Gå til innhold

Barn og terrorisme....


Anbefalte innlegg

Den muslimske gruppen al-Qaida lager nå tegnefilmer for å få barn til å forstå hvorfor de bør ofre livet for religionen sin....

 

Jeg savner litt tilbakemeldinger fra islame grupperinger i Norge, og lurer på hvorvidt de synes dette er galt eller helt i tråd med deres religion?

 

Om de synes dette ikke er greit, hvorfor er det ingen som av dem som sier noe?

Endret av trn100
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg savner litt tilbakemeldinger fra islame grupperinger i Norge, og lurer på hvorvidt de synes dette er galt eller helt i tråd med deres religion?

 

Om de synes dette ikke er greit, hvorfor er det ingen som av dem som sier noe?

5321769[/snapback]

 

 

Hvorfor skal de måtte forsvare handlingene til noen idioter, fordi de har samme religion?

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i det, men her snakker vi om en idelogi hvor foreldre snører en bombe til egne barn og takker sin gud for at barnet tar med seg noen vantroe i sin egen død.... Deretter setter de et bilde av barnet over peisen og gråter en skvett for innsatsen....

 

Alle nordmenn ser at dette er galt, men poenget mitt var egentlig at de som egentlig har muligheten til å påvirke vanviddet ikke tar ansvar utover å si "at dette var jo litt dum't" ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er ikke noen "bombe" at al-quaida gjør driver med markedsføring.

Norske forsvaret gjør det samme for å øke rekrutteringen.

5321841[/snapback]

Al-Qaida driver ikke med markedsføring. De hjernevasker barn til å bli terrorister.

 

At forsvaret driver markedsføring fordi vi faktisk trenger et forsvar uansett hva folk måtte tro er en helt annen sak.

 

Hva er poenget med å slenge ut slikt tull, magicus?

Lenke til kommentar

Herregud for en latterlig sammenligning. Hæren utdanner selvstendige soldater som kan bedømme sotuasjonen selv ut i fra situasjonen rent etisk og strategisk. Disse menneskene skal også fungere i samfunnet etterpå og derfor ikke ødelegges i motsetning til alquaida som skaper drapsmaskiner som skal kjempe til de dør.

 

Kvalm sammenligning

Lenke til kommentar
Rent prinsippielt så er det vel ikke SÅÅ stor forkjell mellom å markedsføre og hjernevaske. Det handler i bunn og grunn om påvirkning uansett? ;)

5341519[/snapback]

Har jo eksempler fra Nazismen og det norske forsvar for den saks skyld, selv om det handler om VIIIDT forskjellige ting så er jo det eksempler på hvordan massemedia's kontroll over menneskene. Kan med en klype salt kalles hjernevasking...

På nazistenes side har du hvordan å repetere en budskap om at de skal rydde verden og skape en ren rase (uten å få det til å virke som det) kan få et helt folk/land/nasjon til å følge en leder og budskap så sterkt selv om det for oss virker helt sykt.

På forsvarets side så har du mer det som kalles markedsføring. Man må nesten si at uten alle videoene, folkene som reiser ut på skolene og hjemmesidene ville ikke mange visst så mye om forsvaret bortsett fra at man må inn i 1år når mang er 18/19år, skyter, kjører tanks og bruker mye penger på middager og privatssjåfører...

Lenke til kommentar
Forsvaret hjernevasker barn (19åringer) til å krige og drepe for Norge. Dette er ikke tull howzer dette er fakta.

Hehe... Jasså, er det? Har du vært i militæret kanskje?

 

Før jeg dro i militæret (infanteriet) fikk jeg høre fra noen kriminelle som jeg tilfeldigvis møtte via folk jeg jobbet med at jeg absolutt ikke måtte dra i militæret, for der ble man hjernevasket på alle mulige måter.

 

Men så kom jeg i militæret da, og hva lærte vi da? Joda, vi fikk våpen og måtte skyte på blink og løpe rundt i skogen for å leke krig, men vi lærte også førstehjelp, og vi måtte lese om hvilke rettigheter både soldater og sivile har i forbindelse med strid.

 

Al-quaida driver markedsføring og hjernevasking som du kaller fordi de trenger selvmordsbombere akkurat som forsvaret trenger soldater..

Som sagt, så er sammenligningen bare tull. Al-Qaida hjernevasker folk slik at de kan bli brukt som selvmordsbombere mot uskyldige mennesker.

 

I det norske forsvaret læres man opp til å gå i strid mot fiendtlige soldater. Man lærer også om hvilke rettigheter man har som soldat, og om at man f.eks. ikke skal drepe fiender som overgir seg, og at fiendtlige soldater som overgir seg har krav på medisinsk behandling.

 

Du burde klappe igjen før du er gammel nok til å ha vært gjennom militæret selv. Du aner jo ikke hva det går ut på. At du sammenligner det med Al-Qaidas bruk av selvmordsbombere mot sivile mål og kaller utdannelsen av soldater i forsvaret for "hjernevasking" viser bare hvilket forvridd bilde du har av verden.

Lenke til kommentar

ja har vært inne, men klarte å dimme så fort som overhode mulig. Fant raskt ut hva en "lærer" i forsvaret.. hah for en vits.

Du blir hjernevasket til å være villig å dø for Norge i en eventuell krig. Du som er så glad i rasjonalitet. På ett individ rasjonellt nivå er det ikke rasjonellt å dø for landet sitt.

Ikke søren om eg offrer en dråpe blod for Norge engang.

 

Som sagt, så er sammenligningen bare tull. Al-Qaida hjernevasker folk slik at de kan bli brukt som selvmordsbombere mot uskyldige mennesker.

