Gå til innhold

Informasjonstråd og diskusjon om og rundt FRP


Anbefalte innlegg

Nå roter du fælt. Det er jo dagens regjering som mener vi skal kunne leve på oljen i alle år, og ikke legger opp til lave skatter og avgifter, samt lavere offentlig forbruk, så det blir økonomisk vekst, og bedre kår for næringslivet.

 

Norge sin rikdom er ene og alene bygd opp på oljepenger, det blir da naivt å tro at vi plutselig skal klare oss uten dem. Derfor er det viktig å spare på oljefondet til senere generasjoner, samtidig som vi holder inntektene til staten oppe.

6051276[/snapback]

Statens inntekter er direkte avhengig av verdiskapningen i privat sektor. hvis staten med for høyt skattetrykk og dårlig næringslivspolitikk kveler denne verdiskapningen, så vil statens inntekter synke.

 

Derfor holder det ikke å spare i oljefondet, og tro at oljefondet og høye skatter skal redde velferden i fremtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når jeg allerede har forklart meg skjønner ikke jeg hvorfor du enda en gang drar frem rasisme slik det står i ordboken.

Fordi du misbruker begrepet.

 

Da Jesus vokste opp ble folk steinet for tyveri og utroskap og kvinnene var ofte nærmest undertrykte slaver for mennene, og siden Jesus levde på denne tiden og fikk så mange folk med seg må han nesten ha støttet dette. Men er det noen som bruker dette mot kristne i dag?

Jesus levde på den tiden, og derfor må han ha støttet steining? Har du dekning for det i bibelen, eller er det bare noe du finner på i et desperat forsøk på å vri fokus bort fra ondskapens profet, Muhammed?

 

Norge sin rikdom er ene og alene bygd opp på oljepenger, det blir da naivt å tro at vi plutselig skal klare oss uten dem.

Helt riktig. Derfor må vi slutte å skatte oss til fant, og satse på større vekst i privat sektor.

 

Derfor er det viktig å spare på oljefondet til senere generasjoner, samtidig som vi holder inntektene til staten oppe.

Nok en gang, det nytter ikke å skatte oss rike.

 

Men så vil da vitterlig andre partier som AP også ruste opp veiene og fokusere på sikkerhet, forskjellen er at de ikke skal bygge gigantiske motorveier mellom byene med en gang, men fokusere på gradvis opprustning av veien, samtidig som bompenger vil finansiere dette.

Ok, jaha. Så hvor er disse fantastiske nye veiene da?

 

Les hva jeg skrev til Dotten, blir meningsløst å bruke dette mot dagens muslimer da kulturen var en helt annen på den tiden.

Det blir meningsløst å nevne Muhammeds ondskap når det er denne ondskapen de som har ham som forbilde tilber?

 

Den snillistiske, naive innvandringspolitikken er det som har ført oss dit vi er i dag, med problemer som ikke lar seg løse med mindre vi tar i et tak.

Og den fremmedfiendtlige agendaen til enkelte parti og media har ført til økt fremmedfrykt og diskriminering, som igjen fører til større klasseskiller mellom Nordmenn og innvandrere.

Tull. I Sverige, et land der innvandringsdebatten har vært holdt nede i alle år, står det elendig til med integreringen. Dette kommer ikke av "den fremmedfiendtlige agendaen til enkelte parti", men av en snillistisk, naiv politikk som ikke tar problemene på alvor.

 

er min erfaring at Frp har klart flere velgere som ikke engasjerer seg.

Eller kanskje de bare holder kjeft om at de stemmer Frp fordi de vet at venstresiden elsker å trakassere Frp og dets velgere. Jeg opplever selv nettopp dette. Hvis det kommer opp at jeg stemmer Frp (og jeg legger ikke skjul på det hvis det skulle bli spørsmål om det), så er det alltid noen venstremobbere som skal "sette meg på plass".

