Gå til innhold

Noen katte eksperter her?


Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Lurer på en ting.. For nyrlig flyttet vi til Ski og med oss fulgte en katt, han brukt veldig lang tid på å venne seg til å bo her men i det siste har han vært ute meste parten av dagene og det ser ut som han stortrives!

 

Men så når han går ut begynner han å mjaue så rart.. ikke sånn vanlig mjau som om han vil ha mat, men sånn skikkelig høyt og rart.. hva tror dere han roper på? :hmm:

 

Merkelige dyr ass

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en del.. kanskje derfor han var redd den første måneden!

 

Men det er litt rart at han oppsøker dem da..

Også når han går og mjauer så ser han etter noe spesielt liksom, hmm..

Katter kan ikke være venner da? :p

 

Det var litt tøft da vi nettop hadde flyttet hit, så blei han borte i 3 uker.. men så plutselig en dag så kom han tuslende inn.. han var blitt veldig tynn thoug, samma skjedde når vi fikk han.. han kom plutselig en dag også ble han hos oss, det var ingen etterlysning eller halsbånd på han!

Kanskje han er en unik katt:P

Lenke til kommentar

Ja han er kastrert, eller jeg vet ikke... han hadde ikke sånt nummer inne i øret ivertfall. Hvordan sjekker jeg om han her kastrert?

 

Jeg vet ikke om han har hjemlengsel, da ville han nok ha stukket av for lenge siden... lenge før vi hadde flytta, men det virker som om at han liker seg her da.. han kommer bare inn for å spise og sove i 1-2t også er han ute resten av dagen..

Lenke til kommentar
Ja han er kastrert, eller jeg vet ikke... han hadde ikke sånt nummer inne i øret ivertfall. Hvordan sjekker jeg om han her kastrert?

 

Jeg vet ikke om han har hjemlengsel, da ville han nok ha stukket av for lenge siden... lenge før vi hadde flytta, men det virker som om at han liker seg her da.. han kommer bare inn for å spise og sove i 1-2t også er han ute resten av dagen..

5315965[/snapback]

 

Hvis han mangler sine edle deler er han kastrert. ;)

 

Hvis han ikke er kastrert og du kastrerer han, _kan_ det hende han vil bli roligere.

Endret av MixMaster
Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne slenge inn dette spørsmålet her jeg... :)

 

Hvorfor er det sånn at katter blir så sterke av å være i sin egen hage? :p

Har selv en jentekatt, og her i nabolaget har den minst 4-5 erkefiender som jeg vet om. Men når jeg ser de sloss her i hagen, er Nusse alltid overlegen, og jager alle sammen på flukt, selv om de andre kattene er større enn henne :thumbup::p

 

Hvorfor blir hun egentlig så sterk av å være på eget revir?

Lenke til kommentar
Tenkte jeg kunne slenge inn dette spørsmålet her jeg...  :)

 

Hvorfor er det sånn at katter blir så sterke av å være i sin egen hage? :p

Har selv en jentekatt, og her i nabolaget har den minst 4-5 erkefiender som jeg vet om. Men når jeg ser de sloss her i hagen, er Nusse alltid overlegen, og jager alle sammen på flukt, selv om de andre kattene er større enn henne :thumbup:  :p

 

Hvorfor blir hun egentlig så sterk av å være på eget revir?

5327341[/snapback]

 

Skal mye til for at katter, som får all maten de trenger hjemme, er villig til å risikere liv og lemmer for å utvide sitt revir.Men når noen prøver seg på deres revir, da kan de ble svært så aggressive og ta sjanser de ellers ikke ville tatt. De andre kattene gir rett og slett opp fordi det ikke er verdt å bli skadet over.

 

Tøffe pusen :cool:

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål til før jeg drar til vetrinæren!!

 

Han har klødd seg no sykt i øret helt siden sommerferien også majuer han mens han gjør det!!

Noen ganger har det vært sånn størkna blod i øret, kanskje fordi han klør seg sånn da!

 

Men vi har ikke råd til å dra til en vetrinær.. det er tilfeldigvis ikke en her som vet? :p

Lenke til kommentar

Hvis du kastrer en katt blir den mer hjemmekjær og kosete. Ukastrerte hankatter kan være borte i flere dager, om ikke uker. Kastrerer du han, er det også minde sjangs for at noen av naboene skyter han, fordi han slutter å markere territoriret sitt og slåss ikke med andre katter om damer.

 

Moralen er: KASTRER KATTA! Har en venninne som har fått 4 kull med skipskatt-unger fordi det går en ukastrert skipskatt i nabolaget. Ganske lett å legge skylda på noen da ;)

 

ps. Det koster ca. 600 kr å kastrere en katt. Det må alle ha råd til. Ring dyrleger etter jul. Er en vanlig tid å ha kampanje på (les: halv pris)

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål til før jeg drar til vetrinæren!!

 

Han har klødd seg no sykt i øret helt siden sommerferien også majuer han mens han gjør det!!

Noen ganger har det vært sånn størkna blod i øret, kanskje fordi han klør seg sånn da!

 

Men vi har ikke råd til å dra til en vetrinær.. det er tilfeldigvis ikke en her som vet? :p

5327957[/snapback]

 

Katten har øremidd, du bør gå til dyrelege med den....

Lenke til kommentar

Jeg sendte denne linken til ei vennine over msn, som er katteekspert å regne.

Lexidh says:

har den øremerking er den gjerne kastrert

Lexidh says:

men ... jeg tipper oppmerksomhetssyken er tingen her ;P

Lexidh says:

det er litt av en sykdom ;P

Lexidh says:

mest sannsynlig synes pusen det er DRITKJEDELIG ute

Lexidh says:

for den har ingen venner å leke med

Lenke til kommentar

tja, den har en stor hannkatt som den driver å "sloss" litt med da? de holder ivertfall et øye på hverandre fra en ganske kort avstand :p

 

Øremerka er den ikke nei, som sakt så kom den til oss i sommerferien... den var utsultet og hadde nok ikke greid seg så mye lengre uten mat og drikke.

Katten kommer også en tur til vetrinæren etter julen da han mest sannsynlig har øre midd.... stakkar jævel

 

 

Uansett, takk for alle svara

Nu skal det etast

 

God Jul :xmas::fun:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...