Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan resete en 3Com Office Connect?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har litt problemer med et trådløst nettverk, og har i den sammenheng behov for å resette ruteren for å se om det kan hjelpe.

 

Har en 3Com OfficeConnect Wireless 11g (link)

Men jeg finner ingen reset-knapp på den... heller ikke noe reset-hull (for kulepen e.l.) Har inntrykk av at denne 3Com-en er ganske vanlig, så håper derfor det er en del folk som har peiling på dette.

Har søkt litt på forumet, men fant ingen info om akkurat dette.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Har litt problemer med et trådløst nettverk, og har i den sammenheng behov for å resette ruteren for å se om det kan hjelpe.

 

Har en 3Com OfficeConnect Wireless 11g (link)

Men jeg finner ingen reset-knapp på den... heller ikke noe reset-hull (for kulepen e.l.) Har inntrykk av at denne 3Com-en er ganske vanlig, så håper derfor det er en del folk som har peiling på dette.

Har søkt litt på forumet, men fant ingen info om akkurat dette.

 

Takker for svar :)

5323659[/snapback]

 

Ikke helt sikker her, men gjorde det på en slik for en stund tilbake.

Tror du må sette en LAN-kabel mellom Lan nr 1 og WAN porten i en viss tid eller noe slikt. Om den måtte være krysset eller ikke husker jeg ikke i farten.

Anbefaler at du finner manualen på nett, eller søker på google. Det var iallefall det jeg gjorde.

 

Om ikke jeg har hjulpet deg, så har jeg iallefall pekt deg i riktig retning (for noe resetknapp vil du ikke finne...)

Lenke til kommentar

kommer ikke inn på den web-baserte menyen... så derfor trenger vi helst en måte å resete via hardware.

 

Har ikke ruteren for hånden akkurat nå... noen som vet om det faktisk er et reset hull (som vi da har oversett)?

 

EDIT: Så den siste posten her nå, etter at jeg hadde svart på forrige.

Ja, får prøve å google litt mer da... takk for svar.

Endret av thotta
Lenke til kommentar

Hei.

Du kan gjøre følgende :

1. Slå av ruteren.

2. Sett in en standard nettverkskabel mellom WAN-kontakten og en av de vanlige LAN-uttakene.

3. Slå på ruteren og vent noen sekunder. Den vil nå bli satt tilbake til "Factory default", dvs. brukernavn, passord og andre innstillinger som du har lagt inn blir borte.

4. Slå av ruteren, ta ut kabelen fra pkt.2 og kobl tilbake som normalt.

5. Slå på og legg inn alle innstillinger på nytt.

 

Mvh.

NAB.

Endret av nab
Lenke til kommentar

ok, takker for løsningen (det var veldig vanskelig å finne relevant info om dette på google, faktisk :whistle: )

 

EDIT:

Q: "hvorfor må du resete den da? kan du ikke bare logge inn på den og endre på ting du vil?"

A: Kommer som sagt ikke inn på den. Kan ha med instillinger vi har gjort.

Endret av thotta
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
hehe.. takk for den 

Men hadde hverken ruteren eller manualen for hånden akkurat nå (er ikke hos meg selv).

Hadde ikke jeg heller, men 3Com har hjemmesider. Noe som er flott med slike svære produsenter, er at de har manualer til produktene liggende på nettet. Har hørt noen ville rykter om at andre frima har også sine manualer for sine produkter liggende på nettet, men det er jo som sagt rykter... :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...