Gå til innhold

Forslag til ny bærbar PC, pris fra 20k til-30k?


Glenmohr

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått godkjent innkjøp for ny bærbar i 2006. Mitt problem er at jeg må få godkjent den. Offisielt trenger jeg den til MS office, punktum. Uoffisielt skal maskinen brukes til BF2, WoW, Civ4 og film på hotell- rommet. Så mitt valg ville vært Dell XPS M170 eller kanskje noe fra Alienware.

 

Så kommer problemet. Gode spill bærbare ser ut som akkurat det, gode spill bærbare. De har lys, glorete farger og ser ut som om de blir laget av fjortiser på speed. Jeg har et budsjett som ligger mellom 20k og 30k, kanskje litt mer med gode argumenter. Men maskina må se ut som den tilhører verdens kjedeligste kontor-rotte, ha norskt tastatur, kjøpes fra Norge eller norsk- språkelig internettside,stor skjerm og ikke være beskrevet i kjent litteratur som det ultimate innen gaming.

 

Jeg har det ikke travelt så hvis noen har gode forslag om bærbare som kommer eller har kommet mottas de med takk. What to do? :hmm:

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror du kan kjøpe en dell inspirion 9300 og fylle den med ganske mye fint.

 

Jeg vet ikke om du får det hotteste av skjermkort, men jeg tror 6800 go skal fungere til det meste av spill per idag.

 

Og den er anonym i forhold til XPS

5320005[/snapback]

 

Så ikke ut som om jeg kunne få velge 6800 en gang. Valgene var et ATI kort og 256MB NVIDIA®, uten at jeg vet noe mer om det kortet. Men takk for rådet. :)

 

Kommer uansett ikke til å kjøpe før februar. I tilfelle det kommer noe bra på nyåret.

Lenke til kommentar
20-30000 for en Office-maskin?  :dribble:

5320015[/snapback]

 

 

Ja ledelsen husker at de kjøpte en bærbar for tre år siden. Den kostet 32k. Det de har glemt er at prisene har sunket og nesten halvparten av prisen var diverse software. Derfor det mer enn hyggelige budsjettet. Må bare passe på å ikke smile for bredt nå jeg legger frem forslaget til bærbar. :innocent:

Lenke til kommentar
Men nå vet jeg. :)

 

9300 ser ut som et alt. Og Fujitsu Siemens Amilo M4438 ser heller ikke dum ut. Jeg har nå lyst på en maskin med go 7800 GTX, men det er det ikke mange maskiner som har. :cry:

5320415[/snapback]

 

 

Slår meg absolutt på den FS Amilo M4438. Den har og 3 års garanti som standard :)

Dessuten en sykt deilig skjerm og utrolig god ytelse!

Dessuten diskret.. Som få :) Slank og! Har selv en M3438 og kan kun si meg strålende happy!

Lenke til kommentar

Hei Glenmohr,

 

Kjøp CL77 !

 

RÅ bærbar. Ser ikke flashy ut, har ALT. Skjermen med beste oppløsning er helt sinnsyk. Og for meg som pønsjer mye tall, er det genialt at den har num pad. :thumbup:

 

Men litt stor da, ikke VELDIG bærbar. Men siden du har sett på Dell XPS M170 så betyr vel ikke dette så mye?

 

Og batteritiden er ikke imponerende, men du kan kjøpe 2nd battery da...

 

Har hatt CL77 i 1-2 mnd nå, og er kjempe fornøyd.

 

Btw: Denne har GO 7800 GTX.

Forresten er noen skeptiske til Whitebox, men jeg har bare gode erfaringer !

 

Mvh Senshi

Endret av Senshi
Lenke til kommentar
Men nå vet jeg. :)

 

9300 ser ut som et alt. Og Fujitsu Siemens Amilo M4438 ser heller ikke dum ut. Jeg har nå lyst på en maskin med go 7800 GTX, men det er det ikke mange maskiner som har. :cry:

5320415[/snapback]

 

Har selv FS Amilo M4438G og er vedlig fornøyd. Det er ikke mange maskiner som kan skilte med samme hardware. Du får maskiner med bedre grafikkort, men når du legger til en sykt bra skjerm, 2*100 GB HD med mulighet for RAID pluss alt du ellers måtte ønske av tilkoblingsmuligheter og duppeditter, er det ikke mange konkurrenter der ute. Alt sammen kommer i en 4 kg's innpakning som blir varm, men ikke varmere enn at du fortsatt kan ha den i fanget. Ser du på film vil du sikkert også sette pris på InstantON 3in1 som gjør det mulig å avspille film uten å boote maskinen.

Lenke til kommentar
Hei Glenmohr,

 

Kjøp CL77 !

