Gå til innhold

Pypanel og Openbox menu editor: installasjonsprob.


Anbefalte innlegg

1: jeg har installert Pypanel via apt-get, men når jeg kjører det får jeg denne feilmeldingen:

hakon@ubuntu:~$ pypanel
Traceback (most recent call last):
 File "/usr/bin/pypanel", line 923, in ?
   PyPanel(display.Display())
 File "/usr/lib/python2.4/site-packages/Xlib/display.py", line 80, in __init__
   self.display = _BaseDisplay(display)
 File "/usr/lib/python2.4/site-packages/Xlib/display.py", line 67, in __init__
   apply(protocol.display.Display.__init__, (self, ) + args, keys)
 File "/usr/lib/python2.4/site-packages/Xlib/protocol/display.py", line 122, in __init__
   self.default_screen = min(self.default_screen, len(self.info.roots) - 1)
 File "/usr/lib/python2.4/site-packages/Xlib/protocol/rq.py", line 1371, in __getattr__
   raise AttributeError(attr)
AttributeError: roots

Hva er galt?

 

 

2: Jeg prøver å installere Openbox menu editor som skal gjøre redigeringa av menyer litt lettere, men heller ikke dette funka. Jeg laster ned en .tar.gz fil. Følgende feilmelding:

running install
error: invalid Python installation: unable to open /usr/lib/python2.4/config/Makefile (No such file or directory)

 

 

3: Heller ikke iDeskTool funker som forventet.

 

Jeg laster ned en del tekst, legger den i en blank tekstil og kjører denne:

sudo sh /usr/share/idesktool/idesktool

Da starter programmet (idesktool 1.36).Jeg velger at jeg vil lage et nytt ikon, jeg gir ikonet caption "Opera" og trykket "Neste". Da kommer jeg til "Usage for Xdialog". Ifølge litt bilder jeg har sett rundt om på nettet var det hvertfall ikke dette som skulle skje.

 

 

4: noen anbefalinger til file manager? nå bruker jeg ROX, men lurer på om det finnes noen bedre alternativer.

Endret av hockey500
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

greit, da blir det Rox til ikoner da. Må bare få fiksa pypanel og menu editor'n til openbox da. Der syns jeg Fluxbox var litt bedre, hadde ikke menu editor, men var enklere å konfigurere.

 

Tar sjansen på å slenge inn enda et lite problem jeg: i Openbox minimeres alle gdesklets applets når jeg trykker Ctrl + Alt + D. Kan jeg få gjort noe med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...