Lenke til kommentar
Du må ikke glemme at mange på venstresiden elsker å proklamere at Frp er partiet for de som missliker innvandrere. Det er klart at når folk på venstresiden er så kunnskapsløse sp kan man ikke forvente at den gjennomsnittlige rasist har mer kunnskap og sier, "Nå må dere jammen slutte å forsøke å lokke meg til å stemme Frp. Frp rassister du liksom, tror du ikke jeg har lest partiprogrammet? Frp er faktisk for likebehandling de! Det er bare hvit valgallianse som duger her i gården."

 

Uansett hvem som stemmer Frp, Frp har kun ansvar for sin politikk. Og den er ikke rassistisk.

6051045[/snapback]

 

Nei, jeg glemmer overhodet ikke det at mange på venstresiden beskylder alle på høyresiden for å være mer eller mindre rassister, og glemmer heller ikke det mange på høyresiden beskylder alle på venstresiden for å beskylde høyresiden, dog satt litt på spissen. Det er et kjent fenomen at mennesker generelt ikke gidder å sette seg inn i ting de ikke bryr seg om, noe som er faktisk er grunnlaget for eksistensen til bilverksteder os.v., dette fenoment gjelder innenfor politikk også. VG skrev i dag noe som beviser det; folk som ikke er fornøyd med APs politikk går over til FRP. Her ser man to partier som ikke fører samme politikk, men likevel kaprer samme velgermasse, dette beviser også at utspill fra folk innad i partiet er viktigere enn prinnsippene og programmet partiet fører.

 

Nå skal det sies at jeg tror de fleste som har funnet veien hit, deriblant du og jeg, har større kjennskap og/eller interesse av politikk enn den vanlige mannen i gata, derfor tror jeg også at de fleste her inne har lest programmet til partiet de støtter.

 

For øvrig mener jeg at et parti ikke skal stå til rede for det folk som stemmer på dem mener.

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Ok, jaha. Så hvor er disse fantastiske nye veiene da?

 

E6 fra Oslo til Svinesund er da snart ferdig og E18 gjennom Vestfold og sørover er også på vei.

Er det nok satsing på vei? Nei, jeg skulle gjerne ha hatt 4-felts motorvei Oslo-Stavanger og Oslo-Trondheim, men det er da ikke så ille som enkelte skal ha det til.

Lenke til kommentar
er min erfaring at Frp har klart flere velgere som ikke engasjerer seg.

Eller kanskje de bare holder kjeft om at de stemmer Frp fordi de vet at venstresiden elsker å trakassere Frp og dets velgere. Jeg opplever selv nettopp dette. Hvis det kommer opp at jeg stemmer Frp (og jeg legger ikke skjul på det hvis det skulle bli spørsmål om det), så er det alltid noen venstremobbere som skal "sette meg på plass".

6052956[/snapback]

 

Dette er jo ren logikk i sin enkleste form: Da de fleste ikke engasjerer seg betydlig innenfor politikk, og med tanke på at FRP har på flere målinger vist seg å være norges største parti, er det jo ikke lite logisk at de har desto flere velgere som ikke endasjerer seg.

 

;)

Lenke til kommentar
Eller kanskje de bare holder kjeft om at de stemmer Frp fordi de vet at venstresiden elsker å trakassere Frp og dets velgere. Jeg opplever selv nettopp dette. Hvis det kommer opp at jeg stemmer Frp (og jeg legger ikke skjul på det hvis det skulle bli spørsmål om det), så er det alltid noen venstremobbere som skal "sette meg på plass".

 

Høres ille ut. Kanskje du burde få deg en søt sosialistkjæreste, Pricks.

Det er altfor viktig ut å kunne skille politikk og folk.

 

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
spenol skrev:

Hmm, trist. Hvordan samsvarer egentlig dette med signaturen din som lyder "Conservatives preach the gospel. Liberals practice it"? Du er vel klar over at Fremskrittspartiet er den norske versjonen av "conservatives"?

