Gå til innhold

Feil ved DVDR


laxy2

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg brant en DVDRmed datafiler på for en stund siden.. Nå får jeg ikke åpnet cd'n og hentet sett disse filene..

 

Når jeg setter den i DVD spilleren ser jeg alle filer og kan åpne bilder..

 

Hva kan evt. være feil? Trenger jeg et software som gjør at jeg kan se disse filene?

 

Takk på forhånd =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Efikkan: Nettop lagt inn winxp på nytt.. Testet sikkerhetsmodus og det hjalp ikke.

 

Kvase: Kan du evt. Fortelle hva jeg skal gjøre i Nero som gjør at cd'n lar seg lese ?

5320998[/snapback]

 

lag image av cd eller dvd din brenn så den tilbake på cd eller dvd.

Husk still inn så den kan leses i de fleste cd/dvd spillere for pc

 

det er litt uklart om det er en dvd eller cd du prater om.

her er en del program til og lage image

http://itpro.no/download.php?op=viewsdownload&sid=50

 

diverse brenne program

http://itpro.no/download.php?op=viewsdownload&sid=9

 

CD Recover er et program som forsøker å hente så mye informasjon fra en korrupt fil - ved hjelp av flere metoder. Programmet er spesialisert på å rette opp video-filer på CD-er.

http://php.digi.no/phpf/prog_r.php?id=407

Lenke til kommentar

Du nevner mange ting her: DVDR, cd'n, DVD spilleren, Cd/DVD rom, cdn med DVD spilleren, dvd i cdrommen, Dvd Brenner/spiller.

Ble litt forvirret. Slik jeg nå forstår det nå, så har du kun en DVD-brenner og en DVD-rom. Stemmer det?

Fabrikat og model på disse DVD-enhetene har du det? Kan hjelpe litt.

 

Jeg hadde en DVD-brenner som ikke ville lese platene mine. Fant til slutt ut at det var flatkabelen som var defekt. Du kan jo kanskje sjekke flatkabelen og at DVD-enhetene står riktig med tanke på Master/Slave/CableSelect. Hvis de er på samme flatkabel så skal Master være på den ene enden og Slave være i midten.

Lenke til kommentar

Pingla: Jeg har èn DVD-brenner og èn DVDR plate.

 

Å brenne DVD, virker helt fint, men da jeg skal brenne datafiler på DVDR vil ikke DVD-brenneren åpne platen.. Akkuratt som det ikke er noe plate i den. Da jeg åpner Winiso for å lage .iso av Stasjonen vil ikke winiso fullføre mer enn 0%

 

Veldig irriterende det her.. Da jeg skulle formatere la jeg inn mye nyttige filer jeg trenger og nå vil ikke DVDR'n min åpnes.

 

Modellmakt: Skal teste isobuster, så kommer jeg med resultat om noen min.

Lenke til kommentar
Pingla: Jeg har èn DVD-brenner og èn DVDR plate.

 

Å brenne DVD, virker helt fint, men da jeg skal brenne datafiler på DVDR vil ikke DVD-brenneren åpne platen.. Akkuratt som det ikke er noe plate i den. Da jeg åpner Winiso for å lage .iso av Stasjonen vil ikke winiso fullføre mer enn 0%

 

Veldig irriterende det her.. Da jeg skulle formatere la jeg inn mye nyttige filer jeg trenger og nå vil ikke DVDR'n min åpnes.

 

Modellmakt: Skal teste isobuster, så kommer jeg med resultat om noen min.

5323266[/snapback]

 

 

 

Ingen av programmene finner noe data på DVDR'n.. Det henger og jeg må ta avslutt oppgave etter 5 min..

Lenke til kommentar
Klarer DVDbrenneren å lese andre dvd/cd-er? Hvis ikke kan det være noe galt med kabelen som ble nevnt tidligere.

5323938[/snapback]

 

 

Ja, den leser alle andre CD/DVD.

Virker fint å se alt som er på DVD'n på dvd-spilleren til tv'n, men da jeg setter den i data'n "henger/klikker" programvarene jeg prøver å åpne den i. Som nevnt tidligere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...