Og det er ikke det som skjer i vanlige kriger? Tror du de tyske soldatene som angrep Norge var onde mennesker som hadde lyst til å angripe? Nei, de var uskyldige arbeidere som hadde blitt tvunget til å delta i militær apparatet. Altså forsvaret lærer opp barn(19år) til å drepe uskyldige i en eventuell krig. Det er nok du som har ett forvridd verdensbilde.. Du har nok vært i forsvaret for lenge.... Og du vet hva de driver med i forsvaret.. hjernevasking...

 

Det er du som ikke er gammel nok, eller skal jeg si moden nok til å forstå hvor lett påvirkelig du er.

Skaper en bedre mennesker ved å lære de å drepe? ved å skrike og kommandere folk?

Altså målene til al-quaida og forsvaret er ikke de samme, men metodene deriblandt rekrutteringsmetodene er lik, veldig lik.

 

Og til deg zeppeluna: Tror ikke du al-quaida sine soldater bedømmer situasjonen etisk og strategisk? Det tror eg. Les om islamsk etikk.

Når det gjelder strategi er dette noe overordnede befal tar hånd om både i forsvaret og al-quaida. TAKTIKK derimot kan soldatene bidra med. (strategi skjer på forhånd, taktikk skjer i feltet).

Al-quaida utdanner ikke bare selvmordsbombere, men også vanlige væpnede styrker, slik som forsvaret.

Lenke til kommentar
ja har vært inne, men klarte å dimme så fort som overhode mulig. Fant raskt ut hva en "lærer" i forsvaret.. hah for en vits.

Hvis du dimmet så raskt, hvordan vet du hva man lærer i forsvaret?

 

Du blir hjernevasket til å være villig å dø for Norge i en eventuell krig. Du som er så glad i rasjonalitet. På ett individ rasjonellt nivå er det ikke rasjonellt å dø for landet sitt.

Jeg har ikke noe ønske om å dø i strid, men nå er det engang slik at krig er et faktum, og hvis vi blir angrepet så må vi beskytte oss.

 

Og det er ikke det som skjer i vanlige kriger? Tror du de tyske soldatene som angrep Norge var onde mennesker som hadde lyst til å angripe? Nei, de var uskyldige arbeidere som hadde blitt tvunget til å delta i militær apparatet.

Hva har dette med saken å gjøre?

 

Altså forsvaret lærer opp barn(19år) til å drepe uskyldige i en eventuell krig.

Igjen, hvordan vet du hva man lærer i forsvaret? Jeg avtjente mine 12 måneder med verneplikt, og vi lærte blant annet at man ikke skal drepe uskyldige, og at en fiende som har overgitt seg skal behandles humant, og blant annet gis medisinsk behandling om nødvendig.

 

Det er nok du som har ett forvridd verdensbilde.. Du har nok vært i forsvaret for lenge....

Jeg avtjente mine 12 måneder med verneplikt, og så var jeg ferdig. Nå har jeg hatt fast jobb i en del år som ikke har noe med forsvaret å gjøre i det hele tatt.

 

Og du vet hva de driver med i forsvaret.. hjernevasking...

Igjen kommer du med en bastant påstand om hva de driver med i forsvaret, men du har ikke opplevd det selv, så hva baserer du dette på? Jeg har som sagt avtjent verneplikten, men jeg har ikke hatt noen problemer med at jeg ønsker å drepe noen i ettertid. Hvis det er noe som henger igjen fra min tid i forsvaret så er det kameratskapen og mange morsomme episoder som ikke har noe med strid å gjøre.

 

Det er du som ikke er gammel nok, eller skal jeg si moden nok til å forstå hvor lett påvirkelig du er.

Bare fordi du tydeligvis er lett å påvirke så betyr ikke det at alle andre er det.

 

Skaper en bedre mennesker ved å lære de å drepe? ved å skrike og kommandere folk?

Du har sett for mange amerikanske filmer.

 

Skaper en bedre mennesker ved å lære dem til å bli kanonføde som ikke kan forsvare seg selv eller landet sitt?

 

Altså målene til al-quaida og forsvaret er ikke de samme, men metodene deriblandt rekrutteringsmetodene er lik, veldig lik.

Hvilke konkrete metoder er like?

 

Og til deg zeppeluna: Tror ikke du al-quaida sine soldater bedømmer situasjonen etisk og strategisk? Det tror eg. Les om islamsk etikk.

Så når selvmordsbombere dreper uskyldige mennesker så er dette basert på en høyverdig etisk vurdering?

 

Hvorfor forsvarer du Al-Qaidas angrep på uskyldige samtidig som du sprer løgner om hvor ille du tror det norske forsvaret er?

Lenke til kommentar

Jeg var logget inn hos en kamerat i sted (zeppeluna) og inlegget var mitt. Altsp den om alquaidasoldatene som bedømmer situasjonen etisk er det vell unødvendig å kommentere?

 

Tyskerne som angrep Norge angrep i all hovedsak militære mål slik norske soldater skal og kan derfor ikke sammenlignes med anngrep på militære mål. Hvis du ikke er villig til å offre en dråpe blod for landet ditt syne jeg du kan dra til disse terroristene som du er så glad i. Vi vil i allefall ikke ha deg her

Lenke til kommentar
Jeg savner litt tilbakemeldinger fra islame grupperinger i Norge, og lurer på hvorvidt de synes dette er galt eller helt i tråd med deres religion?

 

Om de synes dette ikke er greit, hvorfor er det ingen som av dem som sier noe?

5321769[/snapback]

 

Hvorfor skal de måtte forsvare handlingene til noen idioter, fordi de har samme religion?

5321789[/snapback]

Fordi de opptrer i religionens navn, og da er man assosisert. Og hvis noen synes det er greit å bli assosiert med slike handlinger, så må de også regne med at det blir stillt spørsmål ved hva de selv mener.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...