Gå til innhold

Newbie openGL spørsmål... wireframe vs. flater


Anbefalte innlegg

Prøver å få litt oversikt over OpenGL, og har dermed funnet meg en programrammeverk og forsøker å tegne noen figurer innen dette. Jeg mangler derfor foreløpig oversikt over koden... :/

 

Problemet er at når jeg tegner en firkant med glBegin(GL_QUADS), så blir det en fyllt flate og ikke wireframe som jeg foreløpig ønsker.

 

Hvordan får jeg dette til å bli wireframe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hvor man starter. Jeg liker å starte midt i. Tar utgangspunkt i et rammeverk i form av et program, stapper inn noen egne rutiner og prøber så å ofrstå tingene rundt. Det er kanskje ikke den mest effektive og strukturerte måten å lære på, men det er definitivt den morsomste.

Lenke til kommentar

problemet er bare at det ser ut til at opengl er designet sånn at man begynner med noe som er galt, nesten alle som begynner med ogl bruker glBegin istedetfor vbo's. vet ikke om det er fordi vbo's er vanskeligere å bruke enn glBegin osv, men i f.eks dx er alt dette lagt opp mye mer logisk så du lærer det den riktige måten fra starten av. det var hvertfall det intrykket jeg fikk når jeg bytta til dx

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...