Gå til innhold

Hvilket skjermkort til 2000,-?


nighthawk1988

Anbefalte innlegg

Har sett på disse skjermkortene:

 

Fra før av har jeg:

 

3,4Ghz Intel Pentium HT

1024MB TwinMos RAM

Asus hovedkot

6600GT 128mb og 128bits

 

X800GTO2

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313844&cks=PRL

 

6800GS

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314836&cks=PRL

 

X850GT

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306997&cks=PRL

 

Skal spille CS:S, BF2, FEAR m.m...

 

Alle disse tre er jo bedre enn 6600GT-kortet, men er det verdt å bytte ut nå?

 

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...mitt forslag er å kjøpe en Connect3D ATI x800GTO siden den er VELDIG clocke villig. Det går også ann å åpne de siste 4 pipelines og øke fra 12 pl til 16pl. Overklocket yter den like godt og kanskje bedre enn de kortene som du har nevnt. Beste av alt den koster bare 1600-1700 kr. Men husk, det gjelder ikke alle ATI X800GTO, kunn den fra Connect3D-

 

Eller ville jeg satse på 7800GT men da må du opp i 2700-2800kr, men det er verd det...syns jeg ihvartfall.

 

Hvis ingen av mine forslag frister så er det vell et fett hvilket kort, av de som du nevne, du kjøpe for dem yter sånn ca det samme. Den 850XT er kanskje hakke bedre men so koster den par hundrelappa mer.

 

Du må nesten se selv.

Lenke til kommentar

Er vel enig med de overnevnte, enten bør du satse på noe under 2000, 6800 serien, 1600 serien eller så bør du smelle til med ett 7800gt kort.

 

Men merk at det koster nesten 3000 !

(det blir litt meningsløst å anbefale noe som er bra hvis du ikke har budsjett til det).

 

Edit: Eller hva med å gjøre noe "fornuftig" å kjøpe ett 6800LE til 799,- :D - billig morro

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar
Som noen har sagt allerede: skal du oppgradere så vent til du har litt mer enn 2000 kr. når du allerede har et 6600 GT vil du absolutt ikke merke noen stor forskjell med et annent kort til 2000 kr.

 

5328649[/snapback]

 

 

Er enig i at jo dyrere jo bedre men jeg har selv oppgradert fra 6600gt til et 6800gt og det er stor forskjell på spillytelse/utseende. Grunnen til at jeg ikke gikk høyere er at jeg har agp og skal tyne litt til ut av pc (3000+, 1024ram) før jeg foretar en fullstendig oppgradering + at jeg fikk tak i et brukt 6800gt 256Mb.

 

Har lest at 6800gs i enkelte spill faktisk yter mere enn gt utgaven til tross at gs har 12 pipelines. Brukt så ligger 6800gt 256Mb fra 1800 til 2200. Hadde jeg vært klar over at gs utgaven kom i agp hadde jeg heller kjøpt et nytt slik.....

Lenke til kommentar
Hmm...mitt forslag er å kjøpe en Connect3D ATI x800GTO siden den er VELDIG clocke villig. Det går også ann å åpne de siste 4 pipelines og øke fra 12 pl til 16pl. Overklocket yter den like godt og kanskje bedre enn de kortene som du har nevnt. Beste av alt den koster bare 1600-1700 kr. Men husk, det gjelder ikke alle ATI X800GTO, kunn den fra Connect3D-

 

Eller ville jeg satse på 7800GT men da må du opp i 2700-2800kr, men det er verd det...syns jeg ihvartfall.

 

Hvis ingen av mine forslag frister så er det vell et fett hvilket kort, av de som du nevne, du kjøpe for dem yter sånn ca det samme. Den 850XT er kanskje hakke bedre men so koster den par hundrelappa mer.

 

Du må nesten se selv.

5326837[/snapback]

 

Ikke helt korrekt. Sapphire sitt GTO2 kort kan også flashes til 16 pipelines. I tillegg bruker også dette kortet R480 kjernen og ikke R423 kjernen som Connect3D sitt gjør, plus at det har raskere 1,6ns minne mot 2,0ns. Mitt tips er at du sjekker prisguiden for det billigste X850XT kortet, da flashing av skjermkort kreves en viss kompetanse. Men hey, føler du at du klarer det så er nok X800GTO the way to go. Merk kun Connect3D sitt GTO og Sapphire sitt GTO².

 

Edit: Mer fakta.

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar
Hmm...mitt forslag er å kjøpe en Connect3D ATI x800GTO siden den er VELDIG clocke villig. Det går også ann å åpne de siste 4 pipelines og øke fra 12 pl til 16pl. Overklocket yter den like godt og kanskje bedre enn de kortene som du har nevnt. Beste av alt den koster bare 1600-1700 kr. Men husk, det gjelder ikke alle ATI X800GTO, kunn den fra Connect3D-

 

Eller ville jeg satse på 7800GT men da må du opp i 2700-2800kr, men det er verd det...syns jeg ihvartfall.

 

Hvis ingen av mine forslag frister så er det vell et fett hvilket kort, av de som du nevne, du kjøpe for dem yter sånn ca det samme. Den 850XT er kanskje hakke bedre men so koster den par hundrelappa mer.

 

Du må nesten se selv.

5326837[/snapback]

 

Ikke helt korrekt. Sapphire sitt GTO2 kort kan også flashes til 16 pipelines. I tillegg bruker også dette kortet R480 kjernen og ikke R423 kjernen som Connect3D sitt gjør, plus at det har raskere 1,6ns minne mot 2,0ns. Mitt tips er at du sjekker prisguiden for det billigste X850XT kortet, da flashing av skjermkort kreves en viss kompetanse. Men hey, føler du at du klarer det så er nok X800GTO the way to go. Merk kun Connect3D sitt GTO og Sapphire sitt GTO².

 

Edit: Mer fakta.

5329543[/snapback]

 

 

 

Sant nok, og jeg var fullstendig klar over Sapphir sin x800GTO2 men probleme er at jeg finn ikke det korte lenger så derfor anbeffalte ikke jeg det korte til han. Men er enig i det du sier.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...