Gå til innhold

Bestilt laptop hos Itbutikken


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Den 27/10-05 bestilte jeg meg en laptop (Vega 259En) fra Itbutikken.

Det var da et kampanjetilbud som ga følgende spesifikasjoner:

 

Intel Pentium M 770 2.13 GHz 533FSB

Nvidia Ge Force Go 6600 256MB + Intel GMA900

15.4" WSXGA TFT LCD 1680 x 1050

Harddisk 2.5" 100.0 GB 9mm 5400 RPM

DDR2 RAM 1024MB 200 pinn DDR533 (2x512)

DVD RW DUAL layer brenner 259/M30/255

Intel 2915ABG Wireless LAN 54Mbit

Sum: 12.890 NOK

 

Etter at jeg nå har ventet i litt under 2 måneder, fikk jeg en mail fra dem igår 21/12, der det sto følgende:

Der er desværre sket en fejl, så computeren er ikke blevet bestilt hos vores leverandør.

Hvis du opretter en ny ordre på den har de lovet mig, at de skal give den højeste prioritet!

 

jeg sendte med en gang tilbake en mail der det sto:

 

Hei!

 

Ser at dersom jeg bestiller med samme spesifikasjoner som sist,

kommer maskinen på 15.894 istede for 12.890.

Kunne dere oprettet en bestilling der jeg fikk den samme prisen som før,

samt samme spesifikasjoner?

 

Fikk da igjen en mail som lød slik:

 

Hej igen

 

Der er desværre sket nogle ændringer på maskinen,

så den koster desværre så meget mere.

 

Bare lurte på om Itbutikken har "lov" til å kansellere orderen min,

og si at jeg må bestille igjen, men da til en høyere pris?

Endret av Zipman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe.. for første gang i IT-industriens historie har ytelsen stått på stedet hvil, og prisen gått opp.

Du kan selvsagt komme med kapittel 5 i den norske forbrukerkjøpsloven, men de er et dansk selskap og mener at de skal følge den danske versjonen av loven. *Om det er korrekt gir jeg meg ikke inn på, men det kan ta tid og krefter å krangle på dette.

 

I følge norsk lov har du saken på din side, men du burde da ikke godtatt så lang leveringstid i utgangspunktet.

 

Edit; dette er vel risikoen med å handle i "utlandet", men jeg anbefaler deg å ta kontakt med forbrukerkontoret.

Og Itbutikken er ikke norsk, de har ikke norsk org.nr, de er bare et NUF, og det er ikke det samme som et norsk AS!

Endret av gorber
Lenke til kommentar

Dette topper frekheten til Itbutikken til nå. De slutter aldri å overraske. Som noen kanskje har sett har jeg hatt problemer med Itbutikken tidligere. De ville ikke følge norsk lov og satte seg på bakbeina. Jeg sendte en mail til N-safe som itbutikken.no merker siden sin med. For å bruke dette merket må man følge Norsk lov. Det er forresten ikke riktig at de ikke har norsk org nummer. De er registert i Brønnæysund registeret som NUF med norsk org nummer.

 

N-safe mente helt bestemt at de skulle følge norsk lov og kommer til å følge saken videre. Det kommer opp en sak i Høyesterett over nyttår som går i samme bane med et finskregistert NUF.

 

Jeg fikk forresten en mail fra Lederen i Itbutikken kort til etter mailen til N-safe. Her skrev han at han forsto at jeg var misfornøyd med behandlingen jeg hadde fått. Derfor ville de tilbyde meg å heve kjøpet. (Jeg ventet på en CPU til 259 som aldri kom). Dette var egentlig det samme som å si: "Hvis du ikke liker deg her kan du bare dra." Jeg insistert selvfølgelig på å få varen jeg hadde betalt for og ville ikke heve kjøpet. Da viste det seg at maskinen var ferdig neste dag.

De ville med andre ord at jeg skulle heve kjøpet slik at de slapp å selge meg denne ganske dyre maskinen til en billigere pris enn de fører nå. Maken til frekkhet skal du leite lenge etter.

 

Hvis jeg var deg ville jeg skrive en formel klage til N-Safe. Linken til dette finner du på N-safe sine sider. Jo flere vi er, jo bedre er det. Ikke la Itbutikken slippe unna med dette. Det er på tide de blir satt på plass

Lenke til kommentar

Faktisk så kan Itbutikken kansellere en ordre når som helst, så lenge varen ikke eer levert.

Men stusser noe på svarene du får, hvor grunnen er til kanselleringen... at PC`en ikke ble bestilt hos leverandør vil jeg si er en heller dårlig grunn. Hadde det vært at varen fases ut eller har drastiske endringer derimot.

 

Edit: Liten leif som snek seg inn.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...