 

RÅ bærbar. Ser ikke flashy ut, har ALT. Skjermen med beste oppløsning er helt sinnsyk. Og for meg som pønsjer mye tall, er det genialt at den har num pad.  :thumbup:

 

Men litt stor da, ikke VELDIG bærbar. Men siden du har sett på Dell XPS M170 så betyr vel ikke dette så mye?

 

Og batteritiden er ikke imponerende, men du kan kjøpe 2nd battery da...

 

Har hatt CL77 i 1-2 mnd nå, og er kjempe fornøyd.

 

Btw: Denne har GO 7800 GTX.

Forresten er noen skeptiske til Whitebox, men jeg har bare gode erfaringer !

 

Mvh Senshi

5322329[/snapback]

 

Whitebox ser bra ut på papiret, men etter å ha lest litt frem og tilbake kan jeg rett og slett ikke ta sjansen. Hadde det bare vært meg så hadde jeg kanskje tatt sjansen. Men jeg står ansvarlig ovenfor andre og må velge litt sikrere i forhold til garantier. Det var et godt forslag allikevel :)

Lenke til kommentar
Det som er dumt med bærbare er at de som er bra ofte veier i overkant av 4 kg.

 

Og det er mye å drasse rundt på.

5322701[/snapback]

 

Jeg for min del trenger ikke å bry meg så hardt om verken batteri eller vekt. Skal nesten bestandig bruke maskinen der det er bord og strøm. Men man kan jo bli litt lang i armene på vei mellom A og B. :xmas:

Lenke til kommentar
Men nå vet jeg. :)

 

9300 ser ut som et alt. Og Fujitsu Siemens Amilo M4438 ser heller ikke dum ut. Jeg har nå lyst på en maskin med go 7800 GTX, men det er det ikke mange maskiner som har. :cry:

5320415[/snapback]

 

Har selv FS Amilo M4438G og er vedlig fornøyd. Det er ikke mange maskiner som kan skilte med samme hardware. Du får maskiner med bedre grafikkort, men når du legger til en sykt bra skjerm, 2*100 GB HD med mulighet for RAID pluss alt du ellers måtte ønske av tilkoblingsmuligheter og duppeditter, er det ikke mange konkurrenter der ute. Alt sammen kommer i en 4 kg's innpakning som blir varm, men ikke varmere enn at du fortsatt kan ha den i fanget. Ser du på film vil du sikkert også sette pris på InstantON 3in1 som gjør det mulig å avspille film uten å boote maskinen.

5322433[/snapback]

 

Har du kjørt din i RAID0, og hva var din erfaring? Har lest litt forskjellig. :hmm:

Lenke til kommentar

Har du kjørt din i RAID0, og hva var din erfaring? Har lest litt forskjellig. :hmm:

5322979[/snapback]

 

Jeg kjører RAID 0 og er godt fornøyd. Synes ikke at maskinen er blitt varmere som følge av dette. Det du har hørt er sansynligvis at RAID skaper problemer når man installerer XP på nytt fordi XP ikke har driveren og derfor ikke gjenkjenner HD. Dette er et lte problem som lett lar seg løse ved å lage en rescuedisk, Har ikke gjort dette selv ettersom jeg fortsatt bruker OS'et som lå ferdig installert på maskinen.

Lenke til kommentar
Hei Glenmohr,

 

Kjøp CL77 !

 

RÅ bærbar. Ser ikke flashy ut, har ALT. Skjermen med beste oppløsning er helt sinnsyk. Og for meg som pønsjer mye tall, er det genialt at den har num pad.  :thumbup:

 

Men litt stor da, ikke VELDIG bærbar. Men siden du har sett på Dell XPS M170 så betyr vel ikke dette så mye?

 

Og batteritiden er ikke imponerende, men du kan kjøpe 2nd battery da...

 

Har hatt CL77 i 1-2 mnd nå, og er kjempe fornøyd.

 

Btw: Denne har GO 7800 GTX.

Forresten er noen skeptiske til Whitebox, men jeg har bare gode erfaringer !

 

Mvh Senshi

5322329[/snapback]

Ville nok ikke tatt sjansen på whitebox hvis jeg skulle kjøpt på vegne av firma nei!

Som du husker kjøpte jeg CL77 samtidig som deg, og ihvertfall jeg venter fremdeles på norsk tastatur. Jeg er programmerer så jeg kan leve med det, men skulle jeg brukt den til typiske "kontor-ting" ville dette vært totalt uakseptabelt.

Jeg er bare sjeleglad at maskinen virker som forventet, for all den gode servicen fra whitebox forsvinner som dugg for solen når du ikke kjøper noe.....

Jeg kommer ihvertfall til å vurdere nøye før jeg handler hos dem igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...