Gå til innhold

ATi R580 og R580 Crossfire tidlig 2006


MistaPi

Anbefalte innlegg

Hentet fra Beyond3D:

 

Speculation over the arrival of ATI’s next high end chip, to replace the tardy R520, has been rife over the past few months, with the popular theorists pinning towards a late January 2006 timeframe. ATI’s recent conference call for their Quarter 1 financial results more or less confirmed the theories with CEO, Dave Orton, stating “Over the next 90 days, you will see us recapture the performance leadership from ourselves, with our R580 launch in Q2, delivering the most compelling multi-GPU graphics platform with CrossFire, and ramping OEMs with this solution in the quarter as well.”

 

In that statement Orton not only singles out R580 but Crossfire for it as well. Crossfire has been on a rocky path since its announcement with Radeon X850 Crossfire being very late and not at all well received, although the recent X1800 Crossfire release has ironed out some of the kinks, although a few still remain. However, with R580 coming within the next month or so it raises the question as to how much uptake X1800 Crossfire will have and how much support the platform is going to receive. Given R520’s late introduction and the impending arrival of R580 in relation to the Crossfire variant of R520 it may be the case that the Crossfire system really only gets serious on its third incarnation – even then its quite possible that the hardware to provide the solution is still evolving, and may continue to do so for some time.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi trenger slik konkuranse mellom grafikk produsentene.Det jeg er litt bekymret over er att,High End kortene kommer ganske tett nå.Nvidia slapp GTX 256 i juni,og kom med GTX 512 i Nov.Ati slapp X1800 serien i begynnelsen av Des,og nå kommer de med R580 i Q2 2006.Regner med att NV71 ikke er langt etter,når R580 blir sluppet.Vi som kjøper disse kortene må jo bytte kort ett par ganger i året,hvis det fortsetter slik.

Lenke til kommentar
Dette var vel kanskje ventet?

Spennende å se ytelsen på denne mot NV71.

G71 ja, som forsatt er i NV4x familien.

 

Samtidig kommer vel RV560 som nok kommer til å få en ganske så god ytelsesøkning fra X1600.

Noen som vet noe mer om RV560? 256bit minnebuss? eller 8TMU/ROPs?

5323803[/snapback]

Hva ryktene sier; 256bit minnegrensenitt (512bit internal ring-bus), 8 TMU og ROPs, 24 "shader pipes".

 

2. kvartal her betyr forøvrig i ATi's finas-år og ikke våren-sommeren 2006.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Over the next 90 days, you will see us recapture the performance leadership from ourselves, with our R580 launch in Q2,

Ta tilbake ytelsesledelsen fra dem selv?

Lurer på om han har testet GeForce 7800GTX 512MB jeg... :tease:

 

Uansett så tror jeg ikke ATi skal selge skinnet før bjørnen er skutt... nVidia kommer også med 90nm produkter omtrent samtidig... :roll:

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Er ikke helt med i disse nye tider, men har fått med meg at det beste skjermkortet per i dag er 7800GTX512 MB, men hvilket kort er det som blir de neste toppene på markedet ? og når kommer de? Evt, hvor mye kommer til å score i forhold ?

5326354[/snapback]

Hvilket kort som er best i dag blir et subjektivt spørsmål, men hvis du mener best med raskest så er det 7800GTX 512MB ja. For de nye toppene blir det en ny refresh av denne serien med R580 og G71. Hvilkne av disse som tar ytelse tronen må vi bare vente å se på. Men skal jeg tippe vil jeg si at G71 vil ha et overtak i dagens mer texture intensive spill (som de fleste idag er), mens R580 vil ha et overtak i shader intensive spill som Battlefield 2 og F.E.A.R.

Lenke til kommentar
.....Vi som kjøper disse kortene må jo bytte kort ett par ganger i året,hvis det fortsetter slik.

5323891[/snapback]

 

Hvorfor det, fordi du MÅ ha det raskeste kortet? Spillene ligger jo etter utviklingen av skjermkort. Og det går faktisk å sette ned oppløsingen ett hakk, uten at spillet blir ubrukelig...

 

Jeg spiller enn del og hopper ihvertfall over annenhver generasjon med kort.

Lenke til kommentar
.....Vi som kjøper disse kortene må jo bytte kort ett par ganger i året,hvis det fortsetter slik.

5323891[/snapback]

 

Hvorfor det, fordi du MÅ ha det raskeste kortet? Spillene ligger jo etter utviklingen av skjermkort. Og det går faktisk å sette ned oppløsingen ett hakk, uten at spillet blir ubrukelig...

 

Jeg spiller enn del og hopper ihvertfall over annenhver generasjon med kort.

5327214[/snapback]

Vet det att spillprodusentene ikke klarer å følge med utviklingen av skjermkortene.Det er derfor det er så lite å se fra spillfronten nå.Kommer så tett med kort nå,så spillprodusentene må optimalisere hele tiden.Selvfølgelig prøver jeg å kjøpe det siste,ihverfall på skermkort fronten.Noen bruker tusenvis av kroner på bil,mens jeg bruker det på data.Sånn er det bare :tease:

Lenke til kommentar
.....Vi som kjøper disse kortene må jo bytte kort ett par ganger i året,hvis det fortsetter slik.

5323891[/snapback]

 

Hvorfor det, fordi du MÅ ha det raskeste kortet? Spillene ligger jo etter utviklingen av skjermkort. Og det går faktisk å sette ned oppløsingen ett hakk, uten at spillet blir ubrukelig...

 

Jeg spiller enn del og hopper ihvertfall over annenhver generasjon med kort.

5327214[/snapback]

Vet det att spillprodusentene ikke klarer å følge med utviklingen av skjermkortene.Det er derfor det er så lite å se fra spillfronten nå.Kommer så tett med kort nå,så spillprodusentene må optimalisere hele tiden.Selvfølgelig prøver jeg å kjøpe det siste,ihverfall på skermkort fronten.Noen bruker tusenvis av kroner på bil,mens jeg bruker det på data.Sånn er det bare :tease:

5328435[/snapback]

Tror nok det er finansielle grunner som står bak i spillutviklingen. Skulle de lage altfor krevende spill ville kun de med de feteste skjermkortene spille de, og face it, de kortene utgjør kanskje 10% av skjermkortsalget. Dermed ville ikke spillprodusentene få solgt spillene som de har lagt ned mangfoldige timer og millioner kroner i å utvikle - det ville blitt et pengesluk uten like.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...