Gå til innhold

65% palestinere støtter terror mot europa!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nesten like mange (65%/69%) støtter terror mot europa, som Israel. [...] Har de kanskje ikke fått med seg at den store majoriteten i europa er på deres side?

5326902[/snapback]

Det er vel spørsmålet som ble formulert litt dårlig:
- Det er mulig tallene ville ha vært noe annerledes hvis vi hadde stilt spørsmål om angrep i USA og Europa hver for seg, for det er særlig USA som palestinerne likestiller med Israel.

 

Hva kommer det av? At de er muslimer?
Grunnen kan du kanskje finne ved å se på det du skriver selv. Det blir feil å tillegge mennesker kvaliteter utifra religion, for folk som følger islam er nokså forskjellige. Hvis du ikke ser dette, er det ikke da naturlig at en del palestinere har det unyansert synet at USA og Europa er Vesten, Israels allierte? Punktum.
Lenke til kommentar

Vel. Jeg trodde faktisk vi var USA takk skyldig for å ha påtatt seg rollen som "Den Store Satan", så vi slapp å bekymre oss. Nå ser det ut til at vi Europeere er inkludert i "det gode selskap".

 

Det er forøvrig "artig" å se hvordan palestinerne i Gaza reagerer på at de har fått det som de vil - alle jøder ut av Gaza. Politisk korrekte kommentatorer og rikssynsere har lenge forsikret oss om at dette var et viktig skritt på vei til fred...

 

Nå tror de mer på terror som virkemiddel enn noen gang. "Takk" til Sunnanå, Odd Karsten Tveit, og andre vestlige journalister, for at de systematisk har unnskyldt og bagatellisert "aksjonistenes" (les: terroristenes) "aksjoner" (les: terrorhandlinger). Nå ser det ut til at palestinerne har tatt dette til etteretning, og tror at ytterligere terrorhandlinger er nødvendig for å høste enda mer støtte og sympati fra det internasjonale samfunn.

Lenke til kommentar
Lurer på hvor stor prosentandel amerikanere som støtter at palestina mm. blir jevnet med jorden. Sikkert ikke langt unna 65%..

5330529[/snapback]

Det der er bare tullprat og løse antagelser. Hvorfor har alle USA's regjeringer de siste 16 år jobbet for å få en egen palestinsk stat? Det har vært både Demokrater og Republikanere ved roret, men alle har jobbet for det samme.

 

Det du sier er løse antagelser basert på den antiamerikanske fordommen: "Amerikanerne er ikke noe bedre selv..."

 

Men ja, det ble nok et sjokk for den jevne amerikaner å se TV-bildene av palestinere som danset i gatene etter 11. september, så man kan jo anta at det har resultert i en del antipati. Men amerikanerne er vel "dumme" og "lite opplyste" som lar seg affektere av sånt. De er til og med så dumme at de ikke har skjønt at alle Palestinere er fredselskende folk, og offer for stygge, slemme Israel.

Lenke til kommentar
Det du sier er løse antagelser basert på den antiamerikanske fordommen: "Amerikanerne er ikke noe bedre selv..."

5330806[/snapback]

 

Jeg har absolutt ingen antiamerikanske fordommer eller tanker. :) Tvert i mot. Det var mer et spark i siden på statistikere enn amerikanere. Dersom du setter opp tåpelige spørreskjema med spørsmål som:

 

Bør Palestina jevnes med jorden og:

 

Asfalteres

Plantes til skog

Lage et stort turistanlegg

 

så kan man jo tolke det som at 100% av de som svarte mente at Palestina skulle jevnes med jorden.

 

Jeg antar at uvitenhet er en av hovedgrunnene til disse resultatene. Det viser hvor lite de får med seg av hva som skjer i verden. Det vil nok ta lang tid før disse delene av verden har den samme muligheten som oss til å se hvordan ting ser ut utenfor våre egne grenser. Selv med våre muligheter er det nok av nordmenn som er trangsynte og egoistiske. Det er jo nok å se på disse forumene her det så ser vi masse eksempler på det ;)

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Kan ikke se at du på noen måte bygger opp under påstanden om at ca 65% av amerikanerne sansynligvis ville ønske palestina m.m. jevnet med jorden. :nei:

5331751[/snapback]

 

Ehm.. det var ikke ment som en påstand min venn :) Dårlig formulert javel, men det jeg mente var at statistikk ikke alltid er å stole på. Det ville vært veldig lett å hoste opp en meningsmåling fra USA der 90% av folkene ønsket å utrydde midtøsten. Det spørs på hvor man spør, hvem man spør og ikke minst hvordan man spør.

