Gå til innhold

Legg inn dine erfaringer med D600/D600E


beji

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

beji:

 

Flott tiltak! Vurderer selv D600, sammen med SE W800i og Nokia 6270/6280.

 

Samsung er fremdeles litt "sær" sammenlignet med Nokia og SE, men Samsung lager telefoner av høy kvalitet, og med nydelig design. Brukervennligheten opp mot PC er fremdeles klart etter Nokia og SE, men avstanden blir heldigvis mindre.

 

 

Har lest en god del tester om D600, men på visse områder gir de motstridende opplysninger. Derfor henvender jeg meg på denne tråden.

 

Har noen spørsmål til D600:

 

1. Har den masse pling-plonglyder når man utfører en del valg?

 

2. Er Samsung kommet så langt i utviklingen at man kan overføre data i Windows' filbehandler. Det vil si at man slipper å bruke Samsungs PC-programvare.

 

3. Hvordan er antennefølsomheten?

 

4. Kan man zoome dokumenter (Word, Excel, Power Point, PDF

a) på skjermen?

b) når tlf. er tilkoblet TV?

 

5. Noen som har sammenlignet lyden på mp3 med f.eks SE W800 eller W550i?

 

6. Når man blir minnet på kalenderavtaler; kan disse utsettes (f.eks 5 min, 10 min etc.)?

 

7. Kan man zoome bilder ved billedvisning?

 

8. Får man kjøpt 3,5 mm adapter til hodetelefoner?

 

9. Kan man spole inni sangene på mp3-spilleren?

Altså spole i selve sangene, ikke skifte sanger.

 

10. Viser displayet klokke i strømsparingsmodus?

 

11. Bluetooth

a) Hastighet ved dataoverføring til PC?

b) Er den stabil mht. oppkobling til PC? Kobles

den ut etter x antall minutter inaktivitet?

c) Er det lett å sette opp Bluetooth mot PC?

 

12. Er det like store begrensninger i emnefelt i kalenderoppføringer som på andre Samsung-telefoner?

 

13. Kan man legge til notater i telefonbokoppføringer?

 

14. Kan man velge bort billedvisning i wapleseren?

 

15. Går det greit å laste ned javaprogrammer? Tenker spesielt på å bruke Opera og Norsk Tippings javaprogrammer.

 

16. Hvordan takler kameraet tekst? Hadde en D500, og ingen mobiler jeg har hatt, unntatt SE K750i, har slått den på bilder av tekst.

 

 

Har meget god erfaring med SE, Nokia og Siemens, så sammenlign gjerne med disse.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
heisann, legg inn dine erfaringer med D600/D600E så kan de som lurer på og kjøpe den høre hva folk som har den mener og kanskje bli hjulpet i valget av mobiltelefon...

5318193[/snapback]

Det er litt av grunnen til at folk burde bruke prisguiden mer. Trenger vi en slik tråd for hver telefon som kommer på markedet?

Lenke til kommentar
heisann, legg inn dine erfaringer med D600/D600E så kan de som lurer på og kjøpe den høre hva folk som har den mener og kanskje bli hjulpet i valget av mobiltelefon...

5318193[/snapback]

Det er litt av grunnen til at folk burde bruke prisguiden mer. Trenger vi en slik tråd for hver telefon som kommer på markedet?

5342194[/snapback]

 

 

Prisguide og erfaringer ikke det samme. Slik jeg forstår det, er erfaringer inntrykk man får over tid. Prisguidene omfatter i hovedsak tekniske data.

 

Jeg tror ikke denne tråden ble startet for å få svar på om D500 har Bluetooth eller om den har mp3-spiller. Det handler snarer om gode/dårlige erfaringer, og kanskje svar på ting man normalt ikke finner i en prisguide.

Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall hatt store problemer med batteriet. Varte ikke mer en 8-10 timer ved normal bruk...

 

heisann, legg inn dine erfaringer med D600/D600E så kan de som lurer på og kjøpe den høre hva folk som har den mener og kanskje bli hjulpet i valget av mobiltelefon...

5318193[/snapback]

Det er litt av grunnen til at folk burde bruke prisguiden mer. Trenger vi en slik tråd for hver telefon som kommer på markedet?

5342194[/snapback]

 

 

Prisguide og erfaringer ikke det samme. Slik jeg forstår det, er erfaringer inntrykk man får over tid. Prisguidene omfatter i hovedsak tekniske data.