 

 

Jeg er helt klart sosialist, uten tvil, når det gjelder økonomiske og humanetiske spørsmål. Tidligere stemt AP og SV til valg. Dessverre er det veldig mange, både sosialister og konservative eller hva man vil kalle dem, la oss si rød og blå, som bare driver med blokktenkning. Jeg prøver å være litt mer fargeblind. Ser jeg en god idè eller en god eller rett og slett nødvendig plattform så kan jeg godt henge med på den.

 

Når det gjelder fordelingspolitikk, bruk av oljepenger osv. er jeg fullstendig uenig med FrP. Men nå mener jeg også at vi har det såpass godt her i landet at andre ting kommer høyere på prioritetslista. Som blandt annet å bekjempe den sterkt voksende kriminaliteten, særlig fra utlendinger, innvandrere, flyktninger og asylsøkere. Jeg mener også det er viktig å bekjempe det nye århundrets potensielt største trussel mot vår del av verden, islamsk fascisme og en fullstendig ukritisk venstreside.

 

Men nå er det jo også blitt sagt at FrP vurderer å legge bort nettopp disse spørsmålene for å sikre seg regjeringsmakt, så da gjenstår det å se.

 

Gjør de det er all grunn til å stemme på dem borte for min del.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Vil du utdjupe litt mer hva du mener med suppehuer, mulig at jeg hører til disse  :hmm:

7291794[/snapback]

Det er bare å se på statestikken over hvor mye som har stemt på hva.

TIPS: Det er landets største politisk parti.

 

At det var mange suppehuer på dette forumet visst jeg, men at over 25% er det var noe nytt (selv om det forklarer mye).

7291027[/snapback]

Det kan faktisk godt hende det faktisk er flere.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
At det var mange suppehuer på dette forumet visst jeg, men at over 25% er det var noe nytt (selv om det forklarer mye).

7291027[/snapback]

 

Vil du utdjupe litt mer hva du mener med suppehuer, mulig at jeg hører til disse :hmm:

7291794[/snapback]

 

Husker du turene på butikken hvor du raserte hyllene som inneholdt "suppemat" :p

 

On topic: Det hade vært interessant å få utdypet det som "forklarer mye"?

Lenke til kommentar
Er det den vanlige arrogansen og nedlatenheten mot mennesker med andre meninger vi ser fra venstresiden her? Den samme som gjorde at Stalin og Lenin slaktet ned mangfoldige millioner av mennesker fordi de våget å mene noe annet enn sosialisteliten?

7291881[/snapback]

Jeg håper virkelig du ikke tar alt like seriøst som det virker som du gjør nå. :tease:

 

EDIT: Jeg syns det bør være greit å være litt beskymret for at så mange stemmer FRP. Selv om jeg respekterer at folk stemmer FRP, syns jeg det er helt uforståelig at så mange stemmer på et parti som så mange avskyr sterkt og som jeg er så sterkt uenig med.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Suppehuer er folk som ser mot USA og tror at markedsøkonomien der er helt åpen uten noen subsidier av noe slag.

7291972[/snapback]

 

Dette kan jeg være enig i, selv om suppehuer også er mennesker som ser på sosialisme som en bærekraftig løsning på alle problemer. De leser (en del har også skrevet) gamle AKP-ml romaner og bøker og kaller seg den intellektuelle elite i Norge.

 

Ola Nordmann ser derimot på det praktiske, og FrP er et meget praktisk parti. Ikke alle stemmer etter ideologisk grunnlag, hvor målet helliggjør middelet. De aller fleste stemmer etter hva som gjør seg selv godt, og godt er det :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ola Nordmann ser derimot på det praktiske, og FrP er et meget praktisk parti. Ikke alle stemmer etter ideologisk grunnlag, hvor målet helliggjør middelet. De aller fleste stemmer etter hva som gjør seg selv godt, og godt er det :)

7292082[/snapback]

 

Betyr det at midlet helliggjør målet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...