Gå til innhold

Spenningsomformer, maks 150W. Hva tåler den?


Eijnar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har erfaring med 4-5 "150W" vekselrettere. Dess billigere, dess mindre er "150W".

Har en som klarer å drive min DELL M70, tre andre jeg har prøvd kutter ut.

Har forøvrig en "300W": den orker, men alarmen går: den hyler så stygt at man ikke orker å bruke den.

Har inntrykk av at det går bedre med høyere innspenning: i bil, når motoren går har jeg målt ca. 14 volt. Da går alt meget bedere.......

Lenke til kommentar
Ok... Den jeg har er kjøpt på Clas Ohlson for 500,-. Er vel sikring i den, slik at jeg ikke ødelegger den hvis jeg skal teste med PC'en?

5321056[/snapback]

 

 

I tilfelle må det sannsynligvis være en elektronisk-sikkring på den, som jeg tviler da den er så billig..

 

En vanlig sikkring sikkrer bare mot overspenning.. ikke underspenning som ofte er problemet..... (correct me if I'm wrong)

Lenke til kommentar

har forøvrig hørt at de billigste omformerene ikke er anbefalt på bærbare. Kan knerte batteriet på pc`en. Det som er anbefalt er en inverter, noe dyrere men ødelegger ikke batteriet. Var ett eller annet med sinus kurven og hvordan spenning den leverte eller no..

 

Dette var hva jeg fikk anbefalt til min Zepto. Den jeg har, kan belastes til 150w, og den klagere iallefall ikke

Lenke til kommentar

Jeg vil si at peak-effekten er viktigere når det gjelder å koble bærbare PCer til slike. Med mindre det skal kjøres full lading finner du nok ikke en PC som kan kalles bærbar som bruker mer enn 150W. Problemet jeg har merket er at peaken i starten kan ta knekken på disse inverterene slik at kortsluttings-/overstrømbeskyttelsen slås inn.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...