Gå til innhold

W900i vs N80 - hvilken vil du ha?


Anbefalte innlegg

Begge ser ut til å være to utrolig fete telefoner. Jeg er ingen "fanboy" som sverger til det ene eller andre merket (har eid begge deler, selv om mine 3 siste telefoner har vært S.E.).

 

Etter det jeg har funnet ut så har N80 en bedre skjerm enn W900i 352x416 mot 240 x 320, samt bedre kamera (3Mp mot 2Mp). N80 er lettere (134g mot 148g), mens W900i er 2mm tynnere (24mm mot 26mm). Men har ikke W900i mer minne?? Og er den ikke mye bedre til musikk? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

W900i er nok bedre til musikk, ja.

Men, hvis jeg har forstått det riktig, så har ikke N80 autofokus? Heller ikke linsedeksel.

 

Men den har jo mye annet, og kommer sikkert til å bli svindyr.

 

Hvilken vil jeg ha? Det er nesten et umulig spørsmål, men jeg tror jeg ville gått for W900i, bare fordi jeg ikke trenger Symbian og alle de andre greiene som N80 har.

Lenke til kommentar

Vel... Nå er faktisk ikke 2 mpx kameraene til Nokia så gale. N80 har 3 mpx kamera. Da går det an å kjøpe en mobil istedenfor et kamera (og ja, jeg vet at piksler ikke har mest å si. Men det er når man sammenligner 4 og 5 mpx).

 

N80 har også mp3 funksjon, og kan sikkert skaffe programmer som takler mp3 og andre filer bedre enn den innebygde til W900. Jeg vet at du kan kjøpe minnekort opptil 2 gb, og at det kommer 4 gb om ikke så lenge.

 

Jeg velger N80

Lenke til kommentar
Ingen tvil om at jeg ville hatt N80.

 

Den har et langt bedre design, en bedre skjerm, Wlan, mye bedre grensesnitt, osv osv...

 

Hva har W900i? Ganske lite..

5322894[/snapback]

 

Bedre kamera (forrige nokia modell nådde jo ikke helt opp til K750i/W800i på tross av bedre optikk) og Mp3-funksjon? :)

5323148[/snapback]

SE sitt 2 mp kamera er bedre enn Nokia sitt 3 mp? Vi får vente å se :) Og hva mener du med at W900i har musikkfunksjon? Det har da i aller høyeste grad N80 også.

Lenke til kommentar
Ingen tvil om at jeg ville hatt N80.

 

Den har et langt bedre design, en bedre skjerm, Wlan, mye bedre grensesnitt, osv osv...

 

Hva har W900i? Ganske lite..

5322894[/snapback]

 

Bedre kamera (forrige nokia modell nådde jo ikke helt opp til K750i/W800i på tross av bedre optikk) og Mp3-funksjon? :)

5323148[/snapback]

SE sitt 2 mp kamera er bedre enn Nokia sitt 3 mp? Vi får vente å se :) Og hva mener du med at W900i har musikkfunksjon? Det har da i aller høyeste grad N80 også.

5323247[/snapback]

 

 

Jeg sier ikke at jeg vet den har det, men at den muligens kan ha det, derfor "?" bak ;) Kan godt hende N80 er overlwegen, men den trenger ikke å være det på alle områder. Angående kamera så har megapiksler lite å si, optikk etc har langt mer å si, mulig at nokia har skjerpet seg? Hadde vært bra om de hadde gjort det. Syntes N90 skuffet med tanke på størrelse og optikk og allikevel ikke kunne gi bedre bilder enn k750i/w800i...

Lenke til kommentar
W900i er nok bedre til musikk, ja.

Men, hvis jeg har forstått det riktig, så har ikke N80 autofokus? Heller ikke linsedeksel.

 

Men den har jo mye annet, og kommer sikkert til å bli svindyr.

 

Hvilken vil jeg ha? Det er nesten et umulig spørsmål, men jeg tror jeg ville gått for W900i, bare fordi jeg ikke trenger Symbian og alle de andre greiene som N80 har.

5322478[/snapback]

 

W900i har ikke linsedeksel...

