Gå til innhold

hva må man betale i toll?


Anbefalte innlegg

hva må man betale i toll når man skal bestile en mp3 spiler som koster 1300 kroner i utlandet? skal kjøpe fra amazon.com...noen fler som har arfaring derfra?

 

 

varer under 200 kr er fritatt for toll

 

varer over:

"Når du bestiller varer på Internett fra utlandet, må du i tillegg til varens verdi som regel betale 25 prosent merverdiavgift. Merverdiavgiften regnes av varens verdi tillagt frakt, forsikring og eventuelt andre kostander. "

Endret av Hestetun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En kompis av meg fikk de som sendte ham pakken (som hadde en verdi på350,-) til å merke esken med en lapp der det stod 199kr. Mens inne i den lå den ordentlige kvitteringen på 350kr. Demed: ikke no toll.

5327587[/snapback]

 

 

Hadde nok mest sannsynlig ikke blitt noe toll uansett, det det kunne ha blitt er merverdiavgift.

Lenke til kommentar

Tollvesenet har som regel en lei tendens til å stoppe pakker med verdi over 200NOK.

Du kan få avsender til å merke pakken med gardinstenger, verdi 150NOK f.eks. men vet ikke helt hvordan prosedyrene er hvis man blir tatt.

 

 

Når jeg har bestilt produkter som jeg måtte betale mva. på, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte innom nærmeste tollsted og fylle ut noen papirer.

Dette kan posten/transportør gjøre for deg, og da vil du få en faktura i posten. Mener det er noe i den duren.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte 4stk t-skjorter fra usa.

Disse måtte da fortolles, siden de prisen ble rundt 400,-

Det morsomme med situasjonen var at det kostet 27,- og fortolle skjortene, men de som gjorde jobben, skulle selvsagt ha ett gebyr på 80,-, og det gebyret skulle ikke være mindre kjipt, enn at de presset 30,- mva uttav det.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...