Gå til innhold

Lading av ny EOS 350D


Anbefalte innlegg

Da var endelig nytt kamera i hus! Og så ny som jeg er på dette, så lurer jeg på hvor lenge batteriet skal lades i første omgang? Har testet kameraet med et par bilder før jeg ladet, men har det noen veldig stor betydning?

 

Også et helt sikkert teit spørsmål - LCD-skjermen, hvordan får jeg skrudd på den, så jeg ser hva jeg fokuserer på uten om å se i den lille skjermen på toppen?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om Cappuccino har forstått det, men som tidligere nevnt så er det UMULIG med dagens speilrefleks å se bildet på lcd-skjermen. Dette er fordi speilet "skygger for" lyset og sender det direkte opp i søkeren. Det ligger i speilrefleksens natur...

Anbefaler trådstarter å lese litt mer om emnet...

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Som det står i manualen så må man ikke lade batteriet utover 24 timer da batteriet kan ta skade og kapasiteten forringes.

 

I den engelske manualen så står det om lading på side 20. Hvis du har laderen som heter CB-2LTE så lyser denne rødt (muligens orange) når batteriet lades og grønt når det er ferdig. Jeg har en annen lader og denne blinker inntil ladingen er ferdig. På din lader så skal nok lampen lyse hele tiden, skifter bare farge når ladingen er ferdig.

 

Ett digitalt speilreflekskamera har som Herr Brun sier ett speil (mirror) som gjør at bildet vises i søkeren på toppen av kameraet. Når man trykker ned utløseknappen og bildet tas, vippes dette speilet opp og filmen (sensoren) belyses for avtegning av det man tar bilde av.

 

Håper du skjønner denne:

camera-diagram4.gif

Lenke til kommentar
Pleier dere å bruke autofokus eller maual? Hva er best i lengden.

(orker ikke starte ny tråd)

5320409[/snapback]

Hvorfor ikke? Det er ikke så lett for andre å finne dette "nye" emnet midt inne i en tråd. Er bedre å lage en ny.

 

Bruker stort sett autofokus (AF) og kun midtre fokuspunkt. Bruker manuell fokus når jeg ønsker å oppnå en bestemt effekt eller ved nærbilder (macro).

Lenke til kommentar
Også et helt sikkert teit spørsmål - LCD-skjermen, hvordan får jeg skrudd på den, så jeg ser hva jeg fokuserer på uten om å se i den lille skjermen på toppen?

 

Takker for svar!

5316840[/snapback]

 

Tydligvis noen som kjøper kamera langt over sine fotokunskaper, Cappucino hadde vel tatt langt bedre bilder med et digitalt kompakt kamera for 800 kroner. Som han faktisk hadde klart og brukt.

Lenke til kommentar
Også et helt sikkert teit spørsmål - LCD-skjermen, hvordan får jeg skrudd på den, så jeg ser hva jeg fokuserer på uten om å se i den lille skjermen på toppen?

 

Takker for svar!

5316840[/snapback]

 

Tydligvis noen som kjøper kamera langt over sine fotokunskaper, Cappucino hadde vel tatt langt bedre bilder med et digitalt kompakt kamera for 800 kroner. Som han faktisk hadde klart og brukt.

5320660[/snapback]

Er du egentlig klar over hvor stor kvalitetsforskjell det er på bildene på et kompakt til 800 og et speilrefleks til 7000? Tar man bilder på auto på f.eks et 350D vil samme person oppnå et hav av forskjell i kvalitet. Og å ta bilder på auto klarer alle. Kanskje du ikke burde snakke så mye om andres kunnskap, og ikke minst senke den litt nedlatende tonen mot trådstarter?