Lenke til kommentar
Etter det jeg har funnet ut så har N80 en bedre skjerm enn W900i 352x416 mot 240 x 320, samt bedre kamera (3Mp mot 2Mp). N80 er lettere (134g mot 148g), mens W900i er 2mm tynnere (24mm mot 26mm). Men har ikke W900i mer minne?? Og er den ikke mye bedre til musikk?  :hmm:

5322420[/snapback]

 

Om W900i er 2mm tynnere har svært liten betydning. Det er mer avgjørende med formen på telefonen (en firkantet telefon virker større enn en som er rundet i kantene).

Du bør ikke være så opphengt i de smådetaljene. Det viktigste er tross alt brukervennelighet i daglig bruk. Vent til begge telefonene ligger i butikkhylla. Prøv dem begge og finn ut hvilken som er best for deg.

 

Personlig ville jeg valgt N80

Lenke til kommentar
Den har et langt bedre design

 

Hva har W900i? Ganske lite..

5322894[/snapback]

 

 

hva er det for slags usaklige utsagn? kanskje n80 har flere funksjoner enn w900i, men w900i har absolutt ikke "Ganske lite" fordet.

 

og "den har langt bedre design" (n80) er bare pisspreik (unnskyld uttrykket) for design er en smakssak, så å kommentere hvilken som har best design er totalt unødvendig.

 

men for ikke å være helt offtopic her, så ville jeg valgt w900i, enkelt og greit, fordi jeg bare har dårlige erfaringer med nokia telefoner.:)

Lenke til kommentar
og "den har langt bedre design" (n80) er bare pisspreik (unnskyld uttrykket) for design er en smakssak, så å kommentere hvilken som har best design er totalt unødvendig.

5325509[/snapback]

Til en viss grad ja. Men design er mye mer enn bare utseende, f.eks form, vekt, ergonomi,brukervennelighet, materialevalg osv.

På grunnlag av slike kriterier kan man gi en generell konklusjon på bra/dårlig design.

F.eks kan man si at Nokia 7380 har et godt design, samtidig som den har et dårlig design

 

Ordet design er mye misbrukt og feiltolket pga media.

 

Du kan selvfølgelig mene at W900i har "et godt design", men majoriteten av mobilbrukere vil si det motsatte.

 

Grunnen til at jeg ikke ville valgt W900i er at den ikke bringer noe spesielt nytt fra W800i, som nevnt tidligere i tråden. Den er stor, tung og har swirl

Lenke til kommentar
hva er det for slags usaklige utsagn? kanskje n80 har flere funksjoner enn w900i, men w900i har absolutt ikke "Ganske lite" fordet.

Jeg står helt og klart for det jeg sa. I forhold til N80 har W900i fint lite...

 

og "den har langt bedre design" (n80) er bare pisspreik (unnskyld uttrykket) for design er en smakssak, så å kommentere hvilken som har best design er totalt unødvendig.

Det er en smakssak, og det er min smak. Trådstarter spør om hva JEG vil ha, og da svarer jeg på det ut ifra mine egne meninger. Uansett design, er det ikke smakssak at W900i er både større og tyngre, og sannsynligvis vanskeligere i bruk med sitt swivel-design.

 

Og til den andre som skrev: Ja, helt enig i at 3 mp kan være elendig, og det kan være bra. Håper de har gjort jobben skikkelig med dette kamera, selv om jeg frykter at de ikke har gjort det. Utover neste år blir det i hvert fall N-mobiler med optisk zoom :)

Lenke til kommentar
Har testet kameraet på N80 og bildene blir uten tvil bedre enn med K750-kameraet.

5328794[/snapback]

Var du på den Nokia-"møten" eller noe sånt?

Var på en slik "møte" for ikke så lenge siden, der testet jeg N80 og optikken var bedre enn K750i sin mener nå jeg da.

 

 

Ontopic:

Selv ville jeg uansett valgt N80 fremfor W900.

Lenke til kommentar
Har testet kameraet på N80 og bildene blir uten tvil bedre enn med K750-kameraet.

5328794[/snapback]

Var du på den Nokia-"møten" eller noe sånt?

Var på en slik "møte" for ikke så lenge siden, der testet jeg N80 og optikken var bedre enn K750i sin mener nå jeg da.

 

 

Ontopic:

Selv ville jeg uansett valgt N80 fremfor W900.

5328864[/snapback]

 

 

Greit nok det til alle dere ,men er det ikke flere måneder til n80 kommer?og w 900 er jo her nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...