser ikke noen tekniske ting som holder tilbake så det er vel kun ATIs driver som sjekker brikkesett og bestemmer seg for om du skal få lov til å kjøre CF eller ikke. Altså et rent konkurransevridende tiltak.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Som mange påpeker er budsjettkort i sli/CF bortkastet da man får et bedre kort for samme prisen av de to, pluss at kort i sli/cf vil bruke mye mer strøm.

 

Skjønner heller ikke hvorfor ATI ikke vil støtte nVidia brikesettene. Det må burde jo være smart for ATI sitt skjermkort salg om de kan benytte seg av eksisterende SLI hovedkort... Mulig de har god fortjeneste på brikkesettene sine? :hmm:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...