Gå til innhold

PC slår seg av under spill


Anbefalte innlegg

Det skjedde en skjelden gang når jeg spilte World of Warcraft, spesielt i en periode på ca. 2 uker i sommer. Og nå skjer det igjen, med Splinter Cell: Chaos Theory demoen. Den slår seg ikke av med engang, men går først ut til desktop for å avlutte alle operasjoner, logger seg ut av windows og slår seg så av.

 

Noen som kan forstå hvorfor dette skjer? Kan det være for høy temperatur som er årsaken? Kanskje på skjermkortet, siden det bare skjer under spilling?

 

AMD Athlon XP 2800+

2x TwinMos 256 MB PC3200

Sapphire Radeon 9600XT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer paa meg naar jeg spiller Juiced. Jeg har pcn min i et skap, der faar den nok ikke nok med luft.

 

Pcn blir overopphetet og lukker seg, prov aa se om det er noe stov i vifta og gi den godt med luft. Fjern den fra skapet og ta den ut, noe jeg gjorde :D

 

PCN gikk dermed kjappere og glatt og fin! :D

 

Skjermkortet som blir for varm, derfor lukker den seg. For aa ikke gjore skade paa datamaskinen!

 

Tror jeg :blush:

Lenke til kommentar

Joda.

 

Jeg prøvde å ha Everest oppe før jeg gikk inn i EVE Online (Som også fikk PC-en til å slå seg av). Alt+Tab etter en liten stund og fant ut av skjermkortet lå på godt over 100 grader :ohmy:

 

Viste seg at skjermkortets vifte ikke funket, men å hive på litt tynn olje inn i maskineriet gjorde susen. Og nå holder den seg alltid under 50 grader :thumbup:

 

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...