Gå til innhold

Elleve seksere på kortet!


Gjest Yoshi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seksere er umulige å oppnå på vidregående skole.

 

F.eks. på de 7 siste prøvene jeg har hatt, så har ingen elever i min klasse  fått en sekser. Gjelder Religion, Norsk, Nynorsk, Samfunn, Matte og Englesk.

 

Fytti :p

5319410[/snapback]

 

Da trur jeg du går i en mindre begavet klasse. Da jeg gikk på videregående var det alltids noen som fikk seksere på prøvene vi hadde. Jeg hadde foreksempel ei jente i MX-klassen min som fikk sekser på alle MX-prøvene gjennom hele vgs.

 

Akuratt det var såklart ganske uvanlig, men alikevell.

5321925[/snapback]

 

Jess. Kjenner en som gikk ut allmenn med to femmere og resten seksere. Og de to fagene han fikk fem i, fikk han seks i på eksamen (5,5 med andre ord)

 

Ellers må jeg si det var en imponerende rekke Vegard_. Jobber du mye med skolearbeidet eller? Hvis du gjør det har du nok ikke noe problemer med å holde på karakterene der i VGS.

Lenke til kommentar
Da trur jeg du går i en mindre begavet klasse. Da jeg gikk på videregående var det alltids noen som fikk seksere på prøvene vi hadde. Jeg hadde foreksempel ei jente i MX-klassen min som fikk sekser på alle MX-prøvene gjennom hele vgs.

 

Akuratt det var såklart ganske uvanlig, men alikevell.

5321925[/snapback]

Det er ikke tilfelle. Seksere er nesten ikke-eksisterende på vår skole. I matte, fysikk og kjemi er det "lett" å oppnå, da trenger du bare rett på alt.

 

Mange jeg kjenner har blitt frarøvet sekseren fordi de har glemt to streker under et svar. Jeg har fått absolutt alt korrekt på en IT-prøve... 5/6. Jeg manglet det lille ekstra.

 

Norsklæreren har så vidt jeg vet, kun gitt 3 seksere på de tre årene vi har hatt han.

 

En i klassen ble fikk ikke sekser fordi han fikk kun 29,5/30 på en prøve.

 

I verken engelsk, historie eller samfunn har jeg ikke enda sett en sekser i år (og fjor).

 

Ganske sykt spør du meg. Kun 5+ og 5/6.

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

sånn er naturfaglæreren våres også!

Jeg hadde absolutt alt riktig på en prøve, sto mange kommentarer (positive!)

under hele prøven..

 

Karakter: 5+ jippi liksom ;o

 

hennes begrunnelse var at det så ut til at det var "for lett" prøve..

Jeg var den eneste som fikk alt riktig, noen andre manglet flere småting (som jeg hadde med). og vi fikk samme karakter..

 

ergh.. :angry:

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
Har regna ut et snitt på 5,78, hehe.

5319383[/snapback]

Og du fikk 6 i matte? Snittet ditt er 5,78571 (...). Hvis du skal skrive det med to desimaler, så må du runde opp, så du har i virkeligheten et snitt på 5,79.

 

Hehe, jeg er nok bare litt misunnelig. :p Gratulerer så mye.

5323538[/snapback]

 

Brukte en litt røten kalkulator som bare viser tre tegn, hehe ;)

Lenke til kommentar
Seriøst, det der er en imponerende karakterbok! Gratulerer!

 

Jobber du mye med skolen eller bare kommer det naturlig?

5323858[/snapback]

 

Hehe, takk :)

 

Mye av det kommer fordi vi har jobbet med mange temaer som jeg i tillegg har jobbet mye med på fritida. F.eks. politikk, homofobi, nynorsk og sjokolade. "Mattetalentet" har jeg fra pappa.

 

Det beste er egentlig å slutte å tenke at alt er så vanskelig, hehe. Jeg hatet egentlig nynorsk, men så tenkte jeg "jaja, hvor vanskelig kan det være?" og du kan jo selv lese hvordan det gikk ;)

 

Fatter egentlig ikke hvordan jeg klarer å overleve med alle idiotene her...

Lenke til kommentar
Seksere er umulige å oppnå på vidregående skole.

 

F.eks. på de 7 siste prøvene jeg har hatt, så har ingen elever i min klasse  fått en sekser. Gjelder Religion, Norsk, Nynorsk, Samfunn, Matte og Englesk.

 

Fytti :p

5319410[/snapback]

 

Kek, jeg gikk ut med et par seksere. I religion skal det jo godt gjøres å få noe annet enn 6.

Lenke til kommentar

Når det gjelder karakterskalaen, så skal det jo settes krav til øverste karakter. Men på sikt så former vel karakterstatistikken en normalfordelingskurve (mer og mer perfekt desto flere som tas med i tellingen), og da er det jo kun de aller beste som skal få 6, mens det er de aller dårligste som skal få 0.

Lenke til kommentar
Seksere er umulige å oppnå på vidregående skole.

 

F.eks. på de 7 siste prøvene jeg har hatt, så har ingen elever i min klasse  fått en sekser. Gjelder Religion, Norsk, Nynorsk, Samfunn, Matte og Englesk.

 

Fytti :p

5319410[/snapback]

 

Kek, jeg gikk ut med et par seksere. I religion skal det jo godt gjøres å få noe annet enn 6.

5324316[/snapback]

At seksere er umulig på videregående er bare tull. Jeg gikk ut med en god del flere seksere fra videregående enn ungdomsskolen, også målt i forhold til antall tellende karakterer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Får du slike karakterer på ungdomsskolen kan du glede deg til VGS. Lettere der, som regel. I mine første to år var 5 og 6 hverdagskost, mens siste året var det vel nesten ingen som fikk det. Men uansett hvordan man vrir å vender på det er det lettere å få gode karakterer på VGS enn på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Får du slike karakterer på ungdomsskolen kan du glede deg til VGS. Lettere der, som regel. I mine første to år var 5 og 6 hverdagskost, mens siste året var det vel nesten ingen som fikk det. Men uansett hvordan man vrir å vender på det er det lettere å få gode karakterer på VGS enn på ungdomsskolen.

5326737[/snapback]

 

Det varierer så utrolig mye fra skole til skole slik at det er like greit å bare glemme hele diskusjonen. :)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Går i 9., ja :p

 

Har regna ut et snitt på 5,78, hehe.

5319383[/snapback]

Tro meg, det vil gå gradvis ned hvert år :p

5326526[/snapback]

 

Hmm... Går vel egentlig andre veien her :p

Hadde bare én sekser på kortet til jul i åttende, tre til sommern og så elleve nå. Skal prøve å få 6 i alle fag når jeg går ut i tiende, men det blir sykt vanskelig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...