Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ble påkjørt i rundkjøring. Totalvrak?


Anbefalte innlegg

Jeg ble påkjørt bakfra i en rundkjøring i sommer. Jeg stod stille, og har derfor ikke noe skyld. Dette var sef en trailersjåfør fra Latvia, så saken er enda ikke ferdig. MEN, nå har jeg fått en takst på skaden på 17.500,-. Det som måtte byttes var støtfanger, bakplate og hengerfeste. Syntes kanskje at dette var mye penger for en så "liten" skade, men det er ihvertfall taksten jeg fikk på merkeverksted. Jeg fikk beskjed fra mitt selskap om at jeg har fått dekning for å fikse bilen, men de måtte ha en ny (?) takst for å finne ut om det er totalvrak eller ikke. Bilen er den i signaturen, og jeg ga 35.000,- for den. Noe jeg mener den forsatt er verdt. Dette er noe av tingene som er byttet siste år:

 

- Registerreim

- Bensintank/bensinrør

- Begge hjulbuer bak

- Varmeregister

- Støtdempere foran

 

 

Listen er en del lengre, men dette er noe av det viktigste. Pga alt som er byttet, og fordi bilen er i meget god stand med ca 1% rust, vil jeg gjerne beholde den. Har kvitteringer på alt som er byttet på verksted.

 

Hvordan stiller jeg i denne saken? Noen sjangs for at jeg får beholde den, og at de dekker reparasjonen? Eller må jeg regne med å kanskje få 10.00,- også fikse skaden selv? Det må da gå ann å få ordnet det billigere? Kjøpe alt på huggeriet og få et mindre verksted til å fikse det f.eks.

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...