Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen blir svart etter oppstart


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem som irriterer meg veldig. For når jeg starter opp datan så virker alt helt fint. Helt til zonealarmen begynner å starte. Da blir skjermen helt svart, men ikke dvale eller noe sånt, pc'n går også helt vanlig men ingenting annet skjer. Så den eneste Muligheten er å restarte.

Dette skjedde også når jeg spilte idag. All lyd her helt borte så jeg tviler på at det har noe med skjermen å gjøre.

Jeg har hatt dette problemet også hvis jeg har tuklet med nettverket og tatt ut strømkabelen til ruteren. Jeg har sjekket wake on lan men jeg fant det ikke.

 

Hva kan være problemet? Har ikke lyst til å kjøre uten brannmur så veldig lenge.

 

Edit: leif

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, Men når jeg så på pc'n en gang i går så var skjermen blå og det sto denne meldingen:

 

*problemer og slikt*

driver_irql_not_less_or_equal

 

bla bla bla...

 

***stop: 0x000000d1 (0x000800ec, 0x00000001, 0xb7868d4)

 

*** http.sys - adress b78648d4 base at b7853000, datestamp 41672744

 

Og jeg har prøvd å kjørt housecall (den internett virus-testen) men den klikket midt i testen så jeg skal prøve den igjen.

 

Edit: leif

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar

Jeg ville personlig reinnstalert Windows. Har du først fått en blåskjerm går det faen meg ikke lenge til neste. Veldig irriterende egentlig, men hvis du ikke har lagt inn windows på nytt på en stund, eller ikke gjort det enda, bør du gjerne gjøre det.

Merk deg at jeg sa legge inn windows på nytt og ikke formatere maskinen og sletta alt som er på den

Du kan jo også starte opp i sikkermodus ( trykk på F8 under oppstarten, til oppstartsmenyene til Windows kommer ) og legge inn en annen antivirus, eller sjekke hele maskinen for virus.

Hvis du har virus så går det nemlig ikke alltid ann å slette dem i Windows vanlig modus, fordi filene står på i prosessen, og antivirusen klarer ikke å stenge dem ned. Hvis ikke noe av dette hjelper bør du legge inn en ny Windows å se om det hjelper..

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for alle svarene jeg får :thumbup:

 

Men etter tips fra en kamerat tok jeg ut den ene rambrikken min. Pc ble ikke så mye mere stabil med en gang, men nå tuller den ikke når jeg starter opp for første gangen og den har holdt seg nogenlunde stabil igår. Kan det hende det har noe med ramen som er defekt eller at power er utslitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...