Gå til innhold

MP3-spiller først, telefon etter :)


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

leter etter en telefon som fyller følgende krav: tar minnekort (uansett type så lenge den kan støtte min. 512MB), har grei batterikapasitet og er rimelig kjapp, altså at den ikke lagger når meldinger skrives. Den må kunne spille MP3-filer og aller helst støtte vanlige headsets, eller iallefall burde det være mulig å skaffe en adapter slik at jeg kan (tredjeparts eller ei). Alt annet er revnende likegyldig - så lenge den ikke har ekstreme mangler i noen retninger (f.eks. at du bare kan ringe mellom 4 og 6 på ettermiddagen og så lenge du vil kun når det er midnattsol). Primært sett skal den fungere som MP3-spiller, sekundært som telefon (jeg ringer og SMSer kun). Pris, tja. Så billig som overhodet mulig. Jeg vil gjerne ha W800/900 men de er i en prisklasse som er temmelig drøy. Denne telefonen skal kjøpes med januarstipendet (16000), som også skal støtte en hel skare andre prosjekter. :)

 

Lurer på om det i det hele tatt finnes en slik telefon... Har lest litt rundt på amobil.no og ikke funnet noe som passer i en prisgruppe som fyller disse kravene, og veit ikke om noen andre sider hvis tester jeg kan stole på. Det kan hende det er greiest å bare skaffe en billigtelefon og bruke resten på MP3-spiller, men vil gjerne ha 2-in-1 fordi det er så kult.

 

Med vennlig hilsen,

Ole Larssen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, det er helt klart hviss du skal ha en mp3 telefon så er det tre gode alternativer (W550 men den har ikke minnekortplass) N70 ifra nokia, eller Kongen av mp3 mobiler W800i den støtter inn til 2gb minne. Den kan du også ha i flight mode slik at du bruker kun mp3 spilleren slik at telefonen ikke sluker strøm sammtidig;)

Lenke til kommentar

Sikler på W800i som alle andre, jeg... men den er litt dyr, desverre. Hva med telefoner som i utgangspunktet ikke selges i Norge? Antar det er mulig å kjøpe en fra utlandet. Så lenge den kan kjøres på engelsk er jeg lykkelig. :)

 

Skal uansett vente å se hvor mye W800i går ned i pris. Problemet mitt er vel egentlig at det er masse (for meg) unødvendig dilldall i mobiltelefoner i W800is prisklasse - som jeg betaler for og aldri vil bruke. Men slik blir det kanskje uansett; dette er jo ikke en telefon som jeg kan sette sammen fra deler handlet på komplett.no, desverre.

 

Uansett, takker for raske og hyggelige svar. :)

 

Ole

Lenke til kommentar

W900 er kun en W800 med 3G.

 

Begrunn det, W900i er kun en W800i med 3g. Den kommentaren tror jeg ikke det er mange som støtter deg på. :mad:

5318812[/snapback]

 

Du trenger ikke bli pissed da vettu :)

 

W900 har bedre skjerm, og video... og 3G, og en 3D brikke som gjør at spill er raskere og bedre.

Men dette er også alt.

Så i bunn og grunn er W900 en W800 med 3G...

 

For SE er denne ingen "stor" satsning, Denne mobilen ble faktisk endret i siste liten til en W klasse.

Og det mener jeg den bærer preg av.

Lenke til kommentar

Du har ikke vurdert å skaffe deg en mp3-spiller OG en mobil istedet? Det er begrenset hvor mange sanger man får plass til på en mobil, dessuten er både lydkvaliteten og UIet dårligere. Dessuten varer ikke mobiler lenge.

 

Du ville nok havne på omtrent det samme om du kjøpte en iPod Nano og billig-mobil.

 

Broren min kjøpte nettopp en nano, og jeg lurer på å gjøre det samme :dribble:

Lenke til kommentar

Ja, man kan jo vurdere det ja, men mobiler blir stadig bedre på musikkfronten, og jeg vil nå si at sony ericssons walkman telefoner (kanskje utatt w550i) er fullverdige mp3-spillere. Det som er så bra med mp3 i mobilen er at du slipper å ha 2 produkt i lomma, det er enklere rett og slett. Mobilene blir stadig bedre lydmessig og på lagringsplass, og jeg skal nå innrømme at lyden i w800i kan godt sammelignes med en mp3-spiller. Med støtte for minnekort på 2 mb så holder det for de fleste. Forskjellen er nemlig ikke så stor lenger og det er bra syns jeg.

Lenke til kommentar
Med støtte for minnekort på 2 mb så holder det for de fleste. Forskjellen er nemlig ikke så stor lenger og det er bra syns jeg.

5320423[/snapback]

 

Enig. Etter 2006 tror jeg det er svært få grunner til å ikke ha en MP3/mobil. Vi driver på med første generasjons hardcore MP3-mobiler og allerede de er temmelig råe, så forestill dere hvordan det blir i desember om et år. :)

 

Uansett, ser ut som jeg skaffer en eller annen mobil fra en venn av meg og kjøper MP3-spiller, siden det virker som det er lite å hente på mobilfronten for min del. Så, igjen, takk for hyggelig, rask og informativ feedback. :)

 

Med vennlig hilsen,

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...