Gå til innhold

Komponenter til budjettgamer-PC.. ser greit ut?


Anbefalte innlegg

ASRock 939Dual

Athlon 3200+ 2.0Ghz

XFX GeForce 6800 GS 256 MB PCI-E

Samsung SpinPoint P120 250GB

 

Har fra før av dette kabinettet fra Chieftec som jeg tror skal vært god nok. Har også en 40GB intern harddisk og nylig innkjøpt 200GB ekstern, så lurer på om jeg i det hele tatt trenger spinpointen.

 

Trenger jeg endre på noe? Vil disse komponentene fungere greit sammen? Hvis noen føler det er rom for forandring, prøv å kom med anbefalinger basert på ASRock-kortet, ettersom jeg må gå såpass opp i pris for å få et tilsvarende bra et fra andre produsenter, og at det rett og slett virker som et godt og stabilt HK.

 

En annen ting: jeg trenger anbefalinger på vifter og kjøling. Hvor mange, hvor store, etc. Dette er noe av det jeg vet minst om av komponenter.

 

Alle kommentarer mottas med takk. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, selvfølgelig. RAM har jeg glemt. Trenger 2 stk 512 brikker av relativt god kvalitet. Satser ikke på å overklokke ettersom jeg har aldri har gjort det før, men skal ikke se bort ifra at jeg prøver meg på noe småtteri etterhvert.

 

GT isteden for GS? Hva er forskjellen (pris + kvalitet)? Noen andre som er enig?

 

Edit: Hmm, billigste GT'en er rett oppunder 3000... GS'en jeg har tenkt meg koster 2195, så blir nok et litt for stort hopp.

Endret av Haarball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...