Gå til innhold

Hvordan endre plassering på Delte dokumenter i XP?


I.A.G.

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan man kan endre plasseringen på Delte dokumenter i Windows XP. Driver og flytter dokumenter og sånt over på en annen harddisk, inkludert Delte dokumenter, og da er det jo fint om alle snarveier (f. eks de i margen i Utforsker) peker riktig... (se denne tråden)

 

Har prøvd Tweak UI (powertoy), det funket med Mine dok, men ikke med delte... av en eller annen merkelig grunn... Den bare stiller seg tilbake igjen av seg selv! :hrm: Noen som vet hvorfor, eller en annen måte å gjøre det på?? Det hadde i alle fall vært fint... :)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta en titt her: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_shell_folders.htm

 

og her er et verktøy som endrer verdiene i registeret:

http://windowsxp.mvps.org/folderredirector.htm

 

Tror verktøyet bare fungerer i XP Pro.

5331669[/snapback]

Takk, det funka supert! :p

 

Men jeg har ett spørsmål som krever litt register-erfaring: Har endret bane for snarveiene i Min datamaskin som fører til dokumentmappene til de forskjellige brukerne i HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\DocFolderPaths.

 

Men i Min datamaskin står det nå "Mine dokumenter" istedenfor "Dokumenter (bruker)"!

 

Er det noen som vet hvor i registeret jeg skal lete for å fikse på dette? I så fall er jeg imponert! :p

Lenke til kommentar

Hva står det i nøkkelen forran den nye stien til dokumentene dine? står det navnet på brukerne din?

 

Sett på denne:

 

My Computer Icon Displays My Documents Folders of Other User

Create a NoSharedDocuments string value in the following registry key and set the data value to 1.

For All Users:  Start/Run/Regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

For Only Users That Are Logged on to the Computer:  Start/Run/Regedit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Endret av erlend_oyen
Lenke til kommentar

Sjekket du denne:?

 

 

My Computer Icon Displays My Documents Folders of Other User

Create a NoSharedDocuments string value in the following registry key and set the data value to 1.

For All Users:  Start/Run/Regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

For Only Users That Are Logged on to the Computer:  Start/Run/Regedit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

5334952[/snapback]

Lenke til kommentar
Sjekket du denne:?

 

 

My Computer Icon Displays My Documents Folders of Other User

Create a NoSharedDocuments string value in the following registry key and set the data value to 1.

For All Users:  Start/Run/Regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

For Only Users That Are Logged on to the Computer:  Start/Run/Regedit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

5335587[/snapback]

Har prøvd nå... Det endte opp med at det ikke vises noen dokumentmapper i Min datamaskin... :(

 

Stemmer det at det skal se sånn ut?:

post-78619-1135519429_thumb.jpg

 

På det ene stedet eksisterte ikke mappa "explorer", så jeg oppretta den. Håper det var riktig...

 

EDIT: Byttet til et bedre bilde...

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

I registeret er det jo noe som heter %USERPROFILE% og %ALLUSERSPROFILE% som står i stedet for C:\Documents and Settings\ eller C:\Documents and Settings\All Users. Går det an å endre på hva de står for? I så fall ville jo mange forskjellige ting blitt endret riktig automatisk...

 

Fant noe her:

post-78619-1135520629_thumb.jpg

 

Er det dette som skal endres på? (står jo under Windows NT (se statuslinje), men jeg vet ikke hva som er riktig, jeg...) Turte ikke å endre på det sånn helt uten videre...

Lenke til kommentar
Sjekket på en maskin med XP pro på nå, å der er del heller ingen nøkkel som heter explorer, har du fått tilbake snarveiene i min datamaskin? Tok du backup av reg. nøklene før du redigerte dem?

5335741[/snapback]

Det var ingen reg. nøkler der med samme navn fra før, så det var ikke noe å ta backup av... :p Skulle vel bare opprette en ny sånn strengverdi, skulle vel ikke ta bort noe...?

 

Det går vel an å bruke systemgjennoppretting hvis alt går helt i dass...

Lenke til kommentar
Er det bare visnings navnet i min datamaskin som ikke stemmer nå?

5335783[/snapback]

Hovedproblemet nå er at det ikke vises noen dokumentmapper i Min datamaskin.

Jeg skal ta en systemgjennoppretting senere for å få vekk det siste jeg gjorde, ettersom det ble bare tull, og så får jeg prøve litt videre. Skal gjøre det så fort jeg får tid, senere i kveld eller i morgen.

Lenke til kommentar

Jadda, nå er dukomentmappene på plass igjen! :w00t: Og det med riktig navn og allting!

 

De kom nå når jeg starta opp maskinen igjen! Det ser ut som det bare var en omstart som måtte til, det holdt visst ikke å logge av og på igjen. Litt rart, ettersom det har holdt å bare logge på på nytt etter de andre endringene.

 

Det er jo nesten litt rart, ettersom jeg faktisk har slettet de tingene jeg opprettet i registeret i stad...

 

Har ikke flyttet mappene til alle brukerne ennå, så vi får se om det funker like bra etter det...

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Nå funker det meste bra, bortsett fra et par ting:

På en en begrenset bruker skal jo Delte dokumenter og brukerens egne dokumenter vises i Min datamaskin. Men på en av brukerne her vises Delte dokumenter og dokumentene til en annen bruker! Det er jo litt snodig! :hmm:

 

Er vel noe som er feil i registeret igjen, da...?

 

En annen ting: Jeg har Min datamaskin vist som en meny på startmenyen, og her står det "Mine dokumenter" i stedet for "Dokumenter (bruker)" på dokumentmappene til de forskjellige brukerne. Men når jeg åpner Min datamaskin i eget vindu, er alt som det skal. Snodig... :hmm:

 

Fint hvis noen vet løsningen, og tusen takk for all hjelp hittil! :)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...