Gå til innhold

Hvilken av disse 250BG Harddiskene burde jeg velge


RamGuy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

KAS hvorfor skulle han velge Hitachien? Det er en utmerket disk, men ifølge den testen så er det Samsungen som vinner. Hitachien får trekk for vibrasjoner, noe som forplanter seg fort til chassiet og gir irriterende støy. En grunn til at jeg valgte Samsung i stedet for Hitachi disken er at Samsung bruker færre plater og i teorien så er det da mindre sjanse for havari og mindre støy og varme.

Lenke til kommentar
Samsung bruker færre plater og i teorien så er det da mindre sjanse for havari og mindre støy og varme.

5320630[/snapback]

 

Nei, det gjør de ikke. Både Samsung og Hitachi benytter 2x125 GB-plater i de nyeste 250 GB-diskene sine. Samsung vinner med et hestehode fordi sekvensiell overføringshastighet er noe høyere. Det er snakk om så små forskjeller i praksis at det vil ikke merkes en gang, med mindre trådstarter har planer om å bruke disken til heftig videoredigering. Hitachien får skryt for raskest aksesstid - dette vil i mange tilfeller veie opp for denne forskjellen. Hva vibrasjoner angår er dette noe som varierer sterkt fra disk til disk, uavhengig av merke, så her har jeg etter min erfaring ikke noe tro på at Hitachi er verre enn andre. Hvis du søker litt rundt omkring, eksempelvis brukererfaringene hos Komplett, vil du se at til og med Samsung-disker får kritikk for vibrasjoner. Til sist har hitachi en teknologi som ingen andre har - Head Load/Unload technology. Dette betyr at skulle man være uheldig å miste disken i bakken, vil Hitachi trekke det lengste strået da ikke lesehodene tryner nedi platene, men bare humper litt på en egen plastrampe. Hitachien er, som du sier, en -utmerket- disk.

 

For øvrig lurer jeg på hvorfor trådstarter utelot Hitachi fra listen til å begynne med.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...