 

Men.. for å ha sagt det en gang for alle: Jeg har ingen dårlige følelser ovenfor USA. Tvert i mot trives jeg godt der og har møtt mange greie mennesker der.

 

Mitt problem er ikke midtøsten, osama, usa men media, deres ønsker om å overdrive alt, slå opp det som de tror folk vil kjøpe og mangel på sannferdighet. Aviser og nyheter generelt i dag er fullstendig utroverdig og tenker ikke lengre på opplysning og informasjon men på seertall (lesertall) og reklameinntekter.

Lenke til kommentar
Mitt problem er ikke midtøsten, osama, usa men media, deres ønsker om å overdrive alt, slå opp det som de tror folk vil kjøpe og mangel på sannferdighet. Aviser og nyheter generelt i dag er fullstendig utroverdig og tenker ikke lengre på opplysning og informasjon men på seertall (lesertall) og reklameinntekter.

5331777[/snapback]

 

Når det gjelder kombinasjonen palestinere-terror har jeg det intrykket at media heller søker å underdrive og neglisjere. Hvor ofte, når f.eks. sikkerhetsmuren/gjerdet diskuteres (angripes) får vi høre om hva Israelerne ønsker å oppnå/hva de har oppnådd med det.

Lenke til kommentar
Mitt problem er ikke midtøsten, osama, usa men media, deres ønsker om å overdrive alt, slå opp det som de tror folk vil kjøpe og mangel på sannferdighet. Aviser og nyheter generelt i dag er fullstendig utroverdig og tenker ikke lengre på opplysning og informasjon men på seertall (lesertall) og reklameinntekter.

5331777[/snapback]

 

Når det gjelder kombinasjonen palestinere-terror har jeg det intrykket at media heller søker å underdrive og neglisjere. Hvor ofte, når f.eks. sikkerhetsmuren/gjerdet diskuteres (angripes) får vi høre om hva Israelerne ønsker å oppnå/hva de har oppnådd med det.

5331800[/snapback]

 

Ja kanskje det også skjer. Jeg skal ikke si at det er feil, men mitt inntrykk er at media lever av krisemaksimering og store overskrifter :)

 

:Edit For å si det sånn er min mening at terror er en ubetydelig trussel for vesten og selv om det er jævlig for dem som rammes er faren for å bli utsatt for et terror angrep svært liten.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Vel. Jeg trodde faktisk vi var USA takk skyldig for å ha påtatt seg rollen som "Den Store Satan", så vi slapp å bekymre oss. Nå ser det ut til at vi Europeere er inkludert i "det gode selskap".

 

Det er forøvrig "artig" å se hvordan palestinerne i Gaza reagerer på at de har fått det som de vil - alle jøder ut av Gaza. Politisk korrekte kommentatorer og rikssynsere har lenge forsikret oss om at dette var et viktig skritt på vei til fred...

 

Nå tror de mer på terror som virkemiddel enn noen gang. "Takk" til Sunnanå, Odd Karsten Tveit, og andre vestlige journalister, for at de systematisk har unnskyldt og bagatellisert "aksjonistenes" (les: terroristenes) "aksjoner" (les: terrorhandlinger). Nå ser det ut til at palestinerne har tatt dette til etteretning, og tror at ytterligere terrorhandlinger er nødvendig for å høste enda mer støtte og sympati fra det internasjonale samfunn.

5329307[/snapback]

 

 

Nettop slike ensidige holdninger som det du viser her er jo med på å skape konflikter/avstand mellom forlkeslag.

Om du hadde vokst opp i et okkupert område med soldater som skjøt på dine lekekamerater pga at de kastet en stein eller to mot tanks så hadde du vel også hatet vil jeg tro.

