Gå til innhold

Noen råd...på jakt etter ultraportabel pc


mulder99

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vist du skal ha mest mulig ultraportabel for pengene så kjøper du ein Ibook, enkelt og greit! Ingen som kjeme i nærheten av den når det gjelder bat.kap, hastighet, stabilitet til 8000,- (med stud.rab).

Og vist du i tillegg du kan venta til midt av jan. så kjeme det (kanskje?) ein intel versjon som vil bli ein ektrem konkurranse dyktig laptop samt pressa prisen på dagens modell.

Lenke til kommentar
Vist du skal ha mest mulig ultraportabel for pengene så kjøper du ein Ibook, enkelt og greit! Ingen som kjeme i nærheten av den når det gjelder bat.kap, hastighet, stabilitet til 8000,- (med stud.rab).

Og vist du i tillegg du kan venta til midt av jan. så kjeme det (kanskje?) ein intel versjon som vil bli ein ektrem konkurranse dyktig laptop samt pressa prisen på dagens modell.

5322318[/snapback]

 

Synd iBook'n ikke er klassifisert som ultraportabel med sine ~2kg.

Lenke til kommentar
Trur det må vere opp til han som eventuelt skal kjøpe seg ein ultraportable å vurdere kva som er "for" tungt å drassa på.

 

Dessuten så tviler eg på at personen vil få langvarige skader av å løfta på de ekstra 300g som ibooken veier.

5325699[/snapback]

 

Nå er ikke kravet for ultraportabel en grense for hva som er mulig å drasse med seg. Det er vel definisjonen på en standard bærbar.

 

En ultraportabel er under ~3lbs, og da er det lov å pirke litt når trådstarter etterspør nettopp ultraportabel.

Lenke til kommentar
p7010 leveres også med 1.2ghz. forskjellen ligger nok et annet sted :D

 

7120 har bluetooth, og nytt chipset. Ville i så fall gått for den.

 

Ellers har jeg også 10,6" sony vaio, og er strålende fornøyd. Men det er en kjent sak at det ikke er mest for pengene å kjøpe Sony. Hvis pengene ikke er no problem, er det dog ikke noe i veien for å kjøpe.

 

Jeg har også sagt før at jeg mener en ibook er mer ultraportabel enn en 14,1" som de har klart å presse ned i 2 kg... De ekstra grammene er ikke så viktig for meg, mens den ekstra størrelsen en 14" gir i forhold til en 12" er mye eklere.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...