Gå til innhold

Har problemer med LCD-display. LØST


Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har nettop fått et LCD-display fra microplex (det til 295 kr) og har koblet det til. Men det funker ikke som det skal.

 

Når jeg slår PC'n på lyser LCD-displayet opp og fort etter blir det fullt av noen ruter på LCD-displayet som blir hvite. (dette er helt normalt for en kompis av meg bestile samtidig med meg og vi monterte det sammen. Han fikk det til å virke men ikke jeg, selv om vi gjorde de samme tingene).

 

Jeg har koblet den til "printerporten" eller hva den nå heter. (der den passer). Men når jeg går inn på LCD-smartie blir skjermen først helt blå og så kommer de samme gamle rutene opp igjen. Har vært i BIOSen og slått på ECD.

 

I BIOSen står det at PC'n bruker port 378 og det er den samme som jeg har valgt at LCD-smartie skal bruke.

 

Vær så snill og hjelp meg! :cry: Jeg vet at noen av dere kan dette...

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Kanskje en idè å fortelle hvordan?

5328340[/snapback]

 

Hvordan jeg fikset problemet:

 

Jeg åpnet opp kabinettet, tok ut LCD-displayet, dro ut kabelen fra LCDen, snudde kabelen og satte den på plass.

 

Enkelt og greit spør du meg :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Ja, men det så ut som den var helt fast og skjermen lyste jo blått som bare det. Hadde ingen grunn til å tror at det var noe galt med kabelen...

 

...glemte å si det men jeg hadde faktisk greid å sette kabelen feil vei. Opp ned på en måte, hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det er ey Thermaltake Shark. Døra pleier alltid å stå oppe pga av det fører til bedre luftgjennomstrømning i kabinettet.

Diskettstasjonen skal nok snart vekk og lakering har jeg ikke så veldig mye greie på.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
hvor finner jeg driver til skirver porten da? er den me på driver cden til hk??

5390444[/snapback]

 

Her... last ned det som heter "userport. Hvis du ikke har et program som kan bestemme hva som skal stå på LCD, laster du ned "lcdsmartie"...

Installer userport først.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Man pleier som regel bare laste det ned og installere det. Men hvis dette ikke funker må du kanskje laste ned noe som fikser en ting i windows.

Last ned autoexec.exe og trykk på "unzip" når du har åpnet det du har lastet ned (autoexec.exe).

 

Når du har installert dette prøver du og installere "userport".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...