Gå til innhold

Hva er det som er så bra med rollespill?wow,gw osv


Anbefalte innlegg

Neverwinter Nights (+ expansions)! Mange er nok uenige. Men jeg ble ihvertfall glad i mange av karakterene og lo mye i spillet og hang meg bra opp i historien.

Deekin er en av de råeste spill-karakterene jeg vet om, søt, litt småfrekk, tror han er flink men han suger til det meste.. <3 :)

5346354[/snapback]

 

NWN er veldig gode spill, men for de som ikke er absolutt inbitte RPG-fans, er nok ikke NWN noe godt alternativ. Det er veldig mye RPG, og ikke like "RPG-action"-orientert som Fable er. Fable er mer et action-RPG, hvor de som ikke har kommet ordentlig godt inn i RPG-mengden kan kose seg, og innbille seg at de er skikkelige RPG-ere med. :p

NWN ga jeg opp i min tid fordi det ble alt for mye prating (dvs. lesing, siden det knapt fantes en eneste stemme i det spillet). Man måtte liksom lese alt folk sa for at man ikke skulle miste info, men veldig mange folk sa bare unyttig drit, så det b le utrolig fort kjedelig for meg på den tiden.

 

Men igjen, NWN er jo et utrolig bra RPG, og det er nok mer RPG enn hva veldig mange andre RPG-spill er, om dere skjønner hva jeg mener. :)

 

Fable mener jeg er et kjempebra alternativ, da det ikke er så avansert, veldig vennlig for alle, mange muligheter, mye action, kul historie, osv osv. Et veldig bra alternativ for en som har lyst til å prøve RPG, men som ikke har spilt noen fr. :)

5348456[/snapback]

 

Jeg skjønner hva du mener ja. Personlig så syns jeg det var gøy å lese det folk sa, og lo mye under spillet. :)

 

Fable, tja.. likte ikke det spillet helt. (Selv om jeg runna det). Syns verdenen var litt kjedelig, eneste plassen du bevegde deg på var en vei, avsperret område liksom. Mange av spellene var også altfor gode. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. Spør du om det finnes et rollespill hvor det handler om tre unger som finner et klesskapp som fører til en annen verden hvor det befinner seg hekser og snakkende løver, men som IKKE heter Narnia? (ingen komma med hensikt ;) )

Vel, i såfall må jeg skuffe deg. Det finnes nok ingen slike. Men alle RPG handler jo om fantasiverdener hvor det finnes skapninger som ikke finnes her, så sånn sett er jo alle rollespill litt lik Narnia da. :)

 

EDIT: Xantir: Psst, sånn mellom oss to jeg likte heller ikke Fable så godt (selv om at det ble roset gjennom skyene og opp til verdens ende av mer eller mindre ALLE anmeldere som har satt sin fot på jordkloden). Det var alt for innestenkt, og man får den innbilte følelsen av at man kan bestemme historien selv, noe man egentlig ikke kan i det hele tatt (bortsett fra at man kan bli ond/god).

Det er jo forøvrig det jeg mener når jeg sier at det passer fint for de som ikke har spilt RPG før. Fable er mer et action/adventure-spill enn et RPG, da det kun har noen få RPG-trekk (faktisk kun noen få flere trekk enn GTA: San Andreas, tro det eller ej!). Det er lett og spille, og det er mer eller mindre umulig å rote seg vekk i. Likevel rangeres det jo son et RPG, så derfor vil jeg absolutt anbefale det for en som ikke har spilt rollespill før. Det er mye simplere bygd opp. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

And Fable it is :cool: (mest sannsynlig :p)

 

men jeg er på jakt etter et spill, med kriger som i narnia, noe av den samme historien... samma om det er tre barn eller 10 voksne.. osv.. dere skjønner,

 

og noen om å befri en verden som er blitt ond av en heks, trollmann osv..

 

litt sånn middelalder, men med mange kule monstre :p

 

skjønner?

Endret av alex91
Lenke til kommentar
And Fable it is :cool:  (mest sannsynlig :p)

 

men jeg er på jakt etter et spill, med kriger som i narnia, noe av den samme historien... samma om det er tre barn eller 10 voksne.. osv.. dere skjønner,

 

og noen om å befri en verden som er blitt ond av en heks, trollmann osv..

 

litt sånn middelalder, men med mange kule monstre :p

 

skjønner?

5350613[/snapback]

 

Gothic 2 (og 1, samt kommende 3). Helt fantastisk rpg-serie!

