Gå til innhold

Elleve seksere på kortet!


Gjest Yoshi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3.5 i snitt. 1.året vgs.

 

ei som gikk i paralell min fikk 6 i gym på us, mens på vgs fikk hun tre.

 

da hun sa det til lærern holdt han på og dette av krakken.

hun hadde ingen ting hun utmerket seg spesielt i, hadde kun sånn nogenlunde med ferdigheter og ikke særlig bra innsats.

 

og på vgs er det mye vanskeligere og få 6'ere.

 

nå er ikke jeg noe skolelys men flere av de som hadde 5,et eller annet i snitt fikk 4,noe nå. iverfall på vår skole er det vanskelig og få 6'er.

Lenke til kommentar

FOr det første: Hva slags karakterutskrift er det? Strengt tatt ingen utskrift... Man er ikke så moderne der du kommer fra?

 

De fleste går vel noe ned på videregående. Jeg har vel egentlig gått ned 0,1 karakter eller noe, ligger noe over fem i dag. Og det holder fint. Sekseren henger noe høyere på vidregående.

 

Men seks i norsk skritflig, den henger jo temmelig høyt på ungdomsskolen også... Den går det ikke akkurat inflasjon i, ihvertfall ikke her jeg kommer fra.

 

Apropos snittet for å komme inn på medisin, så kan du jo se litt på tilleggspoengene som regnes inn i primærvitnemålskvoten.

 

Du tar de tre realfagene du trenger, alle over tre år; 1,5*3 =4,5 realfagspoeng + 4 fordypningspoeng = 8,5 tilllegspoeng. Da begynner det å hjelpe.

Lenke til kommentar

På min ungdomsskole sa lærerene at de bare gav 6 på eksamen og at 5+ var den høyeste karakteren de gav på prøver/juletentamen.

Jeg husker jeg fikk en god og blank femmer på matte juletentamen i 10'ende med 54,5 / 55 poeng pga en manglende benevning.

 

På VGS var det også "umulig" å få 6 i de fleste non-tangible fag utenom matte, fysikk, kjemi.

 

EDIT: En venn av meg tok påbygg på en privat VGS (fotballgymnas) og endte opp med et snitt på ~5.5. For noe juks!

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har svart her :p

 

JA, det er elleve seksere, men to av dem er svake (6sv). Det står også i første post, btw.

 

Orden og oppførsel har jeg ikke telt med som karakterer, men jeg fikk god på begge.

 

Fikk mine første anmerkninger i niende forrige uke. Tre på én dag xD! Fikk dårlig tid om morgenen og glemte masse bøker.

Lenke til kommentar
På min ungdomsskole sa lærerene at de bare gav 6 på eksamen og at 5+ var den høyeste karakteren de gav på prøver/juletentamen.

Jeg husker jeg fikk en god og blank femmer på matte juletentamen i 10'ende med 54,5 / 55 poeng pga en manglende benevning.

 

På VGS var det også "umulig" å få 6 i de fleste non-tangible fag utenom matte, fysikk, kjemi.

 

EDIT: En venn av meg tok påbygg på en privat  VGS (fotballgymnas) og endte opp med et snitt på ~5.5. For noe juks!

5504954[/snapback]

Akuratt slik har jeg det og. Men glemmer du to streker under svaret så ryker seksern. Ufattelig. :roll:

Lenke til kommentar

:dontgetit: du har sånn 3 5-ere og resten 6-ere.... Hadde jeg fått 1 6-er i boka hadde jeg kommet til å, ja jeg veit ikke en gang jeg.

trodde ikke det var mulig å få så gode karakterer heller....

Men flink har du vert, det skal du ha :thumbup:

Men så teller ikke karakterene fra 9. klasse seinere heller da...

 

Edit: Jeg fikk et snitt på 3,3 nå jeg.

VK1 IKT Driftsfag.

 

Norsk muntlig 4

Norsk Skriftlig 4

Engelsk 2

Samfunslære 3

Gym 4

Maskinvare 2

Nettverk 3

Programvare 4

Kommunikasjon 4

 

Orden og atferd: God

 

Fravær: 1 dager 2 timer.

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
Bortsett fra heimkunnskap..

5513556[/snapback]

 

Har faktisk fått høre at om jeg jobber like godt frem til sommeren som jeg har gjort hittil, er det sjanse for å få 6-er på kortet. De gir bare ikke 6 til jul :p

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Jeg hadde 3 forskjellige lærere på ungdomskolen. Den ene fikk jeg 5 i alle fag av, den andre fikk jeg 4 i alle fag av, og tredjemann ga meg 3 i alle fag.

 

Jeg har forstått at karakterer på ungdomskolen er VELDIG avhengig av lærerens personlige mening om deg som person. Jeg likte nemlig lærer #1, mens jeg hatet lærer #3. Det at jeg turte å si imot læreren, og faktisk gjorde det mange ganger var den største feilen jeg gjorde på skolen.

 

Denne trenden fulgte meg også inn i VGS, og lærere som ikke likte meg var blinde for gode prøver fra meg, og karakteren min ble lavere enn om det hadde stått et annet navn i hjørnet. Dette er også hovedgrunnen til at jeg har best karakter i realfag, for der er ofte karakteren tatt direkte ut i fra antall riktige svar/poengsum på prøven.

 

Så det aller beste tipset jeg kan gi til elever på ungdoms-/videregåendeskole er: SMISK SMISK SMISK. Det er den eneste sikre måten å få gode karakterer på. Akademisk prestasjon er ikke viktig i det hele tatt i min erfaring.

 

 

(Med forbehold om skrivefeil, jeg er veldig trøtt.)

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...