Husk vold avler vold, mens du ønsker mere vold virker det som :hmm:

 

God Jul.

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar
Vel. Jeg trodde faktisk vi var USA takk skyldig for å ha påtatt seg rollen som "Den Store Satan", så vi slapp å bekymre oss. Nå ser det ut til at vi Europeere er inkludert i "det gode selskap".

 

Det er forøvrig "artig" å se hvordan palestinerne i Gaza reagerer på at de har fått det som de vil - alle jøder ut av Gaza. Politisk korrekte kommentatorer og rikssynsere har lenge forsikret oss om at dette var et viktig skritt på vei til fred...

 

Nå tror de mer på terror som virkemiddel enn noen gang. "Takk" til Sunnanå, Odd Karsten Tveit, og andre vestlige journalister, for at de systematisk har unnskyldt og bagatellisert "aksjonistenes" (les: terroristenes) "aksjoner" (les: terrorhandlinger). Nå ser det ut til at palestinerne har tatt dette til etteretning, og tror at ytterligere terrorhandlinger er nødvendig for å høste enda mer støtte og sympati fra det internasjonale samfunn.

5329307[/snapback]

 

 

Nettop slike ensidige holdninger som det du viser her er jo med på å skape konflikter/avstand mellom forlkeslag.

Om du hadde vokst opp i et okkupert område med soldater som skjøt på dine lekekamerater pga at de kastet en stein eller to mot tanks så hadde du vel også hatet vil jeg tro.

Husk vold avler vold, mens du ønsker mere vold virker det som :hmm:

 

God Jul.

Mvh. Snekker`n

5331874[/snapback]

Håpløst usaklig innspill i en ellers fin tråd. Carnifex og jeg kan ihvertfall være uenige uten å komme med grove beskyldninger mot hverandre.

 

Det jeg sier betyr aldeles ikke at jeg ønsker mere vold her i verden, eller mot palestinere for den saks skyld, men at terror som virkemiddel ikke fører frem. Og at palestinerne på Gaza nå tror at det fører frem. Dette med negative konsekvenser av medias unnskyldning av palestinsk terror har forsåvidt blitt sagt av både norske og britiske analytikere. Jeg så bl.a. et innslag på NRK-nyhetene om dette, i tilknytning til London-bombene.

Lenke til kommentar
Vel. Jeg trodde faktisk vi var USA takk skyldig for å ha påtatt seg rollen som "Den Store Satan", så vi slapp å bekymre oss. Nå ser det ut til at vi Europeere er inkludert i "det gode selskap".

 

Det er forøvrig "artig" å se hvordan palestinerne i Gaza reagerer på at de har fått det som de vil - alle jøder ut av Gaza. Politisk korrekte kommentatorer og rikssynsere har lenge forsikret oss om at dette var et viktig skritt på vei til fred...

 

Nå tror de mer på terror som virkemiddel enn noen gang. "Takk" til Sunnanå, Odd Karsten Tveit, og andre vestlige journalister, for at de systematisk har unnskyldt og bagatellisert "aksjonistenes" (les: terroristenes) "aksjoner" (les: terrorhandlinger). Nå ser det ut til at palestinerne har tatt dette til etteretning, og tror at ytterligere terrorhandlinger er nødvendig for å høste enda mer støtte og sympati fra det internasjonale samfunn.

5329307[/snapback]

 

 

Nettop slike ensidige holdninger som det du viser her er jo med på å skape konflikter/avstand mellom forlkeslag.

Om du hadde vokst opp i et okkupert område med soldater som skjøt på dine lekekamerater pga at de kastet en stein eller to mot tanks så hadde du vel også hatet vil jeg tro.

Husk vold avler vold, mens du ønsker mere vold virker det som :hmm:

 

God Jul.

Mvh. Snekker`n

5331874[/snapback]

Håpløst usaklig innspill i en ellers fin tråd. Carnifex og jeg kan ihvertfall være uenige uten å komme med grove beskyldninger mot hverandre.

