Gå til innhold

- Virusvarsel er tull


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, synes det er litt dystert i seg selv når antivirusselskaper krangler seg i mellom. De står jo for det samme?

 

SE har nok et mer nøytralt syn på det, de håver ikke inn gryn av mobilvirus, og er vel heller redde for at SEs programvare skal bli den første som blir dødelig sårbar for virus. Man kan vel velge om man vil kalle dem naive eller realistiske, men de ljuger vel ikke, akkurat.

Lenke til kommentar

Er veldig enig med Sony Ericsson. Selv om man skulle klare å lage et rimlig effektivt virus for andre mobil typer enn series 60 mobilene er spredningsmulighetene fortsatt nesten null.

 

Virus problemet man har på pc i da har veldig mye med den enorme mengden data vi kan laste ned fra internett å gjøre (og at windows er et møkka OS når det gjelder sikkerhet).

 

På en mobil kan du verken laste ned store menger data (3G, ja, men det koster mye!) og man har flere forskjellige OS som gjør det så godt som umulig å lage virus som kan infisere alle typer.

 

Spredning kan ensten bare skje gjennom kontakt med pc og gjennom blåtann. Det er ikke mye forsiktighet som skal til for at dagsen virus på mobil ikke får spre seg.

Lenke til kommentar
Er veldig enig med Sony Ericsson. Selv om man skulle klare å lage et rimlig effektivt virus for andre mobil typer enn series 60 mobilene er spredningsmulighetene fortsatt nesten null.

 

Virus problemet man har på pc i da har veldig mye med den enorme mengden data vi kan laste ned fra internett å gjøre (og at windows er et møkka OS når det gjelder sikkerhet).

 

På en mobil kan du verken laste ned store menger data (3G, ja, men det koster mye!) og man har flere forskjellige OS som gjør det så godt som umulig å lage virus som kan infisere alle typer.

 

Spredning kan ensten bare skje gjennom kontakt med pc og gjennom blåtann. Det er ikke mye forsiktighet som skal til for at dagsen virus på mobil ikke får spre seg.

5321851[/snapback]

 

Trenger da ikke de store mengdene med kode for å lage ett virus. Slik jeg ser det er det sannsynlig at vi etter hvert også vil få noen virkelig utbredte OS for mobiler, akkurat slik som vi ser på PCer. Det skal også nevnes at "de fleste" avanserte mobiler støtter Java, uten at jeg kan påstå å vite så mye om dette.

 

Spredning kan da tenkes å skje via mail, eller blåtann fra mobil til mobil og direktemeldingstjenester kan også være aktuelle etter hvert.

 

Men min mening er uansett at det er tull at media skal bruke så mye plass på noe som klart er reklame! (egentlig det jeg ville si ;) )

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...