Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

For ikke koblet til trådløst nettverk (LØST)


Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har to pc i huset som kobler seg til en trådløs ruter av typen: D-Link DI-624+. Den stjasjonære klarer fint å koble seg på uten problemer. Men plutselig når jeg skulle starte laptopen så ble det problemer. Den klarer ikke å koble seg opp. Det står beregnet eller ingen forbindelse. Og det står når jeg da liksom skal reparer at den henter nettverksadressen, eller fornyer IP-adresse. Og der står den fast, kan holde på sånn i evigheter, og den har god forbindelse. Bedre enn den stasjonære.

 

Noen som vet av problemet, vet hvordan det kan løses? Det skjedde så plutselig... merkelig. Takk.

Endret av Beethoven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Jeg har to pc i huset som kobler seg til en trådløs ruter av typen: D-Link DI-624+. Den stjasjonære klarer fint å koble seg på uten problemer. Men plutselig når jeg skulle starte laptopen så ble det problemer. Den klarer ikke å koble seg opp. Det står beregnet eller ingen forbindelse. Og det står når jeg da liksom skal reparer at den henter nettverksadressen, eller fornyer IP-adresse. Og der står den fast, kan holde på sånn i evigheter, og den har god forbindelse. Bedre enn den stasjonære.

 

Noen som vet av problemet, vet hvordan det kan løses? Det skjedde så plutselig... merkelig. Takk.

5320316[/snapback]

 

Bytt ut din 624+ med en "bare" 624.

Hadde også + utgaven, bare trouble med den :(

Lenke til kommentar

ta ut strømmen av dlinken, og sett den inn igjen. hvis det ikke virker, så må du sjekke følgende:

 

1-Er dhcp aktivert

2-Har du riktig nettverksnøkkel

3-Er det en form for mac filtrering i routeren

 

1-på pcen som har internetttilgang, så åpner du explorer, å skriver inn 192.168.0.1 i adresselinja. bn er admin, å det er som regel ikke passord, med mindre du har lagt det inn. gå på fanen dhcp under Main eller basic, husker ikke helt.. på venstre side i det første bildet. det skal dynamic dhcp være aktivert. hvis ikke så aktivere du den.

 

2-på fanen wireless i samme meny, så kan du se hva slags kryptering+nøkkelen.

 

3-advanced-->filters. gå på mac-filter. står det noe som helst der, så må du legge den inn i tabellen. hvis du ikke vet hvordan du finner og legger inn mac adresse, så får du søle, eller spør..

Lenke til kommentar

Oki... har noen bilder her som kanskje kan hjelpe dere, som vil hjelpe meg :).

PS: Bildene er trykkbare!

 

Gikk inn på det derre DHCP, fant ikke noe dynamic dhcp aktivering... eller er det noe annet der som skal trykkes på?

t2.776.jpg

 

Ser det riktig ut: ?

t2.777.jpg

 

De bildene under så forsto jeg ikke mye av det... men det er vel det nederste du sikter til? Og nei... jeg vet ikke åssen jeg legger til en mac-adresse... vet ikke hva det er en gang.

t2.778.jpg

t2.779.jpg

 

Håper dere kan hjelpe meg! Takk! :w00t:

Lenke til kommentar

Støtter nettverkskortet ditt WPA-PSK?

 

Er det ett Intel Wireless Pro 2200 BG kort? Om ja; slå av PSP (egenskaper på kortet i enhetsbehandling, avansert, strømstyring, ta vekk haken for standarverdi og skru den til høyest).

 

Hvilken firmware er det på routeren? Alt annet enn 2.08 fra 3. August 2005 er ustabilt.

 

Mvh,

Sylvarius

Endret av Sylvarius
Lenke til kommentar
Støtter nettverkskortet ditt WPA-PSK?

 

Er det ett Intel Wireless Pro 2200 BG kort? Om ja; slå av PSP (egenskaper på kortet i enhetsbehandling, avansert, strømstyring, ta vekk haken for standarverdi og skru den til høyest).

 

Hvilken firmware er det på routeren? Alt annet enn 2.08 fra 3. August 2005 er ustabilt.

 

Mvh,

Sylvarius

5321060[/snapback]

 

Nei, det er ikke et slikt kort... det er et Broadcom 54g MaxPerformance 802.11g

 

Jeg regner med at det støtter det, altså WPA-PSK. Siden den har klart å koble seg opp før. Bare sånn plutselig slutta ting å funke.

Lenke til kommentar

Noen nytt trådløst utstyr i hjemmet ditt? A/V sendere, trådløs telefon, babysitter, osv. ?

 

Har du prøvd å deaktivere alle brannmurer på pc-en din? Prøv å bytt kanal på routeren til kanal 1, f.eks. Slå av Speed Enhanced Mode på Advanced / Performance. Prøvd å resette routeren? Prøv å slå av kryptering og se om du klarer å koble deg til da.

 

Mvh,

Sylvarius

Lenke til kommentar
Bytt ut din 624+ med en "bare" 624.

Hadde også + utgaven, bare trouble med den :(

5320767[/snapback]

Tull og tøys. På hvilket grunnlag kan du hevde noe slikt? Har selv en 624+ og har aldri hatt problemer med den. Oppgraderte firmware like etter at jeg fikk den. Har kun hatt behov for å restarte routeren én gang. En kamerat har en 624 som han hadde en del småproblemer med inntil jeg oppgraderte firmware for han. Nå skal det sies at en del av problemene antakelig ikke hadde noe med routeren å gjøre, for en dag datt telefonkabelen i stolpen utenfor huset ned. Inntil da hadde telenor sagt at det ikke var noe galt og at linja var 100% ok og stabil.

Lenke til kommentar

Vi har ikke noe nytt trådløst utstyr hjemme.

Jeg slo av WPA-ett_eller_annet_sto_det_her og da fikk den faktisk til å koble seg opp. Men når jeg setter på WPA-blabla så får den ikke til det.

 

Kan jeg oppgrader firmware med noen av disse:

 

http://www.dlink.com/products/support.asp?pid=6&pv=30&sec=0

 

?

 

Vil de fungere på min? Bør jeg ta fra den siste firmwaren og oppgradere meg oppover?

 

I følge ruterene så har den versjon:

 

Current Firmware Version: 2.07

Endret av Beethoven
Lenke til kommentar
Hvis du har klart å koble deg opp før da wpa sto på synes jeg du skal dobbelsjekke at riktig nøkkel er lagt inn på pc du ikker får på nett. Evt. kan du prøve WEP.

 

Det er bestandi lurt å ha siste firmware. Dlink har vel en rimelig grei oversikt over hvilke firmware som skal til din ruter.

5322344[/snapback]

 

riktig nøkkel...? Hva mener du med nøkkel?

Lenke til kommentar

Med nøkkel mener jeg den "koden" du legger inn i ruteren når du krypeterer (WPA evt. WEP). Den koden må også legges inn på de pc'ene du ønsker skal bruke oppkoblinga di trådløst ellers kommer pc'en seg ikke på nett.

 

Da du resatte ruteren fjernes alt av slik kryptering og du, naboen og hvermansen kan koble seg på nett via ruteren din. Vet ikke om det er ønskelig fra din side. Du bør derfor sikre ruteren med WPA (eks. WPA-PSK). Du kan da lage deg en setning bestående av opptil 63 bokstaver. Eks: "god jul alle sammen". Når du så kobler deg til med pc'en din får du beskjed om å skrive denne nøkkelen ("god jul alle sammen").

 

God jul forresten.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...