Gå til innhold

Spill -Pc, omkring 15000k amd\geforce


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en god spill pc til sånn omkring 15000kr(+\- 1-2000 ene eller andre veien går..). Vil ha god ytelse i spill:

 

Prosessor med 3-4 Ghz "effekt", Geforce 7800GT(X), 2Gb ram, stor harddisk og godt lydkort, 17"/19" flatskjerm, Trådløst tastatur og optisk mus, helst litt stillegående, men ikke et must , og helst en komplett maskin (selv om jeg har noen gamle høytalere, dvd spiller og en elendig skjerm på den gamle maskinen jeg faktisk ikke har klar å ødelegge ennå).

 

Så litt i nettbutikker og fikset denne på netshop.no:

 

http://netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=24046

 

Ulempen med denne er at det ikke er et supert lydkort, og jeg må bruke de gamle høytalerene.

 

Etter å ha sett litt på denne sjekket jeg her på hardware og så Hp'en de har hos datakjeden.no, og den ser ut til å være rimelig god. :dribble: Men Mammas kommune-compaq anno 00\01 gjør at jeg er litt skeptisk til slike maskiner. Må også kjøpe skjerm\høytalere.

 

Ellers tenkte jeg litt på å bare prøve å sette sammen en maskin i forskjellige nettbutikker, prøvde komplett men der var det litt dyrt, så også på shg.no, men der var det så mange forskjellige alternativer at jeg ble helt svimmel... Er nok ganske lett å kjøpe noe "feil" der..

 

Er litt i tvil her, så jeg er takknemlig for all respons. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det jeg mente wolfenkill var at det vil bli en flaskehals for ytelse i spill! selve pcèn vil ikke gå saktere men et 7800GTX vil ikke få "utløp" for sine krefter. det jeg mener er at hvorfor spille i lav oppløsning og høy fps når man kan spille i høy oppløsning og høy fps!

(sykt dårlig formulert post :D )

5315371[/snapback]

 

 

Tror kanskje trådstarter ikke har råd/vil å betale dobbelt så mye for en skjerm, bare for å få 1tommer større og litt høyere oppløsning. 19" er nok de beste, med tanke på pris, om da ikke 20/21 tommerne synker i pris ganske snart da

Lenke til kommentar
skal finne en bra pc, bare vent noen min ;)

 

EDIT:

 

det ble under 20.000 ivertfall :p

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=22589

 

men du kan spare 1000kr ved å gå ned til 19" og velge et annet kabinett, kommer jo annpå åssen du liker kabinette ;)

5315392[/snapback]

 

Der har du mit forslag :)

 

EDIT!!: opps, leste vist feil, sto vist 1-2000, ikke 20000 :blush:

 

Her: (bare kopierer, siden prisguiden ikke akkurat er min bestevenn i dag :p)

 

Amentio (har alle varene) Lagerstatus Pris

AMD Athlon 64 3700+ [erstatt] 2089,-

ASUS A8N-SLI [erstatt] > 7 dager 954,-

Chieftec BH-02 Midi Tower m/400W PSU [erstatt] 791,-

Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS [erstatt] 1933,-

Kingston ValueRAM DDR400 1024 MB (2 stk.) [erstatt] 1760,-

Logitech G15 [erstatt] 1-3 dager 526,-

Logitech MX1000 [erstatt] 516,-

MSI NX7800GT [erstatt] > 7 dager 2873,-

Nec ND-3550 [erstatt] 371,-

Seagate Barracuda 7200.8 250 GB S-ATA [erstatt] 1063,-

Viewsonic VX924 [erstatt] 3340,-

TOTALT 16216,-

Endret av alex91
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...