Gå til innhold

Hva er det som er så bra med rollespill?wow,gw osv


Anbefalte innlegg

Hei!

 

for det første er jeg ikke ute etter å krangle eller lage en stor diskusjon, men bare å vite hva dere syns er så bra med rollespill som gw, wow, knights osv....

 

jeg ser ikke helt det morsome og spennende i det, man blir jo aldri ferdig? ikke en slutt, ikke en vinner :dontgetit:

 

diskuter i vei, men ikke gå for langt :)

 

 

det jeg er ute etter, er vel egentlig å bli ovetalt til å begynne med wow og knights egentlig, har ikke den rette motivasjonen enda :no:

Endret av alex91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempe artig å spille en person, bygge din egen personlighet og forme personen som du vil. Treffe 100vis av andre personligheter(andre spillere rundt om i verden) Spesielt kult blir eq2 for min del, for der kan jeg spille en hobbit, noe som gjør det spillet spesielt for meg. Mmorpg er en helt annen spill opplevelse en hva "standard" spill gir. Noe ting jeg kom på i farten hvertfall :)

Lenke til kommentar

Som nevnt over her er det rett og slett den feelingen man får av å bygge opp en egen person, forme denne etter din smak og virkelig slenge om seg med juling!

Spille med venner, møte andre fra hele verden som dele samme interesser som deg, utforske nye landområder..

Thats what it's all about :)

Lenke til kommentar

Nå må du ikke generalisere, trådstarter. Du sier "hva er så morsomt med rollespill?", men du nevner bare WoW og GW, som begge er online-rollespill.

Disse blir du ikke ferdige i (mange kan nok påstå at man blir ferdig med historien etter hvert, i allefall i GW, men ikke på samme måte som i alle andre spill).

Rollespill er så mangt, det. Det finnes sikkert flere rollespill som ikke har multiplayer i det hele tatt, enn det finnes rollespill som har multiplayer.

 

Personlig elsker jeg rollespill. Det å liksom være en helt (eller en antihelt - i det minste en hovedperson!) i en fantasiverden hvor alt er mulig fascinerer både meg og mange andre.

Jeg liker ikke å spille online-baserte rollespill, og jeg skjønner ikke hvorfor folk synes det er så morsomt. Det må noen andre svare på.

 

Uansett tror jeg grunnen til at de fleste liker rollespill er nettopp fordi at man havner i en fantasiverden som styres av klare gode og onde makter, hvor alt går an, og hvor spilleren selv er en av hovedpersonene som må redde verdenen fra den evige fare.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Nå må du ikke generalisere, trådstarter. Du sier "hva er så morsomt med rollespill?", men du nevner bare WoW og GW, som begge er online-rollespill.

Disse blir du ikke ferdige i (mange kan nok påstå at man blir ferdig med historien etter hvert, i allefall i GW, men ikke på samme måte som i alle andre spill).

Rollespill er så mangt, det. Det finnes sikkert flere rollespill som ikke har multiplayer i det hele tatt, enn det finnes rollespill som har multiplayer.

 

Personlig elsker jeg rollespill. Det å liksom være en helt (eller en antihelt - i det minste en hovedperson!) i en fantasiverden hvor alt er mulig fascinerer både meg og mange andre.

Jeg liker ikke å spille online-baserte rollespill, og jeg skjønner ikke hvorfor folk synes det er så morsomt. Det må noen andre svare på.

 

Uansett tror jeg grunnen til at de fleste liker rollespill er nettopp fordi at man havner i en fantasiverden som styres av klare gode og onde makter, hvor alt går an, og hvor spilleren selv er en av hovedpersonene som må redde verdenen fra den evige fare.

5344453[/snapback]

 

ok :)

 

kan du nevne et rollespill som du syns er bra?

Lenke til kommentar
Star Wars Knights Of The Old Republic 1 & 2

Gothic 2

ES3 Morrowind

 

de er hvertfall ganske bra.

5344489[/snapback]

 

Amen. :)

Liker disse best jeg også. Andre gode spill er jo også Dungeon Siege, Sacred og Diablo (med utvidelsespakker og oppfølgere), men disse er hack'n'slash, og der er det mest trykking på en musetast for å drepe de millionene av fiender som befinner seg i spilleområdet. De som 2mass nevnte er mye mer enn bare drepinga av monster. her gjør du litt mer vanlige ting også, og du har mer valg til å gjøre forskjellige varierte oppdrag. Dessuten ser du med en TPS/FPS-synsvinkel i disse spillene ( hack'n'slash-spill er det som oftest et fugleperspektiv), noe som jeg tror bidrar til at folk lettere kan "gjenkjenne seg" med karakteren. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC,27/12-2005 : 18:25]
Star Wars Knights Of The Old Republic 1 & 2

Gothic 2

ES3 Morrowind

 

de er hvertfall ganske bra.

