Gå til innhold

Ny PC til ca 22.000 kr, grei?


Anbefalte innlegg

Hei jeg skal kjøpe meg ny PC og har funnet deler nå, har brukt en god del tid på å finne de, men det hadde vært supert med noen andres mening. Samlet pris er ca. 22.000 kr hos netshop...

 

Prosessor

Lydkort

Hovedkort

Hodetelefoner

Mus/Tastatur

Høyttalere

Harddisk 2 stk.

Strømforsyning

DVD-Brenner 2 stk.

Kabinett

Minne

Skjerm

Panel

TV-Kort

Vifter 3 stk.

CPU Vifte

Grafikkort

Windows

 

PC`n skal brukes til det meste egentlig, alt fra 3d programmet Maya til Adobe After Effects og Call Of Duty 2...

Det at den er fleksibel er også viktig for meg...

 

Takk skal dere ha :thumbup:

 

Det er gjort endringer under veis.

Endret av DJMartin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke 7200 rpm raskt nok?

5325514[/snapback]

 

Men den disken din fra vesten, den har jo bare 8 mb cache, jeg kommer til å drive med store filer. Er det ikke da praktisk med en harddisk som har 16 mb cache?

 

Ah litt feil quota da, men du skjønner...

5325572[/snapback]

Med dagens disker er det ikke stor forskjell på 8mb og 16mb cache. Resten av disken har større betydning.
Lenke til kommentar

Ville vudrert et ASUS A8N SLI jeg, Har det, en 4400+, et 7800 Gt og samme ram som deg, og det funker som ei klokke. Det er desuten billigere en det du har satt opp. Instalasjonen av en zalman chipsett kjøler er også meget simpel.

 

Videre ville jeg vurdert en kabel mus og et kabel tastatur.

 

Klarer heller ikke og finne det TV kortet hos netshop.

 

BOX vifta på 4400+ er meget rolig, ivertfall på hket mitt. Den starter ikke og gå med en gang pcen er på, og det hender at hk slår den helt av.

Lenke til kommentar
skjønner ikke at ikke et 7800gtx er foreslått her ettersom prisen er 22000. Da hadde jeg ikke nøyd meg med et 7800gt selv om det ikke er så enormt stort avvik i ytelsen.

5326160[/snapback]

 

Kan teke meg to grunder til og ikke gå for GTX, den første er at i 1280 x 1024 er det nesten umulig og skilde de to kortene i ytelse. OG det andre er at det er billigere og kjøpe et GT til når SLI vurderes.

Lenke til kommentar
Kan teke meg to grunder til og ikke gå for GTX, den første er at i 1280 x 1024 er det nesten umulig og skilde de to kortene i ytelse. OG det andre er at det er billigere og kjøpe et GT til når SLI vurderes.

5326992[/snapback]

 

Hvis jeg hadde kjøpt en pc til over 20000 vil ett av kravene vært at det MÅTTE ha et 7800gtx kort. Den dagen du TRENGER et SLI system så er prisen på 7800gtx sikkert så lavt at du har råd til det. Tror det er lenge til.. :!:

Lenke til kommentar

Har selv mx 1000 musen (del av diNovo media desktop laser, med bluetooth) som jeg bruker til spilling, og CoD2. Fungerer kjempeflott, men er enda ikke helt komfortabel med trådløs mus (kjøpte det for noe over en måned siden), så jeg har liggende ei mus med tråd i (just in case).

Det trådløse tastaturet (dinovo media desktop), har jeg ingen problemer med, har tidligere brukt ett med RF istedet for bluetooth. Aldri hatt noe problemer med det å bruke trådløst.

 

Nå som priser på 20" lcd skjermer går nedover, og kvaliteten oppover. Vil jeg anbefale en 20" lcd skjerm. Det er stor forskjell mellom 19 og 20 (sitter på jobb med 19, hjemme med 20), og siden du skal legge så mye penger i maskinen, bør du absolutt se for deg muligheten til 20" lcd med oppløsning på 1600x1200.. himmelsk :)

Lenke til kommentar

Ok, takker alle sammen, men jeg kan jo nevne dette:

 

Jeg har vært i den fasen hvor man tenker når man først skal dit hvorfor ikke dit? Denne pc`n startet på ca 15.000 kr...

Også SLI er utelukket, hvis det kommer et bedre kort kjøper jeg heller dette, i steden for å ha to halvgode. (se tidligere post)

Og hvis jeg ikke skal ha SLI, hvorfår da ha et hovedkort som støtter det? Også har dette kortet fått bra kritikker. Når det kommer til lydkortet så har jeg ikke sjekka det lydkortet så mye, hva er så mye bedre med det? Prisforskjellen mellom 19" og 20" er ganske mye, litt for mye takk...

 

Ikke alle delene er fra netshop, men de har flest.

Endret av DJMartin
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...