 

Jeg jobber i butikk, og du vil ikke tro hvor mange det er som blir forundret over at de ikke får opp noe søkerbilde på skjermen bak. At man ikke vet det, betyr ikke at man ikke kan motiver og komposisjon, og det betyr heller ikke at man ikke lærer seg det tekniske i et kamera. Jeg vil tro, at om trådstarter har stor nok interesse for foto, vil han etterhvert lære seg å utnytte sitt nye kamera til en mye større grad enn et kompakt til 800 kroner.

 

Uansett er dette et godt eksempel på at mange burde kjøpe kameraet sitt i en vanlig butikk. De som ikke kjenner det de skal kjøpe fullt ut, bør så absolutt gjøre dette. Prisforskjellen er ikke så stor som før, og enkelte butikker er billigere enn nettbutikker på mange varer. Uansett om det er dyrere, vil man spare det inn på det det er verdt å prøve kamera (og flere opp mot hverandre) før man kjøper, for å få kjøpshjelp, support i ettertid og ikke minst mulighet til å snakke med en person "face to face" og få rask hjelp om det skulle være noe galt eller noe man ikke forstår. Hadde du gjort dette, Cappucino, hadde du sluppet den overraskelsen. Kanskje hadde du valgt en annen type kamera.

 

Å se motivet i søkeren er uansett en bedre metode å stille fokus og ta bilder med. De som har drevet med foto i mange år kjenner de mange fordelene med dette fremfor å se på en skjerm.

Lenke til kommentar
Også et helt sikkert teit spørsmål - LCD-skjermen, hvordan får jeg skrudd på den, så jeg ser hva jeg fokuserer på uten om å se i den lille skjermen på toppen?

 

Takker for svar!

5316840[/snapback]

 

Tydligvis noen som kjøper kamera langt over sine fotokunskaper, Cappucino hadde vel tatt langt bedre bilder med et digitalt kompakt kamera for 800 kroner. Som han faktisk hadde klart og brukt.

5320660[/snapback]

Er du egentlig klar over hvor stor kvalitetsforskjell det er på bildene på et kompakt til 800 og et speilrefleks til 7000? Tar man bilder på auto på f.eks et 350D vil samme person oppnå et hav av forskjell i kvalitet. Og å ta bilder på auto klarer alle. Kanskje du ikke burde snakke så mye om andres kunnskap, og ikke minst senke den litt nedlatende tonen mot trådstarter?

 

Jeg jobber i butikk, og du vil ikke tro hvor mange det er som blir forundret over at de ikke får opp noe søkerbilde på skjermen bak. At man ikke vet det, betyr ikke at man ikke kan motiver og komposisjon, og det betyr heller ikke at man ikke lærer seg det tekniske i et kamera. Jeg vil tro, at om trådstarter har stor nok interesse for foto, vil han etterhvert lære seg å utnytte sitt nye kamera til en mye større grad enn et kompakt til 800 kroner.

 

Uansett er dette et godt eksempel på at mange burde kjøpe kameraet sitt i en vanlig butikk. De som ikke kjenner det de skal kjøpe fullt ut, bør så absolutt gjøre dette. Prisforskjellen er ikke så stor som før, og enkelte butikker er billigere enn nettbutikker på mange varer. Uansett om det er dyrere, vil man spare det inn på det det er verdt å prøve kamera (og flere opp mot hverandre) før man kjøper, for å få kjøpshjelp, support i ettertid og ikke minst mulighet til å snakke med en person "face to face" og få rask hjelp om det skulle være noe galt eller noe man ikke forstår. Hadde du gjort dette, Cappucino, hadde du sluppet den overraskelsen. Kanskje hadde du valgt en annen type kamera.

 

Å se motivet i søkeren er uansett en bedre metode å stille fokus og ta bilder med. De som har drevet med foto i mange år kjenner de mange fordelene med dette fremfor å se på en skjerm.

5320774[/snapback]

 

Ja må bare beklage det, var nok ikke helt rette måten å si det på. Foresten klart at en som selger utstyr gjerne vil at folk skal kjøpe seg dyrt utstyr ;)

 

Legger den død nå.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...