Gå til innhold

trimming av 9600XT


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har dette skjermkortet Sapphire Radeon 9600XT 128mb

 

Har hatt ttrøbbel med å spille NFS Most Wanted. Først hakket spillet og nå i senere tid går det greit, men spillet hakker ujevnt. Veldig vanskelig å forklare, men spille går liksom rolig i pulser. Går liksom tregt annethvert sekund. Akkurat som i slow motion.

 

Hadde litt lite RAM så jeg oppgraderte til 1gb i dag i håp om at det bel bedre, men til liten nytte.

 

Jeg gidder ikke kjøpe nytt skjermkort så defor lurte jeg på om det går ann å trimme det moderat. Vil ikke ha en ustabil maskin..... Jeg bruker Catalyst-drivere. Ser at det går ann å huke av på "OVERDRIVE". Hva er dette for noe?

 

 

Jeg er takknemlig for alle svar.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme kortet, og prøve å overklokke for første gang i kveld (gikk til helvete første gangen fordi hver gang jeg klokket høyere og sjekket etter artifacts gjennom ATI Tray Tools glemte jeg å trykke 'Apply'. Så når den sjekket etter artifacts hadde jeg jo egentlig ikke overklokket. Som endte med krasj når jeg tenkte at dette måtte være nok og endelig trykket på 'Apply'. Overklokket jo ALT for mye :p)

 

Men etter skikkelig fremgangsmåte (og med Omegadrivere) fant jeg ut at GPU kunne settes opp til 552 (fra 500 som er default), og 339 på MEM (324 er default).

 

Gikk fra 4183 til 4468 i 3DMark03.

 

Edit: For alt jeg vet kan GPU kanskje gå enda høyere siden jeg stoppet etter MEM ble for høy, og glemte å prøve høyere med GPU. Skal teste det nå.

 

Edit 2: Nei tror vi holder oss der :p

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

har 9600 XT med passiv kjøling GPU 500 mhz og memory 300 mhz. Er oppe i 545/326 jeg nå uten artifacts... Skal nok høyere før jeg gir meg :p vet noen hvor høy temperatur dette kortet tåler før det sier farvell? eller vil pcen skru seg av før det skjer?

 

EDIT: der stoppet pcen min på 550/330 mhz. skuffende...

 

Men fortsatt, hvor mye varme tåler et slikt kort? den har hadd en betydelig økning av temperaturen... :dontgetit:

Endret av sixx
Lenke til kommentar
har 9600 XT med passiv kjøling GPU 500 mhz og memory 300 mhz. Er oppe i 545/326 jeg nå uten artifacts... Skal nok høyere før jeg gir meg :p vet noen hvor høy temperatur dette kortet tåler før det sier farvell? eller vil pcen skru seg av før det skjer?

 

EDIT: der stoppet pcen min på 550/330 mhz. skuffende...

 

Men fortsatt, hvor mye varme tåler et slikt kort? den har hadd en betydelig økning av temperaturen...  :dontgetit:

5352110[/snapback]

Hvis et skjermkort blir overklokket for mye vil du få en blå-skjerm, dette har jeg fått til mange ganger og skal ikke ha ødelagt noe for meg, skal mye til får å ødelegge det

:thumbup:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...