 

Det jeg sier betyr aldeles ikke at jeg ønsker mere vold her i verden, eller mot palestinere for den saks skyld, men at terror som virkemiddel ikke fører frem. Og at palestinerne på Gaza nå tror at det fører frem. Dette med negative konsekvenser av medias unnskyldning av palestinsk terror har forsåvidt blitt sagt av både norske og britiske analytikere. Jeg så bl.a. et innslag på NRK-nyhetene om dette, i tilknytning til London-bombene.

5331897[/snapback]

 

Ja det var vel usaklig siden de gikk litt på tvers av dine meninger da.

Det jeg mener er at det ikke er rart at det blir mere terror og hat der nede og da tenker jeg på "vanlige" folk og ikke på terrororganisasjoner,disse finner du forøvrig over alt i verden.

Når barn blir født i en krigssone , der foreldrene ikke har jobb, de får ikke utdannelse fordi skolene er stengt mesteparten av året, de opplever å bli beskutt av Israelske soldater, de ser Israelerne bombe deres hjem og pløye opp deres åkre, synest du da det er rart at disse hater Israel og alle som støtter dem ??

 

God Jul.

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar

Nettop slike ensidige holdninger som det du viser her er jo med på å skape konflikter/avstand mellom forlkeslag.

Om du hadde vokst opp i et okkupert område med soldater som skjøt på dine lekekamerater pga at de kastet en stein eller to mot tanks så hadde du vel også hatet vil jeg tro.

Husk vold avler vold, mens du ønsker mere vold virker det som :hmm:

 

God Jul.

Mvh. Snekker`n

5331874[/snapback]

Håpløst usaklig innspill i en ellers fin tråd. Carnifex og jeg kan ihvertfall være uenige uten å komme med grove beskyldninger mot hverandre.

 

Det jeg sier betyr aldeles ikke at jeg ønsker mere vold her i verden, eller mot palestinere for den saks skyld, men at terror som virkemiddel ikke fører frem. Og at palestinerne på Gaza nå tror at det fører frem. Dette med negative konsekvenser av medias unnskyldning av palestinsk terror har forsåvidt blitt sagt av både norske og britiske analytikere. Jeg så bl.a. et innslag på NRK-nyhetene om dette, i tilknytning til London-bombene.

5331897[/snapback]

 

Ja det var vel usaklig siden de gikk litt på tvers av dine meninger da.

Det jeg mener er at det ikke er rart at det blir mere terror og hat der nede og da tenker jeg på "vanlige" folk og ikke på terrororganisasjoner,disse finner du forøvrig over alt i verden.

Når barn blir født i en krigssone , der foreldrene ikke har jobb, de får ikke utdannelse fordi skolene er stengt mesteparten av året, de opplever å bli beskutt av Israelske soldater, de ser Israelerne bombe deres hjem og pløye opp deres åkre, synest du da det er rart at disse hater Israel og alle som støtter dem ??

 

God Jul.

Mvh. Snekker`n

5332147[/snapback]

Det var usaklig ikke fordi det du sa gikk på tvers av mine meninger, men fordi du tilla meg at jeg ønsket mer vold. Det andre innlegget ditt til meg, derimot, er saklig. Det første er av typen som "bidrar til å skape mer avstand mellom folk", som du selv formulerer.

 

God Jul til alle! :)

Lenke til kommentar
Det var usaklig ikke fordi det du sa gikk på tvers av mine meninger, men fordi du tilla meg at jeg ønsket mer vold. Det andre innlegget ditt til meg, derimot, er saklig. Det første er av typen som "bidrar til å skape mer avstand mellom folk", som du selv formulerer.

 

Nei jeg sa ikke at du ønsket mere vold,men at slike holdninger som du viste til er med til å skape konflikter/avstand mellom folkeslag , det er en vesentlig forskjell.

Hadde du derimot stått i et konfliktområde og hevdet slike meninger så ja da hadde du ønsket mere vold .

 

God Jul.

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar

Holder jeg i en spiker og han med hammeren bommer, så kan det hende jeg sier til vedkommende at han snart skal lide en smertefull død.

 

FN (dertil Norge) var med under Irak-krigen, så vi skal kanskje ikke bli så overrasket om det smeller her på berget. Da skal vi se hvor mange som støtter å teppebombe hele Midt-Østen, særlig hvis spørreundersøkelsen blir gjort dagen etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...