Gå til innhold

Hvordan finne ut hva innkjøps prisen til butikkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du snakker om varer på en bensinstasjon bommer du kanskje ikke helt.

 

Prisene på datautstyr fra (nett)butikker er ekstremt konkurranseutsatt og man operer derfor med _betydelig_ lavere margin. Lojaliteten den enkelte har til en nettbutikk er med andre ord ikke verdt særlig mange kronene i påslag og man er nødt til å konkurrere på pris.

Lenke til kommentar

No blir som oftast ikkje prisene frå leverandører sendt til kven som helst som sender inn ein epost med spørsmål om prisene på hardware.

 

Den einste måten er nok å ha eit selskap som er registeter som forhandler av datautstyr. Då vil ein kunne få konto hjå norek.

 

Men med slike høgthengande målsetninger trur eg du skal sjå litt på korleis netshop kom og vant ein del av markedet.

Men som du sikkert vil merke så vil det koste store invisteringer for å kunne rulle ut noko tilsvarande.

 

For eg tviler på at det er noko stor sjanse å lykkes med ei "gutteroms"-bedrift, sjølv om komplett starta eigentleg på den måten, for konkurransen har blitt så hardt og marginene så pressa at det skal gode resursser for å slå igjennom.

Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg så skulle jeg prøve å få meg en jobb i noen av de eksisterende bedriftene som pusher datautstyr. Der kan du lære litt om jargongen samt "spinonere" litt.

Jeg ville også tenke på en "gimmick" slik at du skiller deg ut fra mengden. Ellers synes jeg at du skal beholde drømmene dine å ikke høre på "Ta det nå rolig lille gutt" eller "stikk finger'n i jora' lille venn". Flere av "de store" begynte med drømmer som de forverkliget, ikke mange har arvet suksessen".

 

"Veien til suksess er kantet av mange behaglige parkeringsplasser" - Kør hardt og lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...