Gå til innhold

Gratis bilder (GPL) til bruk på webside?


Anbefalte innlegg

Vet at denne tråden teknisk sett ikke hører helt hjemme her, men fant ikke noen bedre plass på digital foto.

 

Som alle vet så trenger man grafikk når bygger hjemmesider (ellers har de en tendens til å bli veldig kjedelige).

 

Vet at å bare søke på google etter bilder funker, men bildene er som oftest under copyright og er derfor ikke praktisk siden man nok må kontakte fotografen.

Vet at det går an å ta bildene selv, men jeg suger på å ta bilder, i tillegg til at jeg ikke har et bra kamera.

Vet at det finnes sider som tilbyr bilder, men mange av dem krever utallige registreringer og ulogisk oppsett. Tar tid før man finner et bilde uten watermark på.

 

I tittelen så skriver jeg "gratis". Med dette mener jeg "gratis" som i økonomisk gratis, uten copyright og folk har lov til å redigere bildene. Noe lignende på GPL lisensen.

 

--

 

Så poenget mitt med denne tråden er å finne eventuelle fotografer/graphic-designer som har lyst å dele sine verk med andre.

 

Jeg, i hvert fall, hadde blitt veldig glad om noen kunne "donere" noen bilder i denne tråden. Og vil selvfølgelig gi credit i form av navn og www-link og/eller email (whatever you wish).

 

Takker på forhånd.

Endret av MC2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke skrive "gratis" i emnefeltet, om det er dette du mener? Akk, for en anglofisering vi er vitne til. :)

 

SXC.hu har nettopp fått nye systemer og nye servere, og er raskere enn noen gang. De har mange bra bilder, en del av dem er fritt tilgjengenlig og kan brukes uten noen form for tillatelse. Andre må du spørre fotografen om lov til å bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...