 

Jeg tror ikke denne tråden ble startet for å få svar på om D500 har Bluetooth eller om den har mp3-spiller. Det handler snarer om gode/dårlige erfaringer, og kanskje svar på ting man normalt ikke finner i en prisguide.

5342793[/snapback]

Lenke til kommentar
Har noen spørsmål til D600:

 

1. Har den masse pling-plonglyder når man utfører en del valg?

 

- Ja, men det kan velges vekk fra lydmenyen. Det har jeg gjort.

 

3. Hvordan er antennefølsomheten?

 

- Jeg går ut fra du lurer på om jeg har problemer med å føre samtaler der det er dårlig dekning. Det har jeg ikke. Telefonen fungerer bedre enn de eldre jeg har hatt.

 

6. Når man blir minnet på kalenderavtaler; kan disse utsettes (f.eks 5 min, 10 min etc.)?

 

- Har ikke prøvd. Men vekkingen går an å utsette. Selv om jeg ved uhell et par ganger har slått den av når jeg trykker på knappen på siden av telefonen. Farlig farlig.

 

8. Får man kjøpt 3,5 mm adapter til hodetelefoner?

 

- Det tror jeg, men skal ikke si det helt sikkert. Telefonen er ganske ny, og har ikke funnet 1GB minnekort ennå, så jeg har ikke brukt mp3 i det hele tatt.

 

9. Kan man spole inni sangene på mp3-spilleren?

    Altså spole i selve sangene, ikke skifte sanger.

 

- Det går fint, i alle fall på sangene som følger med. Bare hold inne "skift spor"-knappen.

 

10. Viser displayet klokke i strømsparingsmodus?

 

- Så vidt jeg har sett er skjermen helt svart. Antakelig for å spare strøm.

 

11. Bluetooth

 

- Kommer med svar her senere, må bare få tilbake Pc'en fra reparasjon.

 

De andre spørsmålene har jeg for lite erfaring med til å svare foreløpig.

 

Generelt kan jeg si at telefonen har en bedre kvalitetsfølelse enn noen annen jeg har hatt.

 

Men så er jeg en sucker for slide-funksjonen, også da. Og synes designet er veldig pent. Men det er jo en smakssak.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp fått meg en D600E jeg også.

 

Eneste minuset jeg har funnet til nå, er batterikapasiteten. Syntes det er litt dårlig batteri, men det er noe jeg er vant med, så jeg har ikke noe problemer med det.

Men et batteri som holder mer enn 1-2 dager hadde ikke gjort noe..

 

Flere som har dårlig batteri, eller er det min telefon det er noe galt med..?

 

EDIT: Kanskje et lite minus: At man ikke kan ha ringetone og vibrering samtidig. Man kan ha det samtidig, men da vibrerer den i ca 6 sekunder før den begynner å ringe. Skulle gjerne hatt det slik at det ringte og vibrerte med en gang..

Endret av Pixi
Lenke til kommentar
Jeg har fått byttet batteri på min i dag. Det varte ikke mer en 6-7 timer før det var tomt.. (selv uten bruk)

 

Leser nå på nettet at det faktisk er selve mobilen som er problemet og ikke batteriet. Stemmer dette eller ?

5371712[/snapback]

 

Virker nesten sånn.

 

Hvor er det du har lest det hen?

Lenke til kommentar
Jeg har fått byttet batteri på min i dag. Det varte ikke mer en 6-7 timer før det var tomt.. (selv uten bruk)

 

Leser nå på nettet at det faktisk er selve mobilen som er problemet og ikke batteriet. Stemmer dette eller ?

5371712[/snapback]

 

Vel, på jobben er det flere som har hatt det problemet, men det løste seg med 2 døgns lading, før varte de kun 6 timer, men nå holder de flere dager... ikke spør meg om det gjelder alle... :p

Lenke til kommentar
Jeg har fått byttet batteri på min i dag. Det varte ikke mer en 6-7 timer før det var tomt.. (selv uten bruk)

 

Leser nå på nettet at det faktisk er selve mobilen som er problemet og ikke batteriet. Stemmer dette eller ?

5371712[/snapback]

 

Vel, på jobben er det flere som har hatt det problemet, men det løste seg med 2 døgns lading, før varte de kun 6 timer, men nå holder de flere dager... ikke spør meg om det gjelder alle... :p

5374032[/snapback]

 

Jøss? Tuller du?

 

Merkeligste jeg har hørt. Får putte den i laderen og la den stå i et par døgn da..

Er da verdt å prøve..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...