Lenke til kommentar
EDIT: Xantir: Psst, sånn mellom oss to jeg likte heller ikke Fable så godt (selv om at det ble roset gjennom skyene og opp til verdens ende av mer eller mindre ALLE anmeldere som har satt sin fot på jordkloden). Det var alt for innestenkt, og man får den innbilte følelsen av at man kan bestemme historien selv, noe man egentlig ikke kan i det hele tatt (bortsett fra at man kan bli ond/god).

Det er jo forøvrig det jeg mener når jeg sier at det passer fint for de som ikke har spilt RPG før. Fable er mer et action/adventure-spill enn et RPG, da det kun har noen få RPG-trekk (faktisk kun noen få flere trekk enn GTA: San Andreas, tro det eller ej!). Det er lett og spille, og det er mer eller mindre umulig å rote seg vekk i. Likevel rangeres det jo son et RPG, så derfor vil jeg absolutt anbefale det for en som ikke har spilt rollespill før. Det er mye simplere bygd opp. :)

5350545[/snapback]

 

1000% enig (ja fire nuller)

:)

Lenke til kommentar

På en annen side, så bør du også følge meg i Spilldiskusjoner for de mest omtalte spillene - The Elders Scrolls -serien.. Om (forhåpentligvis) et par - tre måneder så kommer Oblivion!! :w00t:

 

:love:

 

Ellers har jeg personlig begynt på Gothic 2 som er nevnt her, og jeg har blitt ordentlig hektet! Hvis du er ute etter grafikk, er det jo laget i 2001/2002, eller noe sånt, så der trenger du ikke super-PC'n, for å si det sånn, ..men, jeg personlig ble meget positivt overrasket over grafikken og har absolutt INGEN problemer med den!

 

Ellers så er KOTOR å anbefale, som også nevnt!

 

Når det gjelder rollespill, så blir også Morrowind og Baldur's Gate (1 & 2) også ofte nevnt som milepæler sjangerens historie.. De er også verdt å sjekke ut, men igjen; Litt eldre spill hvor grafikken ikke lengere står i høysetet! Men jeg vil allikevel anbefale dem!

Lenke til kommentar
I forhold til hvor gammelt det er så er det vel ikke dårlig grafikk i NwN?

5351666[/snapback]

 

Niks, absolutt ikke.

 

Bone: KOTOR2 er IKKE bedre enn 1'ern, bare så det er sagt. :)

Historien i 1'ern er mye bedre og mye mer utfyllende, og grafikken er mer eller mindre den samme i både 1'ern og 2'ern (noe som ikke gjør noe, for grafikken i 1'ern er ganske fin, og siden ikke 2'ern liksom har så sinnsykt mye bedre grafikk enn 1'ern, slik som i mange andre spill, blir det ingen problemer om du skulle prøve 1'ern en gang til etter at du har prøvd 2'ern)).

Lenke til kommentar
[iC,29/12-2005 : 15:18]
I forhold til hvor gammelt det er så er det vel ikke dårlig grafikk i NwN?

5351666[/snapback]

 

Niks, absolutt ikke.

 

Bone: KOTOR2 er IKKE bedre enn 1'ern, bare så det er sagt. :)

Historien i 1'ern er mye bedre og mye mer utfyllende, og grafikken er mer eller mindre den samme i både 1'ern og 2'ern (noe som ikke gjør noe, for grafikken i 1'ern er ganske fin, og siden ikke 2'ern liksom har så sinnsykt mye bedre grafikk enn 1'ern, slik som i mange andre spill, blir det ingen problemer om du skulle prøve 1'ern en gang til etter at du har prøvd 2'ern)).

5353218[/snapback]

 

tror du misforsto bone, han menta at KOTOR1 var best... right?

 

men nå står jeg mellom KOTOR1 og BaldursGate :hmm:

Endret av alex91
Lenke til kommentar
grafikk hore :p

 

du må jo prøve å spille det litt og da... en del spill som ikke har så fet grafikk men har utrolig fedt gameplay.

5351545[/snapback]

Jeg vil nok ikke kalle meg noen grafikkhore :p

Jeg spiller gledelig spill som Jones in the fast lane, quest for glory osv.

Jeg likte bare på ingen måte utseende osv i NWN. Kanskje det er flere ting som gjør at jeg ikke liker det også..

Jeg forguder derimot BGspillene. Og for de av dere som enda ikke har spilt BG spillene eller som har lyst å ta de frem igjen så vil jeg anbefale at dere tar en titt på BGtutu. BGtutu gjør at man kan spille BG1 med exp med BG2 enginen, masse bedre grafikk, nyere regler osv. Men det klrever at man har begge spillene, og hellst med expansjoner. (Tales of the swordcoast til BG1 og Throne of Bahl til BG2)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...