Gå til innhold

Se på TV via en annen PC, går det?


Gunsmoke

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har flere TV-kort, og ønsker å fordele disse på to PCer(ett analogt kort og to DVB-kort). Dette for å fordele belastningen, unngå hardware/software krasj og kunne ta opp to programmer på en gang.

 

Ønsker så å gjøre dette via en hovedmaskin PC1, med skjerm, tastatur og lydkort/anlegg, med en annen PC2 som er styrt av denne helt(som ikke har egen skjerm, tastatur, etc.)

 

PC2 sine programmer skal da kunne kjøres via PC1 sin skjerm, tastatur og lydenheter.

 

Er dette mulig? Har sett at Windows muligjør styring av andre PC er, kan dette virke? og hvordan i så fall? :hmm:

 

Dette er viktig for meg fordi jeg bruker TVPC til hoved TV og trenger en løsning som er mer fleksibel i hverdagen.....

 

 

Takker for forslag :love:

Endret av Gunsmoke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snapstream har både BeyondTV og BeyondTVLink. Jeg vet at BeyondTVLink er ment for å se på TV på andre PCer, altså de uten TV-kort. Kanskje den kan hjelpe deg. Mer kan jeg ikke si - jeg har bare kjøpt BeyondTV (veldig godt produkt) og har ikke prøvd BeyondTVLink.

 

Edit:skrivefeil

5322456[/snapback]

 

 

Takk for svar DidzisK :)

 

Beyond TV link ser ut til å være et mulig program å bruke da jeg i tillegg kan få se TV på laptop PC ene også :thumbup: Men jeg kan ikke se at programmet kan håndtere DVB-S sendinger(digitale satelitt (parabol) sendinger-kort). Jeg får tenke litt på saken.....

 

Noen andre som har forslag?

Lenke til kommentar

Du har jo mange muligheter her. Jeg nevner et par:

 

KVM switch (f.x en slik) med kabler koster fra kr 250. Da kan du bruke sammed skjerm, tastatur og mus på to pc'r.

 

Det er ingenting i veien for å ha to tv-kort i samme maskin. Hvis maskina ikke er veldig svak. Ett tv-kort går greit i en 500MHz pc. Da burde to gå greit i en 1GHz, så i forhold til lastfordeling ville jeg satt begge kortene i samme maskin, og evt frigjort den andre maskina for å kjøre andre programmer.

 

Det finnes en rekke remote-desktop programmer. F.x er dette innebygget i windows xp profesional. Siden du helt sikkert har masse båndbredde mellom maskinene dine kan også VNC løsninger fungere. F.x TightVnc

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Snapstream  jeg har bare kjøpt BeyondTV (veldig godt produkt) og har ikke prøvd BeyondTVLink.

 

Hei Didzisk :thumbup:

 

Jeg har lasted ned BeyondTV trial versjonen. Hvordan får en redigert kanaler, dvs slette dårlige og endre navn etc.

 

Får du TV på hele skjermen? Jeg har en Widescreen LCD som gir sorte rammer rundt hele 16:9 programmer og sorte rammer rundt 4:3. Har du noen erfaring på dette?

 

Jeg vet at jeg kan endre oppløsningen på skrivebordet, men da blir det mindre plass på skjermen til desktopp jobbing....

Endret av Gunsmoke
Lenke til kommentar
Hvis du går inn på Settings / Player Settings, får du Adjust position (eller noe lignende) valg nederst i menyen. Der kan du flytte og justere en sånn hvit boks som da representerer hvor TV-bilde skal vises.

5419078[/snapback]

 

Sjekket ut din anbefaling over, men det er slik:

 

Selve BeyondTV vises over hele skjermen men ikke selve TV programmet. Det har en sort ramme rundt seg på 16:9 programmer, og sorte striper på sidene av 4:3 programmer.

 

Jeg blir nøtt til å gå ned i oppløsning i Windows..... :no:

 

 

PS vet du hvordan en tar en helt ny scan av tilgjengelige kanaler? (har mistet instillingene)

Endret av Gunsmoke
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Helt ny scan gjør du fra et separat program som heter Beyond TV setup eller lignende.

 

Når det gjelder de svarte rammene er jeg tom for ideer...

5457449[/snapback]

 

Hei igjen...

 

Nå virker full skjerm, kan endre mellom; strech, letterbox, 16:9, 4:3. Dette er veldig bra i programmet.

 

Har du noen tips på dette:

Hvordan redigeres kanalene i Beyond TV, ergo slette dårlige kanaler og navngi de kanaler med godt bilde og lyd?

 

Hvor legger en inn fra hvilken harddisk en ønsker å lagre opptakene fra TV?

 

Har lest i den medfølgende hjelpen men det står ingen ting om dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...