Gå til innhold

For høy CPU temp?


Sundbakk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min AMD Athlon 64 3200+prosessor ligger aldri over 45 grader. Er den klokka? Noen ting å sjekke etter på:

 

1: Har du hatt på for mye\lite kjølepasta?

 

2: Sitter kjøleren riktig montert?

 

Lykke til.

 

Edit: Leif, da!

 

Mvh. Marius E

Endret av Marius E
Lenke til kommentar
1: 70* er vell nesten døden for en amd64.

 

2: Oppgi specs!!

 

3: Hvilket prg.leser av tempen?

 

4: Ring Netshop

5321616[/snapback]

 

Den har heldigvis ikke dødd ennå

 

Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz

Arctic Cooling Silencer 64 Ultra

DDR-DIMM 1024MB

Harddisk 200GB

POV GeFORCE 6600GT 128MB

 

Bruker Everest prog. til å lese temperaturen.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg hadde tenkt å lage en tråd om det samme så jeg bruker denne. Jeg har akkurat bygd pc og har installert MSI CoreCenter. Da står det at CPU temp er 87 'F og Sys Temp '89. Er det høyt? Og hva betyr F", kan vel ikke være farenheit? Er kanskje celsius egentlig? :roll:

 

Og CPU fan Speed står på 3308 rpm og NB Fan Speed på 6026 rpm. Er ikke det ganske høyt. Jeg synes det bråker en del også. :ermm:

 

Nevner at det er første gang jeg har bygd pc...

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Hei. Jeg hadde tenkt å lage en tråd om det samme så jeg bruker denne. Jeg har akkurat bygd pc og har installert MSI CoreCenter. Da står det at CPU temp er 87 'F og Sys Temp '89. Er det høyt? Og hva betyr F", kan vel ikke være farenheit? Er kanskje celsius egentlig? :roll: 

 

Og CPU fan Speed står på 3308 rpm og NB Fan Speed på 6026 rpm. Er ikke det ganske høyt. Jeg synes det bråker en del også. :ermm:

 

Nevner at det er første gang jeg har bygd pc...

5325657[/snapback]

 

F står helt sikkert for Farenheit. 87 F gir ca 30 grader celsius.

Lenke til kommentar

Ringe Netshop og åpne å se om kjøleren står ordentlig på. Regner med cpu vifta går som jettfly? Og anbefaler vifter i toweret, helst 120mm med viftejustering for minst bråk. Fikk ned temperaturen på chipsettet og cpu bare med å snu vifta som kom med towere. Feil i luftstrømmen i kabinettet førte til 10 grader forsjell på chipsett og 1-2 grader på cpu. Ps: cpu vifta kan du stille i bios. Men ring Netshop før du gjør noe som helst, så vist du knøvler det til så har du nå ditt på det tørre.

Lenke til kommentar
Ringe Netshop og åpne å se om kjøleren står ordentlig på. Regner med cpu vifta går som jettfly? Og anbefaler vifter i toweret, helst 120mm med viftejustering for minst bråk. Fikk ned temperaturen på chipsettet og cpu bare med å snu vifta som kom med towere. Feil i luftstrømmen i kabinettet førte til 10 grader forsjell på chipsett og 1-2 grader på cpu. Ps: cpu vifta kan du stille i bios. Men ring Netshop før du gjør noe som helst, så vist du knøvler det til så har du nå ditt på det tørre.

5327553[/snapback]

 

Vifta går som bare det ja! Bråker noe voldsomt hvertfall. Kan jo hende de har montert den feil! Takk for alle svar. Jeg får ringe netshop og krangle litt med de.

Det blir vel orden på det etterhvert.... :w00t:

Lenke til kommentar

leste på shg.no sin spesifikasjoner på en AMD - Athlon64 3200+ Venice var max temperatur innen CPU lukker ned 85 °C. Så den ligger ganske nært det kritiske punkt, men jeg vil ikke anbefale noe over 60 °C uansett cpu vest du da ikke har godt råd til ny da vis du tar knekken på den. :p

Endret av curtiis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...