5344489[/snapback]

 

Amen. :)

5344492[/snapback]

 

 

word

 

jeg liker ikke online RPG i det hele tatt, jeg vil sitte sene kvelder foran skjermen i ro og pønske på oppgaver og hvor jeg vil ta karakteren min.

 

jeg syns historien i KOTOR spillene er bedre en SW filmene(ja selv de gamle) det de går mye dypere inn i historien og mytologien, og her noen STORE overaskelser.

 

morrowind er bare fantastisk da men går til kysten og ser en sol ned gang over horisonten over vannet.

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

KOTOR sin historie er jo definitivt mye dypere enn alle Star Wars filmene til sammen. Grunnen var jo egentlig fordi at det ikke fantes noe spesielt univers da de første filmene kom. Det har liksom bygget på seg etter hvert.

Historien i de nye Star Wars filmene er jo bare noe syltynt som kun er laget for å tjene.

 

Men nå må vi jo huske at grunnen til at KOTOR har en så fin og dyp historie, ligger alene i de gamle Star Wars filmene! Uten dem ville det jo ikke vært noe Star Wars univers i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar

Tja, hva kan jeg si?

 

Er morsomt å starte opp med en forsvarsløs liten "noob" som er stolt av tresverde sitt, og se at DU bygger den opp til den krigeren (om det er magiker eller warrior er opp til deg da).

 

Selv om det ikke er noe slutt så er det morsomt å se ting skje ettersom du blir bedre. Du får mer respekt fra folket, blir bedre med det du gjør og faktisk ser en forandring i det hele.

 

Har spillet Runescape (jaja, vet alle vitsene om det spillet) i over 4 år nå, er level 97 combat og merker en mye større forskjell i hvordan folk oppfører seg ovenfor meg med forskjell fra da jeg var level 50, og 60 etc. Når du kommer nærmere 100 så får du mer respekt, noe som er interesangt å legge merke til.

 

Alt i alt er MMORPG og RPG spill morsomme ved at du har mye større valgfrihet samt ting å gjøre i forhold til et SP spill. I et SP spill er det fra A til B og når du er ferdig er det ikke mye nytt å finne på. I et MMORPG derimot er det alltid noe nytt å finne på ettersom ting skjer og du kommer høyere opp i levlene dine, nye veier åpner seg, nye aspekter med spillet kommer frem, nytt utstyr, nye mennesker, NPCs etc.

 

Om du er ute etter å ha et spill som du kan spille i umenneskelige mange timer, så er et MMORPG et lurt valg. Noen ganger kan du se opp, se at klokka er 11, spille videre og se opp igjen og se at klokka er 5 om morgene, og du har ikke merket at tiden har gått.

Lenke til kommentar

Tja, skal du ha de nyeste og "beste" rollespillene, bør du vel se etter World Of Warcraft som MMO, og Fable som SP-RPG. Fable er ikke det beste RPG'et, men det er nok det beste som har kommet ut i løpet av det siste året. Et veldig bra RPG-alternativ med fin historie, handling og ikke misnt grafikk (selv om at rollespill er den sjangeren som trenger grafikk minst). :)

Lenke til kommentar
[iC,28/12-2005 : 02:09]Tja, skal du ha de nyeste og "beste" rollespillene, bør du vel se etter World Of Warcraft som MMO, og Fable som SP-RPG. Fable er ikke det beste RPG'et, men det er nok det beste som har kommet ut i løpet av det siste året. Et veldig bra RPG-alternativ med fin historie, handling og ikke misnt grafikk (selv om at rollespill er den sjangeren som trenger grafikk minst). :)

5346315[/snapback]

Enig der, men hvis du vil ha noe av det beste rpg du finner (Etter min mening) så prøv alle Final Fantasy spillene (Spesielt ff7) :)

 

EDIT: Blæh, feil smiley

Endret av Vorpal
Lenke til kommentar
Neverwinter Nights (+ expansions)! Mange er nok uenige. Men jeg ble ihvertfall glad i mange av karakterene og lo mye i spillet og hang meg bra opp i historien.

Deekin er en av de råeste spill-karakterene jeg vet om, søt, litt småfrekk, tror han er flink men han suger til det meste.. <3 :)

5346354[/snapback]

OT: Holder faktisk på med det spillet :cool:

 

OT: Baldurs gate 1 og 2 er også gode alternativer da. Eller det meste som kommer fra dungeons and dragons verdenen er gode alternativer hvis du skal spille rpg ^^

Lenke til kommentar

World of Warcraft er jo ikke så aller verst, men om du ikke liker 100 spenn i månden er Guildwars en sikker investering.

 

Fikk gratis CD key til Lineage fra www.plaync.com, så det kan vel kanskje være noe å prøve.

 

Om du btw har DSL linje og Visa, så kan du laste ned Guildwars fra www.guildwars.com, gå til www.plaync.com og registrer deg og kjøpe en CD key.

Lenke til kommentar
Neverwinter Nights (+ expansions)! Mange er nok uenige. Men jeg ble ihvertfall glad i mange av karakterene og lo mye i spillet og hang meg bra opp i historien.

Deekin er en av de råeste spill-karakterene jeg vet om, søt, litt småfrekk, tror han er flink men han suger til det meste.. <3 :)

5346354[/snapback]

OT: Holder faktisk på med det spillet :cool:

 

OT: Baldurs gate 1 og 2 er også gode alternativer da. Eller det meste som kommer fra dungeons and dragons verdenen er gode alternativer hvis du skal spille rpg ^^

5346392[/snapback]

 

Veldig enig med disse to karene. NWN og BG (alle spillene) er veldig gode valg. Historien er ganske bra. Utvidelses pakkene til NWN kan diskuters da. Likte de litt minde enn den første. Uansett så er det ikke lenge til NWN2 kommer ut og da håper jeg på at de beholder dere gode fantasi og histori sammtidig som det er basert på Dungeons and dragons reglene. NWN er i tilleg et online spille vor du kan sille i helt andre verdener enn det som produsenen lager. Her kan du møte flere spillere, men det er ikke slik som WoW eller Gw hvor du møter flere 1000 spillere. Det er delt opp i servere slik som CS. Det følger også med et kjekt program hvor du kan bygge din egen verden og sette det opp som en server slik at andre kan spille i din verden og du kan være Dungeon Master i denne verdenen.

 

NWN er da veldig bra alternativ, visst du ikke liker historien osv... så kan du lage din egen historie ved å lage din egen verden. Det er også enklet å lage dine egne moddeler og enkelt putte disse inn i spillet.

 

Graffiken er ikke det beste i dag dato. Spillet er ikke så veldig nytt, men det beste Rollespillet jeg har vert borti. Mest fordi jeg spillt online på en Hardcore Rollespill server.

Lenke til kommentar
Neverwinter Nights (+ expansions)! Mange er nok uenige. Men jeg ble ihvertfall glad i mange av karakterene og lo mye i spillet og hang meg bra opp i historien.

Deekin er en av de råeste spill-karakterene jeg vet om, søt, litt småfrekk, tror han er flink men han suger til det meste.. <3 :)

5346354[/snapback]

 

NWN er veldig gode spill, men for de som ikke er absolutt inbitte RPG-fans, er nok ikke NWN noe godt alternativ. Det er veldig mye RPG, og ikke like "RPG-action"-orientert som Fable er. Fable er mer et action-RPG, hvor de som ikke har kommet ordentlig godt inn i RPG-mengden kan kose seg, og innbille seg at de er skikkelige RPG-ere med. :p

NWN ga jeg opp i min tid fordi det ble alt for mye prating (dvs. lesing, siden det knapt fantes en eneste stemme i det spillet). Man måtte liksom lese alt folk sa for at man ikke skulle miste info, men veldig mange folk sa bare unyttig drit, så det b le utrolig fort kjedelig for meg på den tiden.

 

Men igjen, NWN er jo et utrolig bra RPG, og det er nok mer RPG enn hva veldig mange andre RPG-spill er, om dere skjønner hva jeg mener. :)

 

Fable mener jeg er et kjempebra alternativ, da det ikke er så avansert, veldig vennlig for alle, mange muligheter, mye action, kul historie, osv osv. Et veldig bra alternativ for en som har lyst til å prøve RPG, men som ikke har spilt noen fr. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke spill som WoW er noe spesielt gøy, da alt avhenger av hvor lenge du har spilt spillet og ikke hvor god du er selv. Selv må jeg føle at det jeg gjør spiller en forskjell, ikke hvor bra stuff jeg har, eller hvor høy level jeg er i. Derfor spiller jeg Guild Wars, ikke PvE, men PvPen, som avhenger bare av hvor godt laget ditt er, ala CS, BF2.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...