Gå til innhold

8800, umulig å få tak i..


geron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, hele greia er jo ganske tragisk. Det er en vanvittig overpriset sak, veldig tung og fullstendig strippet for funksjonalitet. Skjønner godt at butikker ikke gidder å ha den på lager.

 

Ser at Dangaard (som bl.a leverer til Klart Svar og Telebutikken) har den på lager. Da bør det la seg gjøre å få den før Jul hvis du tar kontakt med en forhandler kjapt.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Vel, hele greia er jo ganske tragisk. Det er en vanvittig overpriset sak, veldig tung og fullstendig strippet for funksjonalitet. Skjønner godt at butikker ikke gidder å ha den på lager.

5315216[/snapback]

Du har ikke vurdert målgruppen til en slik telefon? Det at den er overpriset er nødvendig for at den skal være så eksklusiv som den er. Om den hadde kostet 3500 kr hadde mange, muligens inkludert meg, kjøpt den. Noe som igjen hadde gjort den mindre interessant for den opprinnelige målgruppen, de med litt mye penger mellom hendene.

 

Angående vekten er det selvfølgelig greit at du føler den er for tung. Vekt er ikke noe problem for meg, uansett Nokia, SE eller hvemsomhelst, men når man lager en mobil i slikt materiale som 8800 er det vanskelig å holde vekten nede.

 

Med din kritikk burde de altså laget en lettere mobil uten samme materialbruk og priset den langt billigere. Du skjønner da at hele poenget med telefonen hadde vært borte? :)

Lenke til kommentar
Du har ikke vurdert målgruppen til en slik telefon? Det at den er overpriset er nødvendig for at den skal være så eksklusiv som den er. Om den hadde kostet 3500 kr hadde mange, muligens inkludert meg, kjøpt den. Noe som igjen hadde gjort den mindre interessant for den opprinnelige målgruppen, de med litt mye penger mellom hendene.

 

Joda, jeg vet at målgruppen for telefonen er der, og at den er langt unna de fleste brukere på dette forumet (...) og langt unna de fleste vanlige mobilbrukere. Nokia 8800 er et smykke, laget for de som enten har for mye penger eller ønsker at andre skal tro at de har det.

 

Angående vekten er det selvfølgelig greit at du føler den er for tung. Vekt er ikke noe problem for meg, uansett Nokia, SE eller hvemsomhelst, men når man lager en mobil i slikt materiale som 8800 er det vanskelig å holde vekten nede.

 

 

Nei, den kunne ha vært laget med lavere vekt og samme utseende og "feel". Dette hadde dog kostet mer.

 

Med din kritikk burde de altså laget en lettere mobil uten samme materialbruk og priset den langt billigere. Du skjønner da at hele poenget med telefonen hadde vært borte? :)

 

Nei. Det er helt greit at de lager denne mobilen. Jeg er likevel i min fulle rett til å si hva jeg mener om den. 99 av 100 som er innom vår butikk og ser på denne telefonen, kjøper den ikke. De ser på den, ser prisen, ler og setter den pent tilbake på plass. Det alene er jo et tegn på at ganske mange er enige med meg: telefonen er fin den, men vanvittig overpriset.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Nei. Det er helt greit at de lager denne mobilen. Jeg er likevel i min fulle rett til å si hva jeg mener om den. 99 av 100 som er innom vår butikk og ser på denne telefonen, kjøper den ikke. De ser på den, ser prisen, ler og setter den pent tilbake på plass. Det alene er jo et tegn på at ganske mange er enige med meg: telefonen er fin den, men vanvittig overpriset.

Selvfølgelig har du din rett til å si hva du mener om den. Det har jeg vel ikke sagt noe imot :)

 

Det du sier om at 99 av 100 lar den være er jo akkurat hva jeg mener. Nokia er ute etter å treffe den 1'e som er villig til å betale masse penger for å ha en eksklusiv mobil ingen andre har. Det er den brukegruppen de vil treffe med mobilen, og det føler jeg at de klarer.

Lenke til kommentar
Det du sier om at 99 av 100 lar den være er jo akkurat hva jeg mener. Nokia er ute etter å treffe den 1'e som er villig til å betale masse penger for å ha en eksklusiv mobil ingen andre har. Det er den brukegruppen de vil treffe med mobilen, og det føler jeg at de klarer.

5315950[/snapback]

 

...og da er det heller ikke rart at forhandlere ikke gidder å ha den på lager. Den selger lite, og da blir den vanskelig å få tak i, som trådstarter skriver.

 

:)

Lenke til kommentar
Verken Dangaard eller Telefast har den inne (eller har hatt det på en stund), så det er nok bare å belage seg på å vente dessverre... Håper den kommer før nyttår.

5317882[/snapback]

 

Kan bekrefte både telenor profil og netcom profil er ubekreftet hos Dangaard... Tror ikke Telering har den bekreftet heller.

 

For meg er det hele uforstårlig at Nokia klarer bytte utseende på en 3210 og kalle det en luksustelefon. De gjør jo en del rart da.. E60 har f.eks. RS-MMC - der droppet vi den lekre telefonen... :hrm:

Lenke til kommentar

Nei en kan jo si mye om funsjonaliteten på 8800, men sant, hvert sitt behov. Jeg har en 6680 jobbtelefon jeg kan bruke til hva som helst, men den er jo et smykke, så det blir vel til helgebruk og slikt.

 

Bare synd jeg må vente så lenge på å få en.

Ville trodd at med den store reklamekampanjen nokia har, så skulle de kunne klare å mate noen telefoner ut i markedet..

Lenke til kommentar

Man kan si mye om Nokia 8800, men dersom du ønsker deg en så bare kjør på! Telefonen har 99% av funksjonaliteten til en Nokia 6230i, det eneste 8800 ikke har er vel iR, 1.3 megapixel og minnekort.

 

Ja, telefonen veier en del og nei, Nokia burde ikke høre på snubbel: "lavere vekt og samme utseende og feel" - dette kalles plastikk på godt norsk, dessuten liker jeg at min telefon er av rustfritt stål.

 

Jeg har hatt Nokia 8800 i ca. to måneder og er veldig fornøyd. Telefonen har et utrolig elegant ytre og knirker ikke (fantastisk), den utstråler kvalitet og med safir-glass skal det godt gjøres å lage riper i den. Oppløsningen på 208 x 208px i kombinasjon med 256 tusen farger gjør at dette er en av de bedre displayene som finnnes.

 

Jeg liker kvalitet og jeg liker å ha ting som ikke absolutt alle andre har, dessuten falt jeg for denne da den ligner på min kjære 8850... Om du er som meg så er det bare en ting å gjøre, bla opp 7-8 tusen og ta med deg markedets fineste telefon hjem.

 

Dessuten, det er kun Nokia 8800 eiere som har tilgang til Nokia Premium Support, hihi.

Lenke til kommentar

Det er vel noen som har røyka sokka sine om de påstår at telefonen ikke produseres mer. Hvorfor i alle dager skulle de slutte å produsere en telefon som kun har vært på markedet noen få måneder og som er utrolig etterspurt?

 

Ville hørt med din leverandør om hvor i alle dager